Jump to content
wojgraab

[Vray 3.0] Artefakty w lustrze [3dsMax]

Recommended Posts

Witam,

 

Pracuję nad wizualizacją łazienki. Bawię się z ustawieniami finalnymi Vraya. Nie wiem co powoduję takie problemy w lustrze.

Próbowałem z rożnymi filtrami.

 

ImageSampler filter = Area

http://postimg.org/image/gy6rg2icf/

 

ImageSampler filter = Mitchell-Netravali

http://postimg.org/image/3pejq5wcf/

http://postimg.org/image/wb4jjav6t/

 

 

Ustawienia Vraya:

http://postimg.org/image/pir1e6ry9/

 

Jakieś rady?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to błąd w irradiance map? Spróbuj powiększyć max rate (0, 1 lub 2, im wyżej tym ładniej powinno wyjść).

Możesz też spróbować pomniejszyć thresholdy Normals i Distance.

Ew. jeszcze haczyk przy check samples visibility.

 

http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/Irradiance+Map# zobacz w obrazkach przykładowych, niektóre wyglądają podobnie do błędów w łazience.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za podpowiedzi.

 

Spróbowałem na MaxRate=2, tresholdy zmniejszyłem do Normals=0,1 i Distance=0,05.

W materiale również odkliknąłem Interpolation. Efekt poniżej. Jest lepiej, ale na pewno jeszcze nie zadowalająco. Do tego bardzo długi czas renderu.

Na początku wyrenderowałem na tych samych ustawieniach sam region lustra i efekt był zadowalający w 100%.

Jest możliwe ze inny jest efekt jak renderuję cała scenę, a jak tylko wyznaczony region?

 

http://postimg.org/image/w7s7ic8of/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irradiance map, interp. samples : zmień 30 na np.60 powinno to zredukować "plamistość" na posadzce (oczywiście render się wydłuży)

Zmiana ImageSampler filter'a nie usunie artefaktów (jedynie wygładzi albo wyostrzy)

by zoptymalizować czas:

Global DMC, Noise threshold: 0,003 na 0,01

light cash, subdivs 2500 na 500 :)

Edited by Pleszer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna próba...

Tym razem puściłem render na Irr.Map , interp. samples = 60. Zostawiłem Noise treshold na 0,05 i light cache na 1000. (Na gorszych ustawieniach sporo szumu było).

Efekt poniżej. Obraz w lustrze lepszy, ale wciąż nie idealnie czysty. Przy tych ustawieniach zostala troche ziarnistośc na brzegu rozświetlonej ściany ;/

http://postimg.org/image/aph464y9r/full/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy