Napisano 24 Kwiecień 20159 l Hej wszystkim, sprawy mają się następująco, w grudniu zeszłego roku zacząłem pracę nad interiorem w modo w ramach nauki softu (od modelowania po rendering), jako że nie ma zbyt dużo tutoriali o tym jak to robić pod modo 801 postanowiłem zagłębić temat czego efektem był przyzwoicie wyglądający render (z jedym materiałem hehe). Mówię przyzwoitym bo starałem się dorównać do tego co wyrenderowała mi Corona, uważam że to świetny silnik jeśli chodzi o jakość shaderów, światła, gi. Mam na tym punkcie bzika, bo cenie sobie jakość/detal, szczególnie że to praca portfoliowa. Więc specjalnie o czasy renderu się nie martwiłem :) Projekt musiałem przerwać ponieważ wpadały mi kolejne zlecenia, zanim tak się stało spisałem sobie wszystkie notatki w postaci małego "poradnika" dla samego siebie na wypadek gdybym chciał do tego wrócić. Co stało się dziś, z tą mała różnicą że pojawił się w tym czasie Vray dla MODO i to właśnie w nim postaram się dokończyć swój projekt. Ja po prostu nie jestem w stanie ogarnąć tego "feelingu" który uzyskuję z modo w tej chwili. Mimo to, wydaje mi się że moje notatki mogą się komuś przydać lub co lepsze, zachęcą kogoś to dalszego wgryzienia się w temat i zaczęcia tutaj dyskusji na temat renderowania interiorów w MODO. Zanim klikniesz w link pamiętaj że: - wrzucam to w takiej postaci w jakiej zostawiłem wszystko pod koniec zeszłego roku, - nie jestem prografikiem, a już na pewno nie zaawansowanym userem modo więc mogą tam być błedy i wcale nie jest to pomocny materiał, Także o: DOWNLOAD FROM HERE: CLICK Dzięki, P.
Napisano 25 Kwiecień 20159 l dzięki, sam zapisuje wiele rzeczy do txt, pamięć już nie ta :) Gdy wejdzie Vray (w przyzwoitej cenie) Modo stanie się bardziej atrakcyjne w temacie archviz
Napisano 25 Kwiecień 20159 l Pionier, świetny pomysł! Rozwijajmy temat render/shading w Modo, jeśli chodzi o mnie, to bardzo chętnie zgłębię tą wiedzę.Jak możesz, to udostępnij proszę scenę do testów, Łatwiej nam będzie analizować efekty, wyjaśniać co i jak. Edytowane 26 Kwiecień 20159 l przez a3stract
Napisano 27 Kwiecień 20159 l Autor Hej, super że komuś się na coś te zapiski przydały. Natomiast sceny niestety nie udostępnię bo tak jak pisałem pracuję nad nią i mam w planach ją zamknąć ;)
Napisano 30 Maj 20159 l Autor Heh, widzisz, po tym jak zobaczyłem obrazki od betatesterów to na razie nie pali mi się do updejtowania z 801 do 901, może marudzę ale póki co ani nie porwał mnie modowy GTR ani cała reszta smaczków, dla mnie nowe rendery dalej wyglądają średnio w porównaniu do Corony/Vraya. Osobiście czekam na demko, może do tego czasu ktoś z naszego forum porobi super rendery w 901 :) P.
Napisano 31 Maj 20159 l wydaje mi się, mogę się mylić, że duży duży udział w efekcie "realizmu" przy Vray'u i Coronie to color mapping. Modo w końcu się doczekał i głównie przez to wizki wyglądają inaczej-lepiej, z GI Foundry raczej już za dużo nie wycuduje a radykalne przepisanie silnika nie ma sensu. Duży sukces Corony widzę w tym że była pisana od zera, bez starych naleciałości i w oparciu o najnowsze algorytmy dla GI. Wygrywa też ceną, czekam za portem do Modo :)
Napisano 1 Czerwiec 20159 l Autor chleb napisał: Cholera, No cóż, trzeba będzie poczekać i sprawdzić (w połowie czerwca zapowiadali demo z tego co pamiętam). Nie to, że się chwalę albo marudzę, ale ja od 501/601 (to będzie jakieś 3-4 lata?) nie widzę większych zmian w ich rendererze ( jak to się w ogóle odmienia?! ). http://community.thefoundry.co.uk/gallery/image/view.aspx?id=15899 Pozdrawiam i więcej nie spamuje wątku. Stary, wszedłem na Twoj link i powiem że "simple interior" wyglada lepiej niz te rzeczy z 901. Koniecznie wrzuc tutaj do watku swoje testy z demka 901! 1pudel napisał: wydaje mi się, mogę się mylić, że duży duży udział w efekcie "realizmu" przy Vray'u i Coronie to color mapping. Modo w końcu się doczekał i głównie przez to wizki wyglądają inaczej-lepiej, z GI Foundry raczej już za dużo nie wycuduje a radykalne przepisanie silnika nie ma sensu. Duży sukces Corony widzę w tym że była pisana od zera, bez starych naleciałości i w oparciu o najnowsze algorytmy dla GI. Wygrywa też ceną, czekam za portem do Modo :) tez mi sie tak wydawalo ze to kwestia CM, dlatego dalem sobie na luz z modowym i robilem CM w fusion/arion. Na poczatku wydawalo mi sie ok, ale jak sie dluzej patrzy to jednak shadery/gi wciaz nie dawaly rady. Dlatego liczylem na GTR w 901. Sam nie wiem, czasem jak uzumaki podrzuca mi swoje testy to wygladaja o niebo lepiej niz rendery betatesterow lol/ Po prostu trzeba poczekac na demko, pobawic sie samemu :) W zasadzie to mozna otworzyc nowy temat "Testy 901" :) P.
