Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich!

Na początek się przedstawię ponieważ jestem tutaj nowy.

Mam na imię Wojtek, rysuje i maluje odkąd pamiętam, głównie z wyobraźni.

Obecnie studiuję grafikę komputerową na Poznańskim UAP.

W przyszłości chciałbym zająć się tworzeniem koncept artów, lub czymś podobnym do tego :)

 

Oto moje kilka prac starszych i nowszych:

 

 

Akryl na płótnie:

 

idNZi8Q7j

 

- - - Połączono posty - - -

 

Akryl na płótnie:

p7o0KvRTj

Edytowane przez Blade Runner
  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki za komentarz, jak będę rysował postacie w najbliższym czasie to wezmę to pod uwagę :)

 

Koncept peleryny z wodorostów:

 

f0Xc0dFaj

 

I takie ćwiczenia z walorem i perspektywą, wszystko malowane z wyobraźni:

 

eyoEtplqj

 

idUDkdJXj

 

exiHAMJoj

 

pc7UwQi9j

 

idr1yWsbj

Napisano

Jesli chcialbys sie zajac "concept artem lub czyms podobnym do tego :D" to twoja teczka zupelnie na to nie wskazuje. Za malo w niej rzetelnej roboty, pracy nad warsztatem a za duzo takiego artystycznego pierdololo charakterystycznego dla wiekszosci studentow ASP - czyli robienia prac na odpierdol sie, bez przemyslenia, na zasadzie "a noz widelec cos ciekawego wyjdzie". Ja wiem, ze profesorowie klada wam do glowy, ze macie byc swobodni, "wyrazac siebie" i koniecznie duzo "eksperymentowac" ale w concept arcie czy jakimkolwiek innym rysowaniu/malowaniu uzytkowym zupelnie nie o to chodzi. Badz inaczej - swoboda i eksperymenty sa naturalna konsekwencja zdyscyplinowanego, wieloletniego cwiczenia warsztatu. U ciebie jest na to duzo za wczesnie.

Napisano

Dzięki. Masz racje dużo przede mną jeszcze pracy, mam braki w podstawach i dlatego dzisiaj zabrałem się do konkretnego rysowania.

 

Ćwiczenia rysowania martwej na komputerze:

 

exuMabGUj

Napisano

Hej dawno mnie nie było, ale przez ten czas dużo rysowałem.

Skończyło mi się darmowe konto na ImageShack tak więc jade od nowa z nowymi pracami.

 

Na początku prace z licencjatu.

Ponieważ mało miałem czasu na realizacje tego, dlatego w niektórych pracach pomagałem sobie zdjęciami.

 

KsXifjsm.jpg yytuTJEm.jpg VqFNoTam.jpg

 

Q9Kfkszm.jpg x6TggOwm.jpg gze4q89m.jpg

 

 

I kilka prac robionych na szybko.

 

XcT1IiBm.jpg TmPE4vgm.jpg 0W8caeNm.jpg cnBQyXmm.jpg

 

laynOHqm.jpg DOnTy31m.jpg dE4mLkdm.jpg

 

Wszelka krytyka mile widziana, oraz sugestie co bym mógł poprawić w moich pracach.

W najbliższym czasie powstawiam trochę prac z książki Andrew'a Lomis'a bo właśnie sobie zakupiłem żeby powtórzyć trochę podstaw i podszkolić anatomie postaci. :)

Napisano

Hej.

Myślę że powinieneś raczej omijać blendowanie narzędziami typu "smudge". Najlepiej trzymac ciagle palec na "alt" i blendowac manualnie- pobierajac kolory i mieszajac je. zajmuje to troche czasu, ale wyglada to dużo ładniej.

Druga sprawa to kolor. widać że masz spore braki. Mała wskazowka- Im więcej swiatła tym kolor jest bardziej nasycony, natomiast jesli obiekt znajduje sie w cieniu to kolory wydaja sie "wyprane". Probuj nie uzywac 100% czerni i bieli w rysunku. Za duzy kontrast czesto wyglada bardzo sztucznie.

Proponuje rownież poeksperymentować z roznymi brushami (jeśli używasz photoshopa) i ustawieniami pędzli (przeźroczystosc itp)

No i najważniejsze to praca nad podstawami. rysuj dużo brył, naucz sie perspektywy, anatomii itp

Napisano

Hej.

 

Dzięki za dobre rady, przydały się przy tworzeniu nowych prac.

 

Kolejna seria prac.

 

Prorok Joel z fresku Michała Anioła:

 

dv6z1xQm.jpg

 

 

Rysunki z tutorialów i na podstawie prac Glenna Vilppu:

 

9YjpPc0m.jpg

 

 

Babka z refki, rysowana czymś w rodzaju pędzla w cienkopisie szary i czarny:

 

aWgKOuXm.jpg

 

 

Rysunki z wyobraźni, różne cienkopisy:

 

Cg6GFFWm.jpg

 

 

Gandalf. Ogólnie starałem się tutaj nie używać narzędzia smużenie. Ustawiłem 90-98% krycia i pędzel na nacisk.

