Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Używające probolean odkształciłem model innym modelem(spline -> extrude), później nakładając turbosmooth model jest delikatnie mówiąc rozwalony, nie mam koncepcji jak dać edge tak aby sie nie wykrzaczało, czy da rade jakoś zrobić to automatycznie jakimś narzędziem czy w tym wypadku trzeba będzie ręcznie dodać edge w odpowiednich miejscach?

 

turbosmooth.jpg

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A odpowiadając KONKRETNIE na pytanie autora wątku (podawanie linków do tutoriali to NIE jest odpowiedź). Niestety, ale tak to nie zadziała. Aby Turbosmooth dał właściwe efekty. obiekt musi cały składać się z czworokątów. Musisz więc całe te boki tak pokroić, żeby dookoła tej gwiazdy były czworokąty. Nie powinno Ci to sprawić problemów. Powstawiać kilka poziomych i pionowych loopów, ewentualnie wtedy zweldować kilka vertexów i to cała filozofia.

Napisano

możesz pobawić się jeszcze grupami wygładzeń + zaznaczyć metodę w turbosie aby brał pod uwagę właśnie gruby :)

siatka nie będzie jakaś mega piękna ale na szybko wygładzi ci tak jak chcesz.

 

- - - Połączono posty - - -

 

możesz pobawić się jeszcze grupami wygładzeń + zaznaczyć metodę w turbosie aby brał pod uwagę właśnie gruby :)

siatka nie będzie jakaś mega piękna ale na szybko wygładzi ci tak jak chcesz.

Napisano

Tak jak już ludzie pisali, wygładzana siatka musi składać się z samych czworokątów tzn. jak np na jakieś idealnie płaskiej powierzchni znajdzie się wielokąt inny od czworokąta to tragedii nie będzie, aczkolwiek warto starać się o czystą siatkę. Żeby lepiej zrozumieć o co chodzi poczytaj sobie o zasadach działania algorytmu catmull-clark. Postaraj się żeby siatka wyglądała w tym stylu:

pfGBlgw.jpg




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności