TRYKY3D Napisano 5 Sierpień 2015 Napisano 5 Sierpień 2015 Witajcie Mam taką sprawę. Cała scena to interior można porównać do dużej hali a w niej dość wiele obiektów i świateł. Probuję maxymalnie optymalizować ale jak an razie plik waży juz okolo 130mb. Build cashe zbiera sie w 30min. Sprzet to serwerowy procesor x3 Ram 32gb. Od 2dni po wlaczeniu renderu w vray w przedostatnim - drugim pass-ie wywala mi program. Informacja ze program przestał działać poprawnie. Moja ostatnia czynność po której tak sie zaczęło dziać -podzielenie ścian na insety imitujące kafelki -rozbicie ich na osobne elementy w jednym obiekcie -nadanie Material by Element - do zróżnicowania textur na plytkach -zweldowanie vertexow i edgow tak aby znowu był to jeden element w jednym obiekcie. - render i program wywalony Gdzieś czytalem aby usunąć plik ../../64-bit ale to raczej w przypadku bledu 'en occurent error' więc tutaj nie dalo to rozwiazania. Jakie sa mozliwe przyczyny takiego stanu. Z góry dzięki za odp
Pleszer Napisano 5 Sierpień 2015 Napisano 5 Sierpień 2015 Ja bym spróbował usunąć obiekt który edytowałeś albo przenieść wszystko do zresetowanego dokumentu - czy przed załadowaniem renderu vray wyświetla jakieś ostrzeżenia ?
TRYKY3D Napisano 6 Sierpień 2015 Autor Napisano 6 Sierpień 2015 Dzięki za odp, wiesz usunięcie/edytowanie obiektu/wyłączenie go/ to były pierwsze kroki ale to nic nie dało. Ostrzeżeń także nie ma. W tym przeniesieniem to może być dobry pomysł. Zawsze jakoś unikałem tego rozwiązania bo bywało tak że nie przechodziło w 100% głównie problemy z teksturami. Jaki polecasz sposób.
MichalG Napisano 6 Sierpień 2015 Napisano 6 Sierpień 2015 Przepraszam, że się wetnę w dyskusję, ale osobiście do przenoszenia całości projektu do nowej sceny polecam opcję Import > Merge. Wszystko powinno elegancko działać. Naprawiałem w ten sposób różne cuda - od niewyjaśnionych błędów przy wysyłaniu jobów na renderfarmę do crashy przy każdej próbie zapisu pliku. Co do optymalizacji sceny: proponuję zacząć używać VrayProxy. Można w ten sposób wywalić sporo geometrii poza scenę maxową, co zmniejsza jej rozmiar i ogólnie przyspiesza pracę. Powodzenia
TRYKY3D Napisano 7 Sierpień 2015 Autor Napisano 7 Sierpień 2015 Dziwna sprawa, naprawde Włączam render obserwuje -zbiera light cache -1,2 i w 3 pass-ie (albo przy ostatecznym renderze) wywala program. Wywala na konkretnym obszarze na konkretnym obiekcie. Zrobiłem próbe. Nadpisałem czysty materiał na wszystkie obiekty z pominięciem tych na których wywalał się render. Zapuściłem render i wszystko poszło. Zrobiłem drugą próbe ukryłem te 'podejrzane' obiekty i wyrendereowałem - wywaliło. Trzecia próba wyrenderowanie tylko 'podejrzanych' obiektów - powodzenie Czawarta próba. Ukryłem inne obiekty do których wydawało mi się że mogą stanowić problem. - wywaliło Piąta próba. Wyrenderowanie ujęć na inne części sceny - powodzenie Co o tym myśleć? Spróbowałem tak jak kolega powiadał z merge-ować ale i w obu przypadkach tak samo
TRYKY3D Napisano 7 Sierpień 2015 Autor Napisano 7 Sierpień 2015 P.S przed chwilą wyskoczył taki komunikat map #11...... returned an invalid bump normal XYZ #QNAN
Pleszer Napisano 10 Sierpień 2015 Napisano 10 Sierpień 2015 Jakiś błąd z mapą albo geometrią - sam robiłeś te obiekty ? Może są pobrane, zaimportowane z innego programu lub innej wersji vray'a (zrób od nowa ten materiał/mapę) ps. szybko przenosić obiekty pomiędzy plikami bez strat można pluginem LlamaTools fajny, intuicyjny (copy/paste)