Nie używałem też białego ani czarnego tylko pośrednie szarości tak jak kolega wyżej poradził.

 

J8aMyphm.jpg

 

Robiłem także lustrzane odbicie bo przeczytałem, że tak można wychwycić błędy.

Ustawiłem sobie to na akcjach ponieważ nie ma skrótu na to, chyba że jest?

Tak czy siak i tak coś mi w nim jeszcze nie pasuje i chyba będę go dokańczał. Prosił bym tutaj o rady co jest nie tak.

 

Na koniec taka kobieta z refki nie skończona jeszcze. Plus mały gif czy dobrze robie?

 

nrzNjn0m.jpg MwPzHG8m.gif

 

Jeszcze ćwiczenia z książki Andrewa Loomisa:

 

sz0FGIFm.jpg

Napisano

Cześć :D

Z tego co mi się bardzo rzuca w oczy to walor, prace są bardzo wyblakłe. Najciemniejsze miejsce u ciebie to ok. 70%(przepraszam, niestety nie wiem jak się to dokładnie sprawdza). Postaraj się trochę bardziej analizować odbijanie światła, a walor, ponieważ w tym momencie skóra u ciebie odbija tak samo światło jak skórzana czapka i płaszcz. Postaraj się również trochę bardziej używać miękkiego pędzla. Zrobiłem takiego mini overa, który mam nadzieje pokaze ci mniej więcej o co chodzi. Jedynie co zrobiłem to pobawiłem się levelsami, ciutke wygładziłem i moim zdaniem praca się dużo lepiej prezentuje. Jeżeli ktoś się ze mną nie zgadza lub coś okłamuję to proszę mi to wytknąć, ponieważ jak każdy wie nie jestem wymiataczem. Co do pozytywnych rzeczy to ogólny pomysł pracki jest fajny :D. Skąd bierzesz refki na portrety? Ja zawsze mam z tym problem dlatego ich zbytnio nie maluję, a by się przydalo poznać lepiej proporcje :D Mam nadzieję, że pomogłem ci w czymś i ciebie niczym nie uraziłem. Czekam na więcej wrzut :)

 

pomoc_zpsq5utr2yh.jpg

Napisano

Hej.

Bardzo się ciesze z tego overa, dzięki wielkie. Rzeczywiście praca teraz wygląda bardziej czytelnie. Skupiłem się na tym żeby nie używać 100% czerni i bieli i za bardzo zwęziłem game szarości :D. Nad pędzlami to muszę jeszcze popracować, testuje każdy z osobna żeby znaleźć kilka odpowiednich dla mnie.

Co do tych refek to zwykle wpisuje w wyszukiwarkę Google grafika np. "portret dziewczyny" itp. Jeżeli tworzę prace w szarościach to szukam zdjęć kolorowych aby więcej się nauczyć. Czasami też robie screen shoty z filmów np Gandalf którego wstawiłem wcześniej był z screena.

Oraz jest dużo fajnych stron z pozami, także można na czas rysować.

Taka strona np: http://artists.pixelovely.com/

Oczywiscie tych stron jest dużo więcej jak się powpisuje w Google np: figure drawing practice, drawing pose generator itp.

Jeszcze raz dzięki wielkie za dobre rady, na pewno się przydadzą :)

Napisano

Kolejna porcja prac.

 

Smok z wyobraźni.

 

0mPsauVm.jpg

 

Ćwiczenia anatomii i waloru z różnych rzeźb z refek.

 

n61ZuVJm.jpg wgdhgzgm.jpg Xqn7BQym.jpg

 

 

Na koniec jeszcze dwa vipy nad którymi pracuję. Takie moje wstępne próby wprowadzania koloru.

 

u6XPXaqm.jpg NhqN7Fjm.jpg

 

Wszelkie sugestie mile widziane ;)

Napisano

Nie wiem czy praktykujesz naukę anatomii poprzez zrozumienie co do czego się przyczepia i na czym leży, ale polecam. Przykładowo, czy byłbyś w stanie narysować z każdej pozycji (mniej więcej) mięsień deltoid? Do jakich kości (choćby bez nazw) się przyczepia? Kiedy będziesz to wiedział, każdy rysunek anatomiczny zyska na wiarygodności.

 

Wyobraź sobie też, że cokolwiek renderujesz/oświetlasz, zrobione jest z lustra. Takie zabrudzone lustro ale jednak. Każda powierzchnia odbija w kierunku Twojego oka promienie.

Ten pan z kaloryferem jest oświetlony bardzo jednakowo, nie tylko na fragmentach takich jak głowa, ale na całości. Pobaw się światłem, spróbuj wyobrazić sobie co odbijałoby mniej, co bardziej. U pani na dole jest już lepiej na fragmentach, ale całość jest nadal zbyt jednolita. Poniżej mój szkic, który może w czymś pomoże. Każda powierzchnia "świeci" inaczej zależnie od jej kąta w stosunku do źródła światła.

