Armia Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 Kurcze nie mogę poradzić sobie z wyborem renderera; czy mental ray, czy V-ray czy brazil... Miał ktoś doczynienia ze wszystkimi tymi rendererami i mógby mi powiedzieć który jest najlepszy do czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 ojej najlepszy jest ten ktory: 1. akurat masz kupiony 2. znasz najlepiej 3. aktualnie uzywasz wynik: najlepszy jest vray bo ma najlepszy support w postaci evermotion.org i jemu podobnych ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 zdecydowanie : v-ray : interior Brazil : Outdoor Mental : ogolnie sredni do jednego i drugiego ;) ale za to w standardzie ;) i jak ktos umie uzywac to jest b.przydatny ... (ale powolny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remi Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 no to idź na całość i naucz się rendermana... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hokr Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 tak jak napisal Marcin wnetrze najlepiej wychodzi v-rayem, a reszta brazilem ja tak robie i jestem zadowolony :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzyku Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 mentalray +bo nie trzeba dodatkowo wywalac siana :). +2 są do niego ksiazki itp bardziej komercyjne materialy. +3 mozliwosc programowania. -slaby ale tylko w maxie a przynajmniej duzo mu brakuje do tego w XSI i mayce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 /\ a powiedzial to spec od lakieru vrayowego w scenach outdoor ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armia Napisano 27 Wrzesień 2004 Autor Share Napisano 27 Wrzesień 2004 A ten renderman, to co to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzyku Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 oj szeryf ty to zawsze musisz mnie wydać :D hihihi ale pierwszy + sie zgadza :). renderman jest to chyba najepszy system renderingu na swiecie. ale nie dla maxa a pozatym najtrudniejszy bo wiekszosc shaderow trzeba napisac sobie samemu. a i mineus tez :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 tak dla przykladu ... czesc kodu shadera rendermana ;) Example spot light shader for doing caustics. light causticlight ( float intensity = 1; color lightcolor = 1; point from = point "shader" (0,0,0); point to = point "shader" (0,0,1); float coneangle = radians(30); float conedeltaangle = radians(5); float beamdistribution = 2; string shadowname = ""; float samples = 16; float blur = 0.01; float bias = 0.01; float threshold = 0.5; float noiseamp = 0, noisefreq = 1, noisepow = 1; ) { uniform vector axis = normalize(to-from); illuminate (from, axis, coneangle) { float cosangle = (L . axis) / length(L); float atten = pow (cosangle, beamdistribution) / (L . L); atten *= smoothstep (cos(coneangle), cos(coneangle-conedeltaangle), cosangle); Cl = atten * intensity * lightcolor; if (shadowname != "") { float caustic = shadow (shadowname, Ps, "samples", samples, "blur", blur, "bias", bias); caustic = smoothstep (threshold, 1, caustic); if (noiseamp != 0) { point PL = transform ("shader", Ps); caustic *= noiseamp * pow (noise(PL*noisefreq), noisepow); } Cl *= caustic; } } } ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 1.Jaki renderer? - Mental Ray 2.do czego? - do wszystkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 1. Jaki renderer -v-ray 2.czemu? -szybki, dla poczatkujacego, bez doswiadczenia mozna szybko wykonac testy metoda prob i bledow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 Zgodziłbym sie ze wszystkimi "ochami" i "achami" na temat Vraya pod 1 warunkiem - niehc chaosgroup doda opcję, dzieki ktorej da sie wyłączyć te ultragładkie, wręcz gradientowe cienie. W niektorych scenach przyprawiaja mnie o mdłosci... Wizualki/autka - prosze bardzo, ale organika wyglada paskudnie. Chyba nie widzialem na prawde realistycznej postaci renderowanej w Vrayu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 27 Wrzesień 2004 Share Napisano 27 Wrzesień 2004 kozioo przeciez we wlasciwosciach swiatla masz opcje smooth surface shadows i area shadows. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 28 Wrzesień 2004 Share Napisano 28 Wrzesień 2004 hmmm... z tego co widze ta opcja jest defaultowo wyłączona, a w Vrayu wszystkie cienie sie tak zachowują. Musze potestowac, ale to kiedy indziej, bo dzisiaj mam niedomiar czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yansen Napisano 28 Wrzesień 2004 Share Napisano 28 Wrzesień 2004 Hmmm.. nikt nie wspomniał o finalRenderze? No to ja wspominam jak dla mnie to 100x lepszy od Mental'a i szybszy od Brazila. Ale w Brazilu chyba można najwięcej, a V-Ray... ja się chyba zraziłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się