TRYKY3D Napisano 10 Sierpień 2015 Autor Napisano 10 Sierpień 2015 Dzięki za odp To tak, wszystko co w scenie jest robione od zera. Mape którą wywalił usunąłem obiekt na którym była zrobiłem na nowo - problem nie znika. Pojawiła się za to inna obserwacja. Wyłączyłem opcje "Probablistic Light = 8". Rendery są gorsze ale wywalanie programu zmniejszyło się - tzn dwa razy jest ok za trzecim wywali. Gdyby wizka była statyczna to ok - przeżyje.. finalnie jednak musi to być "przejazd" kamerą. Chciałbym przed ostatecznym renderem wyeliminować ten problem aby mogło prawidłowo funkcjonować. Jedno spostrzeżenie więcej może będą jakieś nowe podpowiedzi. Z góry dzięki
MichalG Napisano 11 Sierpień 2015 Napisano 11 Sierpień 2015 Po opcji probabilistic light wnioskuję, że to vray 3.0+ Może masz włączony raycaster Embree a procesor go nie obsługuje? Ale w takim wypadku powinno się chyba wywalać od początku i w 100% przypadków.
TRYKY3D Napisano 17 Sierpień 2015 Autor Napisano 17 Sierpień 2015 Dzieki za ostatnią odpowiedz przetestowałem z wyłączonym embree na różnych opcjach (tzn tak jak w ostatnim przypadku -z ukrytymi nie którymi obiektami) w każdym przypadku jest taka sama sytuacja jak przy włączonym embree. Co tego maxa może boleć że tak wywala ;/
Maciek Jutrzenka Napisano 17 Sierpień 2015 Napisano 17 Sierpień 2015 to jest właśnie jeden z powodów dla których nie używam tych 2 programów max i vray. Świetne softy wręcz rewelacyjne ale czasem właśnie są takie akcje i po prostu no wole mieć gorszy soft ale nie mieć takich problemów. próbowałeś może kontaktować się z supportem autodesku?
ajnsztajnik Napisano 21 Sierpień 2015 Napisano 21 Sierpień 2015 Podeślij scenę zobaczymy czy coś da się zrobić może ktoś coś znajdzie :)
TRYKY3D Napisano 28 Sierpień 2015 Autor Napisano 28 Sierpień 2015 Sorki za obsuwę wakacje/urlop ;) do tego próbowałem co nie co popróbować na innych mocniejszych kompach no ale taki sam przypadek - raz ok raz wywala. Wiem że po omacku to kija można powiedzieć, no ale pytałem i nie wolno mi udostępnić tego. Jesteście w tej branży wiecie jak to czasem jest. Dzięki wielkie za oferowaną pomoc ale nie da rady. Zauważyłem że jeśli ujęcie jest z dalsza kamera 20-30 metrów od sciany (sciana z kafelek. Kafelki nie Extrudowane ale Cięte Slicem na równe Poly) wtedy to jest ok. Przybliżam ujęcie do 2-3metrów aby było widać kinkiety na ścianie - wzrasta pobór RAM najczęściej program wywala się w 2-3 pasie. P.S A takie pytanie z innej beczki. Zaznaczam Render Output -> Save File w RenderSetup. Po skończonym renderingu (mam w folderze zapisany plik) ale na wszelki wypadek zapisuje ikoną dyskietki to co widzę w w podglądzie Otwieram pliki a tam dwa różne obrazy. Ten zapisany z automatu - ok Zapisany z ręki - za jasny Prawdopodobnie gdzieś chodzi o gamme. Przerzuciłem do photoshopa podjaśniłem gamme o 0,5 i wtedy było tak samo. O co może chodzić że zapisuje z dwoma innymi ustawieniami Dzięki z góry za podpowiedzi
Fililoco Napisano 31 Sierpień 2015 Napisano 31 Sierpień 2015 Co do wywalania programu, to u mnie często tak się dzieje jak mam w materiale użytą mapę "Normal bump", ale wtedy wystarczy jak pomiędzy "normal bump" a slot "Bump map" w materiale wstawię "Vray normal map" lub po prostu zamienię "Normal bump" na "Vray normal map". Co do zapisu różnych renederów to na pewno chodzi o gammę, sprawdź czy masz takie same ustawienia w oknie zapisu, w polu "gamma", masz tam do wyboru "automatic" i "Override".
TRYKY3D Napisano 6 Wrzesień 2015 Autor Napisano 6 Wrzesień 2015 @Fililoco dzięki za podpowiedź odnośnie gamma - trzeba było nadpisać Jeśli chodzi o normal bump to mam zwyczajne bumpy. Na potrzebe prób powyłączałem je wszystkie ale też wywaliło. Na razie zajmuje się dalszym tworzeniem, może z czasem będą jakieś inne pomysły jak to zniwelować. P.S a dałby radę ktoś coś podpowiedzieć w tym temacie http://max3d.pl/forum/threads/99203-rendering-GPU-w-Vray?p=1250101#post1250101
TRYKY3D Napisano 16 Październik 2015 Autor Napisano 16 Październik 2015 Witajcie odswiezam swoj temat bo pojawily sie nowe okolicznosci. To co opisywalem w pierwszym poscie zniwelowalem tym ze przerzucilem caly model do nowego pliku pocollapse-owalem wszystkie modele - hulalo Trzeba bylo isc dalej i dodawac nowe elemnty. Tworzylem je w osobnym pliku i eksportowalem do tego "czystego". Prace zaplanowalem tak aby najciezejsze elementy zostawic na koniec. Projekt jest ogromny bardzo duzo polygonow,swiatel,map. Jednymi z koncowych elementow mialy byc porecze i kute balustrady - malo powtarzalnosci poniewaz kazde pole ma inny wzor. Zaplanowalem dwie wersje Low poly - zwykle boxy z mapom opacity - rendering bez problemu High poly - same porecze mialy 53mln polygonow. Przerzucilem je do Vray proxy. Puscilem render, buduje sie light cache i albo w polowie budowania albo w pierwszym passie wywala program komunikatem 3dmax przestal dzialac. Tak nawiasem i dla przypomnienia w poprzednich przypadkach (wowczas gdy zakladalem ten temat) wywalal komunikatem "an error has occured" teraz - 3dmax przestal dzialac. Co go moze bolec. Dzieki za podpowiedzi.
Dynamico Napisano 16 Październik 2015 Napisano 16 Październik 2015 Skoro to "działa" w ten sposób to może jednak sprzęt (mimo pozornie "grubej" konfiguracji) nie daje rady? Sprawdzałeś w czasie renderu zużycie pamięci? Max + V-ray potrafi chyba zagospodarować wszystko czym dysponuje komputer, jeżeli mu się tego nie zabroni :-) Nawet 32 GB.
TRYKY3D Napisano 16 Październik 2015 Autor Napisano 16 Październik 2015 dzięki za odp to tak.. podczas renderingu nic innego nie dzieje się na maszynie. Sam render zabiera max procka i można powiedzieć max RAM (tzn w ustawieniach ograniczyłem mu na 31gb) Powiem że obserwowałem to pod kątem sprzętu i może coś w tym być - najczęściej wywala gdy wykres dochodzi i osiąga max RAM Co w takich przypadkach może pomóc? Może jakiś rendering (nie wiem - dzielony?) załóżmy osobno te poręcze i osobno reszta? Może ograniczyć gdzieś wykorzystania zasobów? p.s Cały czas zbieram doświadczenie, tak się złożyło że od razu zostałem rzucony na duży projekt - na razie wypełniam wszystko według założeń ale czasem mam pytania które mogą to być dla kogoś trywialnymi.. - jak on tego nie wie. (przykładowo o pytanie renderingu dzielonego) - dlatego wybaczcie w razie czego że pytam ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się