 

31007903422_d4ddc5a891_b.jpg

Napisano
wajktor

Nie wiem czy praktykujesz naukę anatomii poprzez zrozumienie co do czego się przyczepia i na czym leży, ale polecam. Przykładowo, czy byłbyś w stanie narysować z każdej pozycji (mniej więcej) mięsień deltoid? Do jakich kości (choćby bez nazw) się przyczepia? Kiedy będziesz to wiedział, każdy rysunek anatomiczny zyska na wiarygodności.

 

Na razie nie uczyłem się w taki sposób rysowania anatomii. W książce A. Lomisa jest wzmianka o tym o czym piszesz, ale jeszcze do tego etapu nie doszedłem. Na razie ćwiczę rysowanie mięśni głównie z referencji, skupiając się na tym jak wygląda dany mięsień i czasami próbuje to raz jeszcze odtworzyć z wyobraźni. Trochę za daleko się zagalopowałem i wnioskuje że będę musiał zacząć się uczyć wpierw rysowania kości, co pomoże mi w lepszym zrozumieniu tego gdzie dany mięsień się znajduje (czyli to o czym napisałeś powyżej).

 

Wyobraź sobie też, że cokolwiek renderujesz/oświetlasz, zrobione jest z lustra. Takie zabrudzone lustro ale jednak. Każda powierzchnia odbija w kierunku Twojego oka promienie.

Ten pan z kaloryferem jest oświetlony bardzo jednakowo, nie tylko na fragmentach takich jak głowa, ale na całości. Pobaw się światłem, spróbuj wyobrazić sobie co odbijałoby mniej, co bardziej. U pani na dole jest już lepiej na fragmentach, ale całość jest nadal zbyt jednolita. Poniżej mój szkic, który może w czymś pomoże. Każda powierzchnia "świeci" inaczej zależnie od jej kąta w stosunku do źródła światła.

 

Dzięki wielkie za dobre rady na pewno wezmę to pod uwagę w kolejnych pracach.

Napisano

Anatomia kości i trochę postaci z książki Lomisa.

Ogólnie to robiłem też dużo ćwiczeń z prostymi liniami, elipsami i innymi podobnymi, ale tego chyba nie będę wrzucał. Robiłem to na podyplomowych studiach ale chwilowo zawiesili bo kilka osób zrezygnowało :(

Jak by ktoś chciał pójść na podyplomowe w Zielonej Górze na kierunek "Ilustracja, komiks z elementami concept art" (zajęcia w weekendy) to polecam bo zapowiadał się naprawdę nieźle (pierwsze zajęcia już się odbyły). Zapraszam na priv z chęcią opowiem więcej. Jak będzie wystarczająca liczba chętnych to może wznowią od stycznia.

 

 

kEGMNdwl.jpg eTL38jJl.jpg

Napisano

Hej dawno mnie nie było i dlatego duża wrzuta ;)

 

Ćwiczenia z książki Loomisa kolejny etap:

 

zThRlY7l.jpg

 

 

ZHHIfa7l.jpg

 

y2QIdy8l.jpg

 

 

Z wyobraźni:

 

ahWRLwFl.jpg

 

d30GaAkl.jpg

 

statki kosmiczne:

 

ouL51mpl.jpg

 

 

komiksowo:

 

JU2EY6Om.jpg

 

Z referencji (Rembrandt, Vermer oraz posąg nie wiem jakiego autora ):

 

CKVQjial.jpg

 

Tego Vermera troche skruciłem. W ogule jakaś masakra u mnie z tą architekturą, musze poćwiczyć bryły :)

 

7GCmeOUl.jpg

 

iNUeOtWl.jpg

 

Na koniec studium zbroi:

 

GzTgaEAm.jpg

 

 

Wszelkie sugestie oraz komentarze mile widziane

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

Nowe prace :)

 

Szkice z referencji oraz z wyobraźni:

 

pglZE7q.jpg

 

 

XWYhbNFl.jpg

 

Zrd429wl.jpg

 

54HAd6nl.jpg

 

 

hmT9YYEl.jpg

 

TaPZODzl.jpg

 

 

 

 

ćwiczenia waloru:

 

BvZo8pil.jpg

 

f5ZjfnXl.jpg

 

z wyobraźni:

 

qys0Dngl.jpg

 

kNbrjoQl.jpg

 

zqq17bql.jpg

 

Corey Taylor z zespołu Slipknot (cienkopisy):

 

gXutyXXl.jpg

 

TSP:

 

9lxJWrMl.jpg

Edytowane przez Blade Runner
Napisano

Hej nowa wrzuta

 

Rysunek modela około 1h na jeden, te mniejsze po 15-30 min. Wszystko na A3

Dawno nie rysowałem modela tak więc fajnie się rysowało. Zawsze to coś innego niż rysunek ze zdjęć ;)

 

s2ejRO2l.jpg fpuXdHbl.jpg 4gkeRbwl.jpg

 

chtqQWtm.jpg TUOWh26m.jpg

 

Troche ćwