Posted May 17, 20159 yr Czy jest może jakaś opcja pozwalająca na stworzenie ażurowej ściany i następnie przechylanie jej? Dodatkowo wycięcia tworzące ażur mają mieć konkretny wzór. Do tej pory robiłam to w ten sposób, że eksportowałam ze sketchupa do 3dsa ścianę z wyciętym wzorem, w 3 ds zamieniałam ją na edit. poly i pojawiał się problem, bo gdy chciałam ją podnieść wierzchołki "dziur" zostawały. Czy jest możliwość zablokowania tych otworów w środku tak, aby można je było modyfikować z całą płaszczyzną ściany? Nie wiem czy potrafię to wytłumaczyć, wygląda to w uproszczeniu tak: chcę osiągnąć coś takiego jak na ostatnim obrazku Jestem dosyć nowym użytkownikiem 3ds max wiec proszę o wyrozumiałość :D Edited May 17, 20159 yr by trespass
May 17, 20159 yr Masz pivota ustawionego w punkcie 0,0,0. Nie możesz po prostu obrócić całej ściany zamiast ciągnąć za wierzchołki?
May 18, 20159 yr Stwórz sobie element ażurowy używając spline dodaj modyfikator editpoly, lub jak wolisz shell albo extrude, skopuj jako instance. Ten bazowy trzymaj sobie na ukrytej warstwie a skopiowany obracaj do woli. Gdy będziesz chciała coś zmienić zmień w to w kształcie bazowym, a skopiowany sam się zaktualizuje. Zaletą tego rozwiązania jest zmiana na płaszczyźnie bez obawy o zniekształcenie.