Teoss 10 Posted June 4, 2015 Witam. Nowym nie jestem, kiedyś tutaj pisałem. Po ponad roku wracam bo chcę zacząć przygodę ze sculptingiem, postaciami i nieregularnymi formami. No ale od początku, żebyście mogli mi jak najlepiej pomóc. Całą swoją historię z 3D zacząłem dobrych parę lat temu (powoli dobijamy do 10), lecz zawsze były to budynki, proste bryły. Kiedyś samochód (jest na forum), gitara. Ale najczęściej interior, exterior i wnętrza. Nie chce się tylko ograniczać do takich rzeczy dlatego chcę wejść w etap kompleksowych brył, postaci, robotów, innych naturalnych lub stworzonych przez człowieka form. Znam blendera na poziomie płynnego modelowania. Również znam w miarę dobrze 3ds Maxa lecz od prawie roku znów w nim nic nie robiłem. Widziałem interfejsy Maya, Cinema4D, i ZBrush. W dwóch pierwszych tylko sprawdzałem jak wygląda, nic nie modelowałem. ZBrusha chce się uczyć, na razie powoli go poznaje, rozgryzam. I tutaj pytanie do Was, od czego zacząć naukę modelowania postaci. Jaki program wybrać, czy ZBrusha, czy jakiś inny (darmowy, płatny). I najważniejsze, tutoriale, jak Wy zaczynaliście, z czego się uczyliście. Interfejsu blendera nauczyłem się w kilka dobrych tygodni po tutorialach Piotra Arłukowicza (Polski Kurs Blendera). 3Ds maxa, uczyłem się podstaw w szkole, a potem sam z domu z jakimiś filmikami. Ale każdy kolejny program wydaje mi się trudniejszy. Dlatego tutaj napisałem i mam wielką nadzieję że mi pomożecie to rozgryźć. Pozdrawiam! Share this post Link to post Share on other sites
rice 574 Posted June 4, 2015 Ucz sie rzeźbić w zbrushu, reszte odstaw. Share this post Link to post Share on other sites
JackTheRippy 594 Posted June 4, 2015 A Zbrusha zacznij od anatomii :) Share this post Link to post Share on other sites
Teoss 10 Posted June 4, 2015 Jakieś warte uwagi tutoriale, porady, pierwsze kroki? W ZBrushu robiłem na kuli, i na Z-sphere jakieś testowe modele. Jeżeli zaczynałem od kuli to po pędzlu "move" dawałem automatyczną retopologię, ale wiem że można też ją ręcznie poprawiać. Tego typu tutoriale by się przydały, od czego zacząć. jak tą postać wyprowadzić, na co zwracać uwagi (stawy, kości) Jakiś tutorial na temat pędzli. Sam interfejs powoli ogarniam więc ważne samo modelowanie i technika. Share this post Link to post Share on other sites
JackTheRippy 594 Posted June 4, 2015 Youtube --> Zbrush Tutorials (darmowe) Digital Tutors, GnomonWorkshop (platne) Share this post Link to post Share on other sites
Teoss 10 Posted June 4, 2015 Wiem że mogę na YT wyszukać, tylko nie wiem czy wszystkie są dobre, a podstawy są najważniejsze. Share this post Link to post Share on other sites
JackTheRippy 594 Posted June 4, 2015 Ciezko o taki dokladny tutorial, ktorzy nauczy Cie modelowac i wytlumaczy kazdy brush, to kwestia praktyki. Najlepszy jaki moge polecic to Intro to Zbrush - Scott Spencer na GnomonWorkshop, tam masz wszystko. Share this post Link to post Share on other sites
AdNow 10 Posted October 25, 2018 a jakiś inny niż zbrush ktoś poleci? :D Share this post Link to post Share on other sites
michalo 1,021 Posted October 25, 2018 Trudno coś polecić innego. Zbrush to standard, właściwie nie ma sobie równych. Chociaż równie wspaniałe rzeczy zrobisz w 3d coat lub blender, które pod wieloma względami oferują więcej niż sam digital sculpting. Wszystkich możesz spróbować :) Ja nie mogłem przebrnąć przez 3d coat bo jakoś, źle mi się "rysowało" + ten interface. Blender jest dla mnie zbyt "toporny" do sculptingu. Ale widziałem równie zajebiste rzeczy zrobione w tych programach co w zbrushu (tyle, że mniej). Na końcu to zawsze tylko narzędzie. Ale jak myślisz o pracy w studio - to zbrush. Share this post Link to post Share on other sites