Skocz do zawartości

Jaki renderer i do czego


Armia

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

oj szeryf ty to zawsze musisz mnie wydać :D hihihi ale pierwszy + sie zgadza :).

 

renderman jest to chyba najepszy system renderingu na swiecie. ale nie dla maxa a pozatym najtrudniejszy bo wiekszosc shaderow trzeba napisac sobie samemu.

 

 

a i mineus tez :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dla przykladu ... czesc kodu shadera rendermana ;)

 

Example spot light shader for doing caustics.

 

light

causticlight ( float intensity = 1;

color lightcolor = 1;

point from = point "shader" (0,0,0);

point to = point "shader" (0,0,1);

float coneangle = radians(30);

float conedeltaangle = radians(5);

float beamdistribution = 2;

string shadowname = "";

float samples = 16;

float blur = 0.01;

float bias = 0.01;

float threshold = 0.5;

float noiseamp = 0, noisefreq = 1, noisepow = 1;

)

{

uniform vector axis = normalize(to-from);

 

illuminate (from, axis, coneangle) {

float cosangle = (L . axis) / length(L);

float atten = pow (cosangle, beamdistribution) / (L . L);

atten *= smoothstep (cos(coneangle), cos(coneangle-conedeltaangle),

cosangle);

Cl = atten * intensity * lightcolor;

if (shadowname != "") {

float caustic = shadow (shadowname, Ps, "samples", samples,

"blur", blur, "bias", bias);

caustic = smoothstep (threshold, 1, caustic);

if (noiseamp != 0) {

point PL = transform ("shader", Ps);

caustic *= noiseamp * pow (noise(PL*noisefreq), noisepow);

}

Cl *= caustic;

}

}

}

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodziłbym sie ze wszystkimi "ochami" i "achami" na temat Vraya pod 1 warunkiem - niehc chaosgroup doda opcję, dzieki ktorej da sie wyłączyć te ultragładkie, wręcz gradientowe cienie. W niektorych scenach przyprawiaja mnie o mdłosci... Wizualki/autka - prosze bardzo, ale organika wyglada paskudnie. Chyba nie widzialem na prawde realistycznej postaci renderowanej w Vrayu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności