geocad Napisano 13 Styczeń 2015 Napisano 13 Styczeń 2015 Witam wszystkich forumowiczów, posiadam siatkę trójkątów (mesh) wygenerowaną na podstawie skaningu laserowego (miejscami bardzo gęsta, miejscami rzadsza). Muszę ją przerobić na model 3d (siatka kwadratów?). Poniżej zamieszczam dwa zrzuty ekranu z tego co posiadam (figurka) i tego co potrzebuję (opona). Będę wdzięczny za każdą pomoc (naprowadzenie na program oraz narzędzie, którym mogę to wykonać). Posiadam też oryginalną chmurę punktów więc jeżeli jest możliwość wygenerowania modelu bezpośrednio z takiej chmury, również prosiłbym o informację w jakim oprogramowaniu. Pozdrawiam
mandragora Napisano 13 Styczeń 2015 Napisano 13 Styczeń 2015 ale czy to naprawdę takie trudne ? no ale szukałeś tutaj ? https://www.youtube.com/results?search_query=convert+mesh+triangles+to+quad
geocad Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Napisano 13 Styczeń 2015 Problem polega na tym, że moja siatka trójkątów jest bardzo nieregularna i dwa trójkąty nie tworzą kwadratu. Próbowałem różnych tutoriali i programów, ale zawsze powstaje bardzo nieregularna siatka czworoboków. W 3D jestem naprawdę początkujący więc proszę o wyrozumiałość i jakieś bardziej sprecyzowane porady.
stormwind Napisano 13 Styczeń 2015 Napisano 13 Styczeń 2015 Poszukaj pod hasłami retopologia / retopology
Creator Napisano 13 Styczeń 2015 Napisano 13 Styczeń 2015 Możesz spróbować blenderowego Remesha albo autoretopo z 3DCoat. Darmowy MeshLab ma narzędzia/algorytmy do odtwarzania geometrii ze skanów, ale jest to mało intuicyjne i musiałbyś posiedzieć trochę żeby wybrać odpowiedni algorytm i jego parametry.
diabelt Napisano 13 Styczeń 2015 Napisano 13 Styczeń 2015 Taką nieregularną bryłe autoretopo da radę, oprócz 3dcoat jest jeszcze zbrushowy zremesher. Potem ewentualnie drobe poprawki ręcznie.
Rekomendowane odpowiedzi