pxl666 Napisano 27 Maj 2015 Napisano 27 Maj 2015 hej czy znacie jakies dobre gry wspolpracujace z ww goglami ? zdecydowana wiekszosc tego co jest na play to smieci albo demka niegralne...czy ktos moze mi powiedziec dlaczego pomimo niesamowitej dostepnosci tej technologii dzieki smartfonom z wyzszej polki , firmy takie jak gameloft wydaja sie calkowicie tego nie zauwazac ?
olaf Napisano 27 Maj 2015 Napisano 27 Maj 2015 bo na mobilach zeby byl zysk trzeba pompować max hajsu, a nie ma takiego rynku, by złowić 'wieloryby'. A akurat gameloft jest od kopiowania, a nie od wytyczania ścieżek ;P VR wystartuje gdzie indziej, gdzies gdzie komuś sie ogon pali i musi szukać nowych żródeł dochodu. Mobilki są w miare stabilnym rynkiem i ta branża nie musi szukać innowacji, szczególnie ze właśnie dostajemy w prezencie telewizory z wbudowanymi androidami. Kompletnie pomijam fakt, że 'technologia' absolutnie niczego nie wnosi wartościowego. Mattel ją wykorzystuje łącząc figurki z appką - ale to jak wspomniałem branża, która szuka nowego źródła przychodów. A nie wiem czy bawiłeś się czujnikami w budzetowych sprzętach - niestety czasami tylko mrugają i predzej dostaniesz pozew od epileptyka niż zarobisz na tym.
pxl666 Napisano 27 Maj 2015 Autor Napisano 27 Maj 2015 hm ale wlasnie na mobilkach to ma sens - masz lepszego fona i juz mozesz sie w to bawic , podczas gdy oculus to koszt okolo 2k o ile pamietam...skoro firmy jak gameloft maja juz praktycznie gotowe gry , nawet obslugujace juz zyroskop - to jedynie wystarczy dodac tryb wyswietlania pod gogle i ew sterowanie z BT - nie jestem gamedevem ale mysle ze to proste rzeczy...
olaf Napisano 27 Maj 2015 Napisano 27 Maj 2015 nie jestem poliglotą ale wydaje mi się, że wystarczy poprzestawiać nieco literki, by Twój post był po węgiersku.
pxl666 Napisano 28 Maj 2015 Autor Napisano 28 Maj 2015 olaf - prosze - czego nie rozumiesz ?? irony mode off -- gry juz sa , wystarczy do nich dodac tryb wyswietlania i sterowanie ... tyle roboty?
Monio Napisano 28 Maj 2015 Napisano 28 Maj 2015 Bynajmniej. Gry VR powinny od zera być zaprojektowane pod VR a zwykłe wyświetlanie może być co najwyżej dodatkiem, nigdy na odwrót. Chyba że na prawdę developer nie liczy się z tym że ludzie będą rzygali jak koty od VR sickness i kasowali jego grę po 5 minutach. Jeśli takie firmy jak DICE nie potrafią poprawnie przeportować grę na VR (Mirrors Edge) to myślisz że koderzy-partacze (99% rynku mobile) poradzą sobie z tym lepiej? To nie jest takie proste jak ci się wydaje.
Monio Napisano 28 Maj 2015 Napisano 28 Maj 2015 Nikt tego lepiej nie wytłumaczy jak Carmack. [video=youtube;UNAmAxT7-qs]
pxl666 Napisano 28 Maj 2015 Autor Napisano 28 Maj 2015 Bynajmniej. Gry VR powinny od zera być zaprojektowane pod VR a zwykłe wyświetlanie może być co najwyżej dodatkiem, nigdy na odwrót. Chyba że na prawdę developer nie liczy się z tym że ludzie będą rzygali jak koty od VR sickness i kasowali jego grę po 5 minutach. Jeśli takie firmy jak DICE nie potrafią poprawnie przeportować grę na VR (Mirrors Edge) to myślisz że koderzy-partacze (99% rynku mobile) poradzą sobie z tym lepiej? To nie jest takie proste jak ci się wydaje. mozesz rozwinac ? jak narazie nikomu komu pokazywalem rozne rzeczy nie chcialo sie rzygac...co jest istotnego poza odpowiednim wyswietlaniem i sterowaniem ? pytam powaznie bo niewiem w czym tkwi haczyk...
Monio Napisano 28 Maj 2015 Napisano 28 Maj 2015 Haczyk tkwi w tym że odpowiednie wyświetlanie i sterowanie to kawał technologii który tak na prawdę jest jeszcze w fazie researchu. Gra musi też spełniać dużo dodatkowych kryteriów odnośnie samego gameplayu. To nie są rzeczy które da się opisać w jednym poście, sam zresztą nie mam tej wiedzy. Pewnie jakiś rok po premierze oculusa pojawi się trochę książek o robieniu rzeczy pod VR i wtedy to się wyklaruje.
pxl666 Napisano 28 Maj 2015 Autor Napisano 28 Maj 2015 Haczyk tkwi w tym że odpowiednie wyświetlanie i sterowanie to kawał technologii który tak na prawdę jest jeszcze w fazie researchu. Gra musi też spełniać dużo dodatkowych kryteriów odnośnie samego gameplayu. To nie są rzeczy które da się opisać w jednym poście, sam zresztą nie mam tej wiedzy. Pewnie jakiś rok po premierze oculusa pojawi się trochę książek o robieniu rzeczy pod VR i wtedy to się wyklaruje. ok ale co z tym co juz jest i dziala ? sa gry i demka naprawde ladnie wygladajace i dzialajace i spoko - niewiem czy widziales cokolwiek ale zapewniam cie ze taki np shadowgun vr - techdemko ze sterowaniem BT i wyswietlaniem VR wyglada naprawde rewelacyjnie i jedynym problemem jest ze to nie pelna gra - jeden level i to zrobiony przez zewnetrznego goscia na assetach z gry , house of terror vr , zombie warfare , lost dungeon , tuscany dive... to kilka przykladow ktore sa warte uwagi dla kogos ktos sobie kupi gogle , reszta jest po prostu brzydka. wszystkie te tytuly po prostu wyswietlaja obraz dzielony na dwa i obsluguja sterowanie kamera poprzez ruchy glowy oraz sterowanie chodzeniem np przez pad BT. w zadnej nie ma kosmicznych technologii - dlatego wiec moje zdziwienie ze wielcy gracze , ktorzy maja gotowe tytuly nie wypuszczaja modow albo wersji vr . niewiem czy olaf i monio bawicie sie w gry na andku ale moze takie tytuly jak dead trigger czy nova 3 lub modern warfare sa wam znane - po prostu wg mojej skromnej opinii dodanie do takiej gry opcji vr zwieksza jej miodnosc o 300% bo sterowanie na ekranie a glowa to dwa rozne swiaty...kto sprobowal ten wie...jesli opieracie swoje osady wylacznie na tym co mowi carmack to moze bedzie trudno sie dogadac bo on imho mowi o technikaliach oraz chyba o wspolpracy z pc. ja pytam jaki prosty gracz ktory sciaga , gra i widzi ze dziala...
olaf Napisano 28 Maj 2015 Napisano 28 Maj 2015 ok chyba musze dać jeszcze prostszy przykład: pierwsze spotkanie na temat VR w gamelofcie, szłoby jakoś tak: A: 'jaka jest estymowana kapitalizacja rynku VR na urządzeniach mobilnych?' B: 'Nie ma jeszcze danych' A: 'Ok wrócimy do tego za 3miesiące'
pxl666 Napisano 28 Maj 2015 Autor Napisano 28 Maj 2015 ok chyba musze dać jeszcze prostszy przykład: pierwsze spotkanie na temat VR w gamelofcie, szłoby jakoś tak: A: 'jaka jest estymowana kapitalizacja rynku VR na urządzeniach mobilnych?' B: 'Nie ma jeszcze danych' A: 'Ok wrócimy do tego za 3miesiące' no rozumiem ze patrzysz przez perspektywe dodatkowej roboty niejako za free , ale idac tym tokiem rozumowania - zapewne mniejszosc gra w asphalta na padzie a support jest , zapewne mniejszosc posiada tel z zyroskopem do grania w nova czy modern warfare - a support zyroskopu jest -- stad tez moglby byc support wyswietlania pod gogle...
olaf Napisano 28 Maj 2015 Napisano 28 Maj 2015 cały czas bardzo mylnie zakładasz, że masz pojęcie o czym mówisz.
pxl666 Napisano 28 Maj 2015 Autor Napisano 28 Maj 2015 cały czas bardzo mylnie zakładasz, że masz pojęcie o czym mówisz. olaf - jesli musisz wypowiedziec sie w stylu gdzie nic nie wnosisz do watku poza lechtaniem swojego ego to prosze nie pisz wcale...nie obrazaj sie i nie miej mi za zle ... wole zeby nikt nie pisal nic , niz by pisal tak jak ty. dziekuje z gory
adek Napisano 28 Maj 2015 Napisano 28 Maj 2015 Jestem troche w temacie. Problem portowania nie jest taki prosty. Cardboard i rozwiązania tego typu bazują na tym, że wkładasz telefon lub masz urządzenie/ekran i gra/program musi obsługiwać gesty. Gesty polegające np. na tym - przykład - lista filmów, chcesz obejrzeć któryś - nie masz kliknięcia. Musisz wykonać specjalny gest, który trzeba jednak obsłużyć API. Jest kilka gier na to (nie pamietam, taki z zombie testowałem) i rewelacja. Jest to na razie nisza, ale właśnie Google pokazał, że te urządzenia przestaną*być niszowe. Wydaje mi się, że jednak ich podstawowym zastosowaniem będzie prezentacja - światy 360 - wycieczki. Jeśli ktoś będzie mógł wpisać w produkcje przygotowanie gry do tego to super. Większość gier nie da się łatwo przerobić na działanie i obsługę gestami VR. Ale np. gry przygodowe przygotowane w ten sposób mogą być hitem. Czas pokaże co z tego będzie.
olaf Napisano 28 Maj 2015 Napisano 28 Maj 2015 (edytowane) olaf - jesli musisz wypowiedziec sie w stylu gdzie nic nie wnosisz do watku poza lechtaniem swojego ego dwa razy próbowałem powiedzieć to bardziej dyplomatycznie w nadziei, że zrozumiesz, za trzecim razem powiedziałem wprost. Przy postach typu 'ale mysle ze to proste rzeczy... ' takie odpowiedzi jak moja ostatnia wiszą w powietrzu i spadają jak ktoś konsekwentnie ciągnie za sznurek ignorancji. EDIT: nowości z google IO Edytowane 28 Maj 2015 przez olaf
pxl666 Napisano 28 Maj 2015 Autor Napisano 28 Maj 2015 (edytowane) Jestem troche w temacie. Problem portowania nie jest taki prosty. Cardboard i rozwiązania tego typu bazują na tym, że wkładasz telefon lub masz urządzenie/ekran i gra/program musi obsługiwać gesty. Gesty polegające np. na tym - przykład - lista filmów, chcesz obejrzeć któryś - nie masz kliknięcia. Musisz wykonać specjalny gest, który trzeba jednak obsłużyć API. Jest kilka gier na to (nie pamietam, taki z zombie testowałem) i rewelacja. Jest to na razie nisza, ale właśnie Google pokazał, że te urządzenia przestaną*być niszowe. Wydaje mi się, że jednak ich podstawowym zastosowaniem będzie prezentacja - światy 360 - wycieczki. Jeśli ktoś będzie mógł wpisać w produkcje przygotowanie gry do tego to super. Większość gier nie da się łatwo przerobić na działanie i obsługę gestami VR. Ale np. gry przygodowe przygotowane w ten sposób mogą być hitem. Czas pokaże co z tego będzie. ej nie- wlasnie nie mowie o sterowaniu gestami lub glosem - przyklady o ktorych pisalem, wykorzystuja pada bluetooth , czyli chodzisz na padzie , zamiast myszy masz glowe i calosc swietnie dziala i o tym wlasnie mowie przyszlo mi do glowy ze moze monio i olaf zrozumieli moje pytanie nieco opacznie - czyli ze chodzi mi o wyswietlanie gry w stereo3d - renderowanie grafiki z dwoch kamer - otoz nie - wiem ze to byloby faktycznie nieco trudniejsze w implementacji i obciazyloby znacznie bardzej urzadzenie - nie oto mi chodzi mam na mysli jedynie wyswietlanie dostosowane do gogli i sterowanie glowa jak ruchami myszy - czyli pad BT zastepuje wsada a zyroskop zastepuje mysz...faktycznie mysle teraz ze pelne zrozumienie moga miec jedynie ci ktorzy juz sie z ta technolgia spotkali i wiedza jak to dziala... Edytowane 28 Maj 2015 przez pxl666
adek Napisano 28 Maj 2015 Napisano 28 Maj 2015 ale taki pad poniekad przeczy zalozeniom VR. Chodzi o to, ze to ma dzialac bez padow, sterowanie ruchem i wzrokiem. To o czym piszesz z padem to faktycznie wykonalne tyle, ze to juz nie taki prawdziwy VR.Tak mi sie wydaje.
pxl666 Napisano 29 Maj 2015 Autor Napisano 29 Maj 2015 ale taki pad poniekad przeczy zalozeniom VR. Chodzi o to, ze to ma dzialac bez padow, sterowanie ruchem i wzrokiem. To o czym piszesz z padem to faktycznie wykonalne tyle, ze to juz nie taki prawdziwy VR.Tak mi sie wydaje. moim zdaniem niekoniecznie - sterowanie wieloma funkcjami jak w grach fps - strzelanie , skakanie , kucanie itd byloby dosyc trudne do zrealizowania bez pada - samymi gestami czy glosem , oraz dosyc niewygodne pokazala sie juz apka do wyswietlania dualowego ale niestety narazie nie moge zmusic jej do pracy na sgs5 i lolipopie... moze komus sie uda...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się