Napisano 1 Czerwiec 20159 l @Pionier Spoko, trochę (w każdym razie ja) posiedzę nad ogarnięcie - co można zrobić i jak i testy ruszają pełną parą. Na razie skok prędkości przy zwiększonej jakości z 8h na animacjęz GI na 3h z podbitymi ustawieniami "robi" :) Edytowane 1 Czerwiec 20159 l przez uzumakishadow
Napisano 1 Czerwiec 20159 l @uzumakishadow robiłes od zera w 9 czy wyrenderowałeś plik z 8? na community ludzie zaczynają pisać o częstych crasah przy otwieraniu starszych projektów
Napisano 1 Czerwiec 20159 l Zacząłem w 801 z setupem, małym rigiem i materiałemi etc. Na 901 coś tam się wywalało ale dopiero jak sam model obiektu przeniosłem do nowej sceny (nie wiem czy czasem przyczyną nie był mesh fusiion ten nowy - mam taką intuicję, że to on coś bruździ). A tak sama animacja - bez problemu, doszlifowywanie jej i setupu robiłem już w 901. Render bezproblemowy - wszystko cacy. Nie wiem na ile to jest też kwestią bo się aż tak nie wgłębiałem ale czy nie jest tak, że najwięcej problemów mają ludzie na linuxach (plus osx)? Tutaj win8 i 7 i poza sporadycznymi crashami w bardzo specyficznych sytuacjach - całkiem spoko. Licze na to, że pierwszy SP skoryguje większosć kwestii. Na razie jedyna rzecz, która irytuje dosyć mocno to stary problem (tylko w innych przypadkach bo wtedy to było z blobami i meshfusionem) gdzie po zmianie parametru materiału na obiekcie bazowym - w okienku preview się na replikatorach nie odswiezaja materialy.
Napisano 1 Czerwiec 20159 l poprawiłeś mi humor :) mam większy projekt z 8, który na moim kompie wychodzi mocno zaszumiony. Myślę przerenderować ponownie w 9 na podbitych ustawieniach, ale liczę na zbliżone czasy.
Napisano 1 Czerwiec 20159 l No generalnie przestawienie materialow na physical duzo daje i do mniejszych szumow i czasow. No i generalnie cuda sie dzieje bo na 128 aa mozna miec dosyc spory DOF bez szumow ( z sensownym czasem!). W ogole mam wraznie, ze irradiance cache jest dokladniejszy (albo bardziej naturalny nawet jak mu brakuje nadal detalu).
Napisano 1 Czerwiec 20159 l uzumakishadow napisał: Nie wiem na ile to jest też kwestią bo się aż tak nie wgłębiałem ale czy nie jest tak, że najwięcej problemów mają ludzie na linuxach (plus osx)? hmmm... cos w tym jest. Patrzac na wpisy forumowe (TF) chyba faktycznie czesciej ludzie maja problemy na platformach "unixowych". dzisiaj probowalem 901 na windzie i bylo lepiej.
Napisano 2 Czerwiec 20159 l Pionier napisał: Stary, wszedłem na Twoj link i powiem że "simple interior" wyglada lepiej niz te rzeczy z 901. Koniecznie wrzuc tutaj do watku swoje testy z demka 901! P. Nie jestem "twardym" użytkownikiem MODO, ale miałem właśnie napisać coś w tę stronę jak tekst powyżej, przekonany jestem, że jak się posiedzi nad silnikiem renderującym w MODO to można mega interiory wycisnąć zbliżone do Vray. Często widuję słabe rendery w Vray więc sam silnik nie robi mega wypasionych renderów - na szczęście :), może jest łatwiej niż w MODO, może w Corona jeszcze łatwiej ale do mega wypasionych prac, trzeba b. dobrze poznać silnik i jego możliwości myślę, że tak jest z każdym rendererem. W MODO da się super na pewno !!! :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto