Jump to content
  • 0
skoriusz18

Wykrzacza się Vray... (3ds max)

Question

[h=2]Witam, przed umieszczeniem tego postu czytałem wpisy użytkowników i badałem co mogłem zrobić źle lub szukałem jakiś wskazówek..bezskutecznie.. Problem wygląda następująco pykam renden sceny interior która jest naprawde bardzo minimalistyczna (dodam że mam tam "pas zieleni" dla uatrakcyjnienia projektu) kiedy jest pod koniec już renderu po prostu zamyka program i widnieje komuniak aby poinformować o porblemie autodesk.. Czy ktoś mógłby mi pomóc? Mogę podesłać projekt.. Mam 6 G Ram więc nie najgorzej, wersja maxa to 2014 a vray to 3.0. procek w kompie AMD athlon II x3 460 3,40 GHz system 64 bitowy.[/h]

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Czy w dialogu są jakieś ostrzeżenia podczas renderowania ? (może to być error licencji)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

nie mam żadnych ostrzeżeń. Render wykonuje się bezproblemowo jednak pod koniec umiera i wysypuje się. 3ds max po prostu się zamyka

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

W czym robiony ten pas zieleni? Forest Pack? Bo Forest potrafi wywalić render gdy materiał roślinności ma w bumpie Normal Bumpa maxowego zamiast VrayNormalBump.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

robiłem wizualizację usuwając pas zieleni mimo wszystko dalej wyrzuca. Mam inny plik innego projektu tam sytuacja jest analogiczna rendery robią się do pewnego czasu a potem i tak program się wysypuje. Miałem ustawione 6 kamer pierwszą z nich udało mi się wyrenderować (kiedyś) w tym momencie już nie mogę zrenderować żadnej z nich. To się tyczy obu moich projektów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

skoriusz18 import ma opcje merge dzięki niej możesz zaimportować całą scenę lub wybrane elementy z pliku *.max.

czy to jest nadal ta scena która dawałeś w innym wątku wtedy na serwer co ja sprawdzałem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

rly - mam kilka nie vray-owych materiałów.

 

skalpel3d - ok wypróbuje tą opcje. dalej mówimy niestety o tej scenie którą wrzucałem ostatnio w poście. Ni cholery nie chce się dokończyć renderowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Uwaga! Zadziałało ! użyłem opcji import merge i zeżarło do końca :P ale ta wizka nie zawierała kilku kluczowych textur. Moje pytanie czy jest sposób zeby po zaimportowaniu można było podlinkować dodać jakoś te textury?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

rly zrobiłem to za pomocą tego skryptu wielkie dzieki za pomoc! Ale niestety wywala mi cały czas jeśli mam wszystkie textury... Czy może mieć związek to że w większośći używam textur z tej strony:

http://www.arroway-textures.com/en/catalog wg mnie tam są fajniejsze nie rozumiem dlaczego v ray znieść ich nie może... Teraz zmienie wszystkie swoje textury na vray-owe i może to pomoże...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Obawiam się ,że tekstury aroway i 6gb ram to nie jest za dobry pomysł. Rozwiązania są dwa bitmap page=wolniejszy render lub zmniejszeni tekstur.Ten plik 3ds to tylo model tekstury musisz sam zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ok wszem i wobec oznajmiam że mój komp już tego nie udźwignie... Muszę zainwestowac w nowy sprzęt ale wizki muszę dokończyć dlatego składam propozycję czy ktoś może je dla mnie wykonać? Niech je tylko wyrenderuje w kanałach dalej sam sobie je złoże. Oczywiście zapłace za to, dokładnie będe miał do zrobienia 2 może 3 pliki po 6/7 kamer.. Proszę o propozycję na priv

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

rly nie bardzo rozumiem.. tzn dla przykładu usunąłem wszystkie bumpy i odbicia z textur nie pomogło... wymieniłem wszystkie textury na vray nie pomogło. Jak mogę to zmniejszyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

masz pozmniejszać rozdzielczości tekstur a co za tym idzie wagę plików. Przerób tekstury kwadratowe na rozmiar 1024x1024 a jak masz prostokąty to na krótszy bok daj 1024, jak pamiętam to przy twojej scenie vray zaznaczał ze pozera 1gb pamięci na tekstury stad prawdopodobnie nie możesz wyrenderować sceny do końca bo ci w pewnym momencie brakuje pamięci szczególnie ze pisałeś że po merge się wyrenderowąła ale nie było podpiętych tekstur. Co do renderowania scen to skorzystaj z render farmy pojedyncze ujecie kosztują grosze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Textury w scenie które mam są rozmiaru np 640 x 640 pixeli pozmniejszałem je do 400 i dalej chamstwo wywala ja już nie wiem czy sobie w paincie tego nie namalować...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy