wojgraab Napisano 12 Czerwiec 2015 Napisano 12 Czerwiec 2015 Witam, Pracuję nad wizualizacją łazienki. Bawię się z ustawieniami finalnymi Vraya. Nie wiem co powoduję takie problemy w lustrze. Próbowałem z rożnymi filtrami. ImageSampler filter = Area http://postimg.org/image/gy6rg2icf/ ImageSampler filter = Mitchell-Netravali http://postimg.org/image/3pejq5wcf/ http://postimg.org/image/wb4jjav6t/ Ustawienia Vraya: http://postimg.org/image/pir1e6ry9/ Jakieś rady?
Ania Napisano 12 Czerwiec 2015 Napisano 12 Czerwiec 2015 Może to błąd w irradiance map? Spróbuj powiększyć max rate (0, 1 lub 2, im wyżej tym ładniej powinno wyjść). Możesz też spróbować pomniejszyć thresholdy Normals i Distance. Ew. jeszcze haczyk przy check samples visibility. http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/Irradiance+Map# zobacz w obrazkach przykładowych, niektóre wyglądają podobnie do błędów w łazience.
stormwind Napisano 13 Czerwiec 2015 Napisano 13 Czerwiec 2015 pokarz jeszcze materiał lustra, sprawdź czy odznaczone masz use interpolation w reflection.
wojgraab Napisano 13 Czerwiec 2015 Autor Napisano 13 Czerwiec 2015 Dzięki wielkie za podpowiedzi. Spróbowałem na MaxRate=2, tresholdy zmniejszyłem do Normals=0,1 i Distance=0,05. W materiale również odkliknąłem Interpolation. Efekt poniżej. Jest lepiej, ale na pewno jeszcze nie zadowalająco. Do tego bardzo długi czas renderu. Na początku wyrenderowałem na tych samych ustawieniach sam region lustra i efekt był zadowalający w 100%. Jest możliwe ze inny jest efekt jak renderuję cała scenę, a jak tylko wyznaczony region? http://postimg.org/image/w7s7ic8of/
Pleszer Napisano 15 Czerwiec 2015 Napisano 15 Czerwiec 2015 (edytowane) Irradiance map, interp. samples : zmień 30 na np.60 powinno to zredukować "plamistość" na posadzce (oczywiście render się wydłuży) Zmiana ImageSampler filter'a nie usunie artefaktów (jedynie wygładzi albo wyostrzy) by zoptymalizować czas: Global DMC, Noise threshold: 0,003 na 0,01 light cash, subdivs 2500 na 500 :) Edytowane 15 Czerwiec 2015 przez Pleszer
wojgraab Napisano 17 Czerwiec 2015 Autor Napisano 17 Czerwiec 2015 Kolejna próba... Tym razem puściłem render na Irr.Map , interp. samples = 60. Zostawiłem Noise treshold na 0,05 i light cache na 1000. (Na gorszych ustawieniach sporo szumu było). Efekt poniżej. Obraz w lustrze lepszy, ale wciąż nie idealnie czysty. Przy tych ustawieniach zostala troche ziarnistośc na brzegu rozświetlonej ściany ;/ http://postimg.org/image/aph464y9r/full/
Bacry Napisano 7 Październik 2018 Napisano 7 Październik 2018 Nie widzę twoich ustawień ale się spytam. Retrace w light cache jest włączony? https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Light+Cache+Settings
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się