Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

mam problem ze szkłem w okrągłym budynku , które wykrzacza się delikatnie mówiac - powstaja odbicia, zniekształcenia i efekt lustra. próbowałem wielu ustawień i nic nie pomaga, moze macie pomysł jak do tego podejść? w ujęciach na wprost przy zwykłych ( nie zaokrąglonych) oknach nie ma problemu

 

1a1c40428283830.jpg

Edytowane przez abdul
  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

rly odkąd to szkło ma IOR na poziomie 1,01:) €srednione ładnie wychodzi na 1,55 :)

Glass 1.51714

Glass, Albite 1.4890

Glass, Crown 1.520

Glass, Crown, Zinc 1.517

Glass, Flint, Dense 1.66

Glass, Flint, Heaviest 1.89

Glass, Flint, Heavy 1.65548

Glass, Flint, Lanthanum 1.80

Glass, Flint, Light 1.58038

Glass, Flint, Medium 1.62725

Parametr IOR koło 1 to woda w stanie gazowym:

Water (gas) 1.000261

Water 100'C 1.31819

Water 20'C 1.33335

Water 35'C (Room temp) 1.33157

abdul pokaz materiał anie budynek dwa zerknij czy nie masz przypadkiem w bump danego noisa ( który może być przydatny jak ci zależny na ładnych naturalnych odbiciach oczywiście z niskim jego parametrem ). Np warto dodać mapkę falloff do reflection będziesz miał lepsza kontrole nad odbiciami. Możesz mięć złe ustawione głębie odbić tak gdybać można w nieskończoność Dlatego pokaż materiał

Napisano

Po radach "rly" i "polka dot" lepiej, co do bumpów itp to niestety jeszcze nie jestem tak zaawansowany i nie znam się na tym aż tak ( wiem jak to działa ale nigdy przy szkle nie używałem falloff )

 

e123f2428592263.jpg 243c7a428592271.jpg

Napisano

Ustawnia materiału przed modyfikacją były właściwsze - podejrzewam że, dziwaczne zachowanie refrakcji wynika z "niepoprawnie" wykonanej siatki - na balustradzie widać jakieś wygięcia, trujkąty itp. pokaż siatkę modelu bez renderowania (smooth grupy pewnie też są "nieodpowiednie")

Napisano

Model był robiony w archicadzie, więc nie ma zadnych modyfikatorów. też miałem wrażenie, że szkło jest w środku jakoś wyoblone ale na siatce nie widać tego . Ponizej najnowsze ujęcie ( z przepaleniami do poprawym)

 

9e4864428761843.jpg

79f8d3428761478.jpg 64ac18428761482.jpg

Napisano

Też obstawiam wersję pleszera o problemie z siatką.

Przy eksporcie cienkich, zakrzywionych kształtów, ścinki zewnętrzne nie zawsze są równoległe do wewnętrznych co powoduje zakrzywienia w refrakcji, do tego do tego poligony częsta mają różne szerokości, są niepołączone, mają werteksy w połowie wysokości i mają niejednolite smoothgroupy . to wszystko tworzy błędy i widać je na siatce (głownie balustrada np podwójne odbicie słońca)

 

Naprawić to można wybierać zewnętrze poligony (i usuwając resztę), zweldować, sprawdzić czy nie ma niepotrzebnych krawędzi i dodać modyfikator shell, będziesz miał jednolitą grubość i wtedy możesz użyć poprawnego fizycznie materiału z prawidłowym ior.

Napisano

zrobiłem sam przeszklenie w górnej części budynku na próbę i użyłem szkła przed modyfikicjami czyli z IOR 1,5 i jest ok nie zniekształca już odbić

Problemem był eksport . Poniżej wrzucam warstwę vray reflection gdzie widać odbicia normalne i zniekształcone (na dole) , które wyglądają jakby były przepuszczone przez soczewkę.

 

Mam też inny problem, ale żeby nie zakładać dodatkowego tematu, zapytam tu:

- Oświetlam scenę za pomocą HDRI , ale przepala mi scenę , próbowałem korygować za pomocą gamy w ustawieniach vraya ( schodziłem do 1,0 zamiast 2,2) , w ustawieniach VrayHDRI Overall mult: 1,0 Render mult:1,0 też próbowałem zmieniać i nic.

 

914a91428847352.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności