xypnise Napisano 28 Styczeń 2015 Share Napisano 28 Styczeń 2015 Witam, aktualnie posiadam taką jednostkę: Chcę zrobić upgrade, renderuje tylko po cpu arnold/v-ray, mam na to ~10.000zł. Zastanawiam się nad i7 5960x, wtedy musiałbym wymienić mobo i ram, zostać przy ddr3 czy może przejść na ddr4? Czy wzrost wydajności w przypadku ramu jest aż tak widoczny, jak prezentują się też różne częstotliwości ramu? Myślałem też o raid z ssd pod port M2, ktoś z Was korzysta z takiego rozwiązania? Jaką jednostkę sami byście złożyli? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ca mel Napisano 29 Styczeń 2015 Share Napisano 29 Styczeń 2015 5960x to raczej mało opłacalny wydatek. Za te pieniądze kupiłbym prędzej dwa zestawy 5820, miałbyś wtedy 12 fizycznych rdzeni 3,33 GHz w dwóch komputerach, zamiast 8-miu w jednym, wolniej taktowanych. 5960x jest 3 razy droższy od 5820, a tylko 20% wydajniejszy. Prędkość DDR4 nie wpływa praktycznie w żaden sposób na prędkość renderingu, już przy czterokanałowych ivyBridge-E pracujących na DDR3 procesor nie nadąża za pamięcią. Haswell-E to w ogóle mało opłacalna technologia, kupiłem jakiś czas temu wspomnianego 5820 i bardzo się rozczarowałem, płyta jest bardzo droga, pamięć DDR4 droższa dwukrotnie. Mając te same pieniądze do dyspozycji kupiłbym teraz więcej jednostek opartych na 4 rdzeniowym Haswellu, albo ivyBridge-E, w każdym razie coś z DDR3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xypnise Napisano 30 Styczeń 2015 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2015 Czyli 2 komputery z 5820 i renderowanie po lanie? Nawet nie wiem czy arnold pod maya to obsłuży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 31 Styczeń 2015 Share Napisano 31 Styczeń 2015 Maya V-ray ma distributed rendering. Do tego backburner lub renderPal i smiga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 1 Luty 2015 Share Napisano 1 Luty 2015 5960x to raczej mało opłacalny wydatek. Za te pieniądze kupiłbym prędzej dwa zestawy 5820, miałbyś wtedy 12 fizycznych rdzeni 3,33 GHz w dwóch komputerach, zamiast 8-miu w jednym, wolniej taktowanych. 5960x jest 3 razy droższy od 5820, a tylko 20% wydajniejszy. Prędkość DDR4 nie wpływa praktycznie w żaden sposób na prędkość renderingu, już przy czterokanałowych ivyBridge-E pracujących na DDR3 procesor nie nadąża za pamięcią. Haswell-E to w ogóle mało opłacalna technologia, kupiłem jakiś czas temu wspomnianego 5820 i bardzo się rozczarowałem, płyta jest bardzo droga, pamięć DDR4 droższa dwukrotnie. Mając te same pieniądze do dyspozycji kupiłbym teraz więcej jednostek opartych na 4 rdzeniowym Haswellu, albo ivyBridge-E, w każdym razie coś z DDR3. przepraszam za to co napisze ale w twojej wypowiedzi brak totalnie sensu, rozczarowałeś się i7 5820 a równocześnie proponujesz stawianie na nim dwóch maszyn zresztą nie pierwszy raz Kierując się budżetem 4k kupiłbym 4 rdzeniowego Haswella Devil's Canyon i porządną płytę do niego, przy 5,5k Haswell-E 5820 i też porządną płytę pozwalającą podkręcić sprzęt. Kolejna sprawa i7 5820 także stoi na platformie opartej na DDR 4 , Natomiast co do pamięci to jeszcze nie słyszałem o pamięciach z Cas Latency z parametrem 0 lub ujemnym bo tylko taki mógłby spowodować żeby procesor był wolniejszy od pamięci Xypnis Przy budżecie jaki masz zacząłbym się zastanawiać nad postawieniem maszyny opartej w przyszłości na dwóch xeonach 12 rdzeniowych koszt platformy z jednym procesorem i płytą główna dwuprocesorowa to koło 11 k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ca mel Napisano 3 Luty 2015 Share Napisano 3 Luty 2015 przepraszam za to co napisze ale w twojej wypowiedzi brak totalnie sensu, rozczarowałeś się i7 5820 a równocześnie proponujesz stawianie na nim dwóch maszyn zresztą nie pierwszy raz To nie tak, że rozczarowałem się 5820, po lekkim podkręceniu ma przyzwoity wynik w Cinbench - 14,5. Liczyłem na to, że da się go podkręcić bardziej i że pamięć DDR4 ma jakiś wpływ na kulturę pracy w 3d i After Effects. Okazuje się, że nie ma, więc myślę, że warto to zaznaczyć. Po czasie dopiero zauważyłem że pojawiły się Haswell Devil's Canyon nie wymagające przesiadki na DDR4, ze znacznie tańszymi płytami niż Haswell-E, pozwalające zbudować sprzęt w rozsądniejszych cenach. Jeśli szukasz sensu, czytaj też zapytanie autora. Pytał czy warto kupić 5960x. Odpisałem, że nie warto i poinformowałem co jest lepszym wyborem jeśli chce wejść w nową technologię. "Natomiast co do pamięci to jeszcze nie słyszałem o pamięciach z Cas Latency z parametrem 0 lub ujemnym bo tylko taki mógłby spowodować żeby procesor był wolniejszy od pamięci" Nie rozumiem o co Ci chodzi. Bo mi o to, że przy dwóch kanałach DDR4 procesor renderuje tak samo szybko jak przy czterech, a 'zwykły' Haswell z ddr3 też sprawdza się tak samo. Co moim zdaniem oznacza, że już wielokanałowa ddr3 ma duży zapas przepustowości, i przesiadka na dużo droższe ddr4 nie ma innego sensu niż dłuższe paski w testach wydajności pamięci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 4 Luty 2015 Share Napisano 4 Luty 2015 Prędkość DDR4 nie wpływa praktycznie w żaden sposób na prędkość renderingu, już przy czterokanałowych ivyBridge-E pracujących na DDR3 procesor nie nadąża za pamięcią. do tego był tekst na temat współczynnika case latency i procesora A co do samych pamięci i programów 3D to praktycznie kupowania pamięci z taktowaniem powyżej 1600 z wyższym współczynnikiem Cl mija się jak na razie z jakimkolwiek sensem. Należy pamiętać o jednej podstawowej rzeczy renderujecie procesom a nie pamięcią ona służy w trakcie renderowania za bank danych dla procesora i dla procesora ma znikome znaczenie czy jest ona taktowana na 1333, 1600 czy wyższe parametry. a na słupki wydajności w rożnych testach niema co zwracać uwagi te przyrosty wydajności można np zauważyć w przypadku gdy używa się zintegrowaną kartę graficzną z procesorem wtedy dla takiego układu ważnym współczynnikiem jest taktowanie pamięci. Oczywiście znaczenie będzie miała prędkość pamięci w przypadku renderingu w czasie rzeczywistym ale to na razie to jest wybieganie w przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się