fantomaz Napisano 28 Styczeń 2015 Napisano 28 Styczeń 2015 Cześć Używające probolean odkształciłem model innym modelem(spline -> extrude), później nakładając turbosmooth model jest delikatnie mówiąc rozwalony, nie mam koncepcji jak dać edge tak aby sie nie wykrzaczało, czy da rade jakoś zrobić to automatycznie jakimś narzędziem czy w tym wypadku trzeba będzie ręcznie dodać edge w odpowiednich miejscach? pozdrawiam
Nathanielxd Napisano 28 Styczeń 2015 Napisano 28 Styczeń 2015 To co wyżej wiadomka. IMHO Grant fajnie tłumaczy, tu jest tutorial free: https://www.youtube.com/watch?v=oaUzfqZFWBA
Ajgor Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 A odpowiadając KONKRETNIE na pytanie autora wątku (podawanie linków do tutoriali to NIE jest odpowiedź). Niestety, ale tak to nie zadziała. Aby Turbosmooth dał właściwe efekty. obiekt musi cały składać się z czworokątów. Musisz więc całe te boki tak pokroić, żeby dookoła tej gwiazdy były czworokąty. Nie powinno Ci to sprawić problemów. Powstawiać kilka poziomych i pionowych loopów, ewentualnie wtedy zweldować kilka vertexów i to cała filozofia.
biszkopte Napisano 2 Luty 2015 Napisano 2 Luty 2015 możesz pobawić się jeszcze grupami wygładzeń + zaznaczyć metodę w turbosie aby brał pod uwagę właśnie gruby :) siatka nie będzie jakaś mega piękna ale na szybko wygładzi ci tak jak chcesz. - - - Połączono posty - - - możesz pobawić się jeszcze grupami wygładzeń + zaznaczyć metodę w turbosie aby brał pod uwagę właśnie gruby :) siatka nie będzie jakaś mega piękna ale na szybko wygładzi ci tak jak chcesz.
ETA Napisano 3 Luty 2015 Napisano 3 Luty 2015 Tak jak już ludzie pisali, wygładzana siatka musi składać się z samych czworokątów tzn. jak np na jakieś idealnie płaskiej powierzchni znajdzie się wielokąt inny od czworokąta to tragedii nie będzie, aczkolwiek warto starać się o czystą siatkę. Żeby lepiej zrozumieć o co chodzi poczytaj sobie o zasadach działania algorytmu catmull-clark. Postaraj się żeby siatka wyglądała w tym stylu:
Rekomendowane odpowiedzi