Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów,

posiadam siatkę trójkątów (mesh) wygenerowaną na podstawie skaningu laserowego (miejscami bardzo gęsta, miejscami rzadsza). Muszę ją przerobić na model 3d (siatka kwadratów?). Poniżej zamieszczam dwa zrzuty ekranu z tego co posiadam (figurka) i tego co potrzebuję (opona). Będę wdzięczny za każdą pomoc (naprowadzenie na program oraz narzędzie, którym mogę to wykonać). Posiadam też oryginalną chmurę punktów więc jeżeli jest możliwość wygenerowania modelu bezpośrednio z takiej chmury, również prosiłbym o informację w jakim oprogramowaniu.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 968
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Problem polega na tym, że moja siatka trójkątów jest bardzo nieregularna i dwa trójkąty nie tworzą kwadratu. Próbowałem różnych tutoriali i programów, ale zawsze powstaje bardzo nieregularna siatka czworoboków. W 3D jestem naprawdę początkujący więc proszę o wyrozumiałość i jakieś bardziej sprecyzowane porady.

Napisano

Możesz spróbować blenderowego Remesha albo autoretopo z 3DCoat. Darmowy MeshLab ma narzędzia/algorytmy do odtwarzania geometrii ze skanów, ale jest to mało intuicyjne i musiałbyś posiedzieć trochę żeby wybrać odpowiedni algorytm i jego parametry.

Napisano

Taką nieregularną bryłe autoretopo da radę, oprócz 3dcoat jest jeszcze zbrushowy zremesher. Potem ewentualnie drobe poprawki ręcznie.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności