Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Pracuję w 3ds max + Vray. Mam do wyrenderowania około 200 takich produktów jak na obrazku poniżej. Na każdym obrazku mają być te same ściany i sufit a jedynie listwy będą rożne. Czy ma ktoś pomysł jak to zrobić, tak aby za każdym razem nie renderować ścian i sufitu a jedynie listwy i ich cienie i później ewentualnie łączyć to w Photoshopie? Może jest jakiś inny sposób. Rendery mają być w rozdzielczości 4000 px dlatego chciałbym jak najbardziej przyspieszyć renderowanie.

Czy może ktoś się podzielić w ogóle metodą na tego typu pracę, jak to w miarę szybko wykonać?

 

TN21R6s.png?1

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

hej,

 

gotowego rozwiązania Ci nie dam, bo nie pamiętam ale jak najbardziej można zrobić jak piszesz, tj. renderujesz ściany raz a potem tylko listwy + ich cienie. poświęć dzień na zgłębienie zagadnień VRay Render Mask i Matte Shadow oraz testy i ze spokojem to ogarniesz

 

PS z drugiej strony, tak prosta scena, nawet w rozdziałce 4k powinna iść migiem więc moze poczytaj też o nastawach VRaya, zwłaszcza o AA, DMC Sampler i ustawieniach GI (Irradiance Map + Light Cache). poszukaj tutków o optymalizacji czasu renderingu w VRay. paradoksalnie, czasem szybciej wyrenderujesz obraz dwukrotnie większy i po zmniejszeniu zyskasz lepszą jakość niż renderując od razu we właściwym rozmiarze. dodatkowo, mając gotową całą kolekcję modeli listew, możesz ustawić animację w której każda klatka odpowiada wyświetleniu poszczególnego modelu i renderować sekwencję bez przerwy

Edytowane przez polka dot
Napisano

Z tą animacją to byłby super pomysł, tylko nie bardzo wiem jak to wszystko ustawić i czy przy renderowaniu animacji jest możliwy zapis również renderpassów?

Napisano

Najlepsze rozwiązanie to właśnie animacja zasadniczo jest to banalna sprawa zerknij do helpa maxowego jak sie robi animacje :) a tutoriali jest w ciortu w necie . Co do zapisu animacji wraz z jej render elementami ustaw sobie wszytko w render setup tak jak potrzebujesz tylko pamiętaj aby wyłączyć frame buffer vraya przypisz ścieżki dla render elementów. Następnie ustawienia render setup zapisujesz sobie w presetach. Teraz otwierasz batch render przypisujesz w nim kamerę spod której będzie ci się renderowała cała animacja, przypisujesz ścieżkę dla pliku wyjściowego pamiętaj że ma być w formacie jpg, tiff, png..... nie avi :) wtedy każda klatka zostaje zapisana jako pojedynczy obrazek, dobrze aby ścieżka była przypisana do tego samego katalogu co render elementy. Następnie wczytujesz sobie w batch renderze ustawienia setup render przez presety które wcześniej zapisałeś i puszczasz renderowanie a sam idziesz odpoczywać :)

Napisano

To i ja się podłącze bo miałem podobny dylemat. Właśnie też zrobiłem sobie każdy element jako osobna klatka animacji :) z tym, że był 1 problem, który mnie dobijał. Jak jest np. 50 elementów to trzeba na każdym ręcznie wejść: ustawić klatka X widoczny, reszta klatek niewidoczny. Potem kolejny element klatka X + 1 widoczny; reszta klatek niewidoczny.

 

Da się takie coś zautomatyzować jakoś ;) ? Pomijam MaxScripta bo tam na pewno.

Napisano

Ja bym to zrobił ręcznie. Scenę trzeba przygotować tak aby było jak najmniej potem postprodukcji. Robisz listwę z modyfikatorem sweep. Zapisujesz render do Backburnera. Zmieniasz profil listwy i znowu zapisujesz render do Backburnera. I tak 200 razy. Popołudniu zapuszczasz render przez Backburnera i możesz iść na piwo.

Robota prosta, odmóżdżająca i plus jest taki, że każdemu renderowi możesz nadać indywidualną nazwę aby potem się w to nie bawić. To dopiero byłaby dłubanina 200-tu plikom nadać konkretne nazwy/symbole listew gdzie pewnie listwy różnią się drobnymi detalami;)

Nie bawiłbym się w renderowanie samej listwy. Lepiej niech się dłużej renderuje niż się bawić ręcznie w składanie potem listwy ze ścianą 200 razy ;)

Przynajmniej ja tak ostatnio robiłem podobny temat (sztuk 100) i jakoś poszło:)

Napisano

pionix a dałbyś radę mniej więcej wyjaśnić jak zapisać render do Backburnera? I jak to później odpalić?

Napisano

Jako, że moje zdolności dydaktyczne są raczej marne to lepiej poczytaj w helpie MAX'a ale generalnie sprawa jest banalna.

Odpalasz: Backburner Manager, Backburner Server, Backburner Monitor. W maxie każdy render dajesz jako "Submit To Network Rendering". W okienku które Ci wyskoczy zmieniasz tylko nazwę "job'a", naciskasz connect, zaznaczasz Initially Suspended i na koniec wciskasz Submit.

http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-89B9DA21-987D-411B-9F8C-19455A8CD7D1.htm,topicNumber=d30e551366

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności