Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Pracuję w 3ds max + Vray. Mam do wyrenderowania około 200 takich produktów jak na obrazku poniżej. Na każdym obrazku mają być te same ściany i sufit a jedynie listwy będą rożne. Czy ma ktoś pomysł jak to zrobić, tak aby za każdym razem nie renderować ścian i sufitu a jedynie listwy i ich cienie i później ewentualnie łączyć to w Photoshopie? Może jest jakiś inny sposób. Rendery mają być w rozdzielczości 4000 px dlatego chciałbym jak najbardziej przyspieszyć renderowanie.

Czy może ktoś się podzielić w ogóle metodą na tego typu pracę, jak to w miarę szybko wykonać?

 

TN21R6s.png?1

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hej,

 

gotowego rozwiązania Ci nie dam, bo nie pamiętam ale jak najbardziej można zrobić jak piszesz, tj. renderujesz ściany raz a potem tylko listwy + ich cienie. poświęć dzień na zgłębienie zagadnień VRay Render Mask i Matte Shadow oraz testy i ze spokojem to ogarniesz

 

PS z drugiej strony, tak prosta scena, nawet w rozdziałce 4k powinna iść migiem więc moze poczytaj też o nastawach VRaya, zwłaszcza o AA, DMC Sampler i ustawieniach GI (Irradiance Map + Light Cache). poszukaj tutków o optymalizacji czasu renderingu w VRay. paradoksalnie, czasem szybciej wyrenderujesz obraz dwukrotnie większy i po zmniejszeniu zyskasz lepszą jakość niż renderując od razu we właściwym rozmiarze. dodatkowo, mając gotową całą kolekcję modeli listew, możesz ustawić animację w której każda klatka odpowiada wyświetleniu poszczególnego modelu i renderować sekwencję bez przerwy

Edytowane przez polka dot

Napisano
  • Autor

Z tą animacją to byłby super pomysł, tylko nie bardzo wiem jak to wszystko ustawić i czy przy renderowaniu animacji jest możliwy zapis również renderpassów?

Napisano

Najlepsze rozwiązanie to właśnie animacja zasadniczo jest to banalna sprawa zerknij do helpa maxowego jak sie robi animacje :) a tutoriali jest w ciortu w necie . Co do zapisu animacji wraz z jej render elementami ustaw sobie wszytko w render setup tak jak potrzebujesz tylko pamiętaj aby wyłączyć frame buffer vraya przypisz ścieżki dla render elementów. Następnie ustawienia render setup zapisujesz sobie w presetach. Teraz otwierasz batch render przypisujesz w nim kamerę spod której będzie ci się renderowała cała animacja, przypisujesz ścieżkę dla pliku wyjściowego pamiętaj że ma być w formacie jpg, tiff, png..... nie avi :) wtedy każda klatka zostaje zapisana jako pojedynczy obrazek, dobrze aby ścieżka była przypisana do tego samego katalogu co render elementy. Następnie wczytujesz sobie w batch renderze ustawienia setup render przez presety które wcześniej zapisałeś i puszczasz renderowanie a sam idziesz odpoczywać :)

Napisano

To i ja się podłącze bo miałem podobny dylemat. Właśnie też zrobiłem sobie każdy element jako osobna klatka animacji :) z tym, że był 1 problem, który mnie dobijał. Jak jest np. 50 elementów to trzeba na każdym ręcznie wejść: ustawić klatka X widoczny, reszta klatek niewidoczny. Potem kolejny element klatka X + 1 widoczny; reszta klatek niewidoczny.

 

Da się takie coś zautomatyzować jakoś ;) ? Pomijam MaxScripta bo tam na pewno.

Napisano

Ja bym to zrobił ręcznie. Scenę trzeba przygotować tak aby było jak najmniej potem postprodukcji. Robisz listwę z modyfikatorem sweep. Zapisujesz render do Backburnera. Zmieniasz profil listwy i znowu zapisujesz render do Backburnera. I tak 200 razy. Popołudniu zapuszczasz render przez Backburnera i możesz iść na piwo.

Robota prosta, odmóżdżająca i plus jest taki, że każdemu renderowi możesz nadać indywidualną nazwę aby potem się w to nie bawić. To dopiero byłaby dłubanina 200-tu plikom nadać konkretne nazwy/symbole listew gdzie pewnie listwy różnią się drobnymi detalami;)

Nie bawiłbym się w renderowanie samej listwy. Lepiej niech się dłużej renderuje niż się bawić ręcznie w składanie potem listwy ze ścianą 200 razy ;)

Przynajmniej ja tak ostatnio robiłem podobny temat (sztuk 100) i jakoś poszło:)

Napisano
  • Autor

pionix a dałbyś radę mniej więcej wyjaśnić jak zapisać render do Backburnera? I jak to później odpalić?

Napisano

Jako, że moje zdolności dydaktyczne są raczej marne to lepiej poczytaj w helpie MAX'a ale generalnie sprawa jest banalna.

Odpalasz: Backburner Manager, Backburner Server, Backburner Monitor. W maxie każdy render dajesz jako "Submit To Network Rendering". W okienku które Ci wyskoczy zmieniasz tylko nazwę "job'a", naciskasz connect, zaznaczasz Initially Suspended i na koniec wciskasz Submit.

http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-89B9DA21-987D-411B-9F8C-19455A8CD7D1.htm,topicNumber=d30e551366

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności