skoriusz18 Napisano 18 Marzec 2015 Napisano 18 Marzec 2015 [h=2]Witam, przed umieszczeniem tego postu czytałem wpisy użytkowników i badałem co mogłem zrobić źle lub szukałem jakiś wskazówek..bezskutecznie.. Problem wygląda następująco pykam renden sceny interior która jest naprawde bardzo minimalistyczna (dodam że mam tam "pas zieleni" dla uatrakcyjnienia projektu) kiedy jest pod koniec już renderu po prostu zamyka program i widnieje komuniak aby poinformować o porblemie autodesk.. Czy ktoś mógłby mi pomóc? Mogę podesłać projekt.. Mam 6 G Ram więc nie najgorzej, wersja maxa to 2014 a vray to 3.0. procek w kompie AMD athlon II x3 460 3,40 GHz system 64 bitowy.[/h]
Pleszer Napisano 20 Marzec 2015 Napisano 20 Marzec 2015 Czy w dialogu są jakieś ostrzeżenia podczas renderowania ? (może to być error licencji)
skoriusz18 Napisano 24 Marzec 2015 Autor Napisano 24 Marzec 2015 nie mam żadnych ostrzeżeń. Render wykonuje się bezproblemowo jednak pod koniec umiera i wysypuje się. 3ds max po prostu się zamyka
xmass Napisano 24 Marzec 2015 Napisano 24 Marzec 2015 W czym robiony ten pas zieleni? Forest Pack? Bo Forest potrafi wywalić render gdy materiał roślinności ma w bumpie Normal Bumpa maxowego zamiast VrayNormalBump.
skoriusz18 Napisano 24 Marzec 2015 Autor Napisano 24 Marzec 2015 robiłem wizualizację usuwając pas zieleni mimo wszystko dalej wyrzuca. Mam inny plik innego projektu tam sytuacja jest analogiczna rendery robią się do pewnego czasu a potem i tak program się wysypuje. Miałem ustawione 6 kamer pierwszą z nich udało mi się wyrenderować (kiedyś) w tym momencie już nie mogę zrenderować żadnej z nich. To się tyczy obu moich projektów.
skoriusz18 Napisano 25 Marzec 2015 Autor Napisano 25 Marzec 2015 Czy mógłby mi ktoś pomóc? Jakieś sugestie co jeszcze może być źle??
porti Napisano 25 Marzec 2015 Napisano 25 Marzec 2015 próbowałeś merge obiektów z wadliwej sceny do nowego pliku ?
skoriusz18 Napisano 25 Marzec 2015 Autor Napisano 25 Marzec 2015 nie robiłem. Wjaki sposób mogę to zrobić?
skalpel3d Napisano 25 Marzec 2015 Napisano 25 Marzec 2015 skoriusz18 import ma opcje merge dzięki niej możesz zaimportować całą scenę lub wybrane elementy z pliku *.max. czy to jest nadal ta scena która dawałeś w innym wątku wtedy na serwer co ja sprawdzałem?
skoriusz18 Napisano 26 Marzec 2015 Autor Napisano 26 Marzec 2015 rly - mam kilka nie vray-owych materiałów. skalpel3d - ok wypróbuje tą opcje. dalej mówimy niestety o tej scenie którą wrzucałem ostatnio w poście. Ni cholery nie chce się dokończyć renderowanie
Traitor Napisano 26 Marzec 2015 Napisano 26 Marzec 2015 Pewnie ramu drastycznie brakuje podczas renderu, ile masz w kompie?
skoriusz18 Napisano 27 Marzec 2015 Autor Napisano 27 Marzec 2015 Uwaga! Zadziałało ! użyłem opcji import merge i zeżarło do końca :P ale ta wizka nie zawierała kilku kluczowych textur. Moje pytanie czy jest sposób zeby po zaimportowaniu można było podlinkować dodać jakoś te textury?
rly Napisano 27 Marzec 2015 Napisano 27 Marzec 2015 @up http://www.colinsenner.com/scripts/relink-bitmaps
skoriusz18 Napisano 30 Marzec 2015 Autor Napisano 30 Marzec 2015 rly zrobiłem to za pomocą tego skryptu wielkie dzieki za pomoc! Ale niestety wywala mi cały czas jeśli mam wszystkie textury... Czy może mieć związek to że w większośći używam textur z tej strony: http://www.arroway-textures.com/en/catalog wg mnie tam są fajniejsze nie rozumiem dlaczego v ray znieść ich nie może... Teraz zmienie wszystkie swoje textury na vray-owe i może to pomoże...
skoriusz18 Napisano 30 Marzec 2015 Autor Napisano 30 Marzec 2015 A tak przy okazji czy ktoś wie jak poprawnie załadować plik 3ds z tej strony? http://www.ton.eu/pl/modele-3d/detail/fotel-merano1/ Nie ma textur tylko zdjęcia krzesła na białym tle czy to textura do niego?
rly Napisano 30 Marzec 2015 Napisano 30 Marzec 2015 Obawiam się ,że tekstury aroway i 6gb ram to nie jest za dobry pomysł. Rozwiązania są dwa bitmap page=wolniejszy render lub zmniejszeni tekstur.Ten plik 3ds to tylo model tekstury musisz sam zrobić.
skoriusz18 Napisano 31 Marzec 2015 Autor Napisano 31 Marzec 2015 Ok wszem i wobec oznajmiam że mój komp już tego nie udźwignie... Muszę zainwestowac w nowy sprzęt ale wizki muszę dokończyć dlatego składam propozycję czy ktoś może je dla mnie wykonać? Niech je tylko wyrenderuje w kanałach dalej sam sobie je złoże. Oczywiście zapłace za to, dokładnie będe miał do zrobienia 2 może 3 pliki po 6/7 kamer.. Proszę o propozycję na priv
skoriusz18 Napisano 31 Marzec 2015 Autor Napisano 31 Marzec 2015 rly nie bardzo rozumiem.. tzn dla przykładu usunąłem wszystkie bumpy i odbicia z textur nie pomogło... wymieniłem wszystkie textury na vray nie pomogło. Jak mogę to zmniejszyć?
skalpel3d Napisano 31 Marzec 2015 Napisano 31 Marzec 2015 masz pozmniejszać rozdzielczości tekstur a co za tym idzie wagę plików. Przerób tekstury kwadratowe na rozmiar 1024x1024 a jak masz prostokąty to na krótszy bok daj 1024, jak pamiętam to przy twojej scenie vray zaznaczał ze pozera 1gb pamięci na tekstury stad prawdopodobnie nie możesz wyrenderować sceny do końca bo ci w pewnym momencie brakuje pamięci szczególnie ze pisałeś że po merge się wyrenderowąła ale nie było podpiętych tekstur. Co do renderowania scen to skorzystaj z render farmy pojedyncze ujecie kosztują grosze:)
skoriusz18 Napisano 31 Marzec 2015 Autor Napisano 31 Marzec 2015 Dzięki! przetestuje może się wkońcu uda... Powoli motywacja spada ale jestem silny :)
skoriusz18 Napisano 3 Kwiecień 2015 Autor Napisano 3 Kwiecień 2015 Textury w scenie które mam są rozmiaru np 640 x 640 pixeli pozmniejszałem je do 400 i dalej chamstwo wywala ja już nie wiem czy sobie w paincie tego nie namalować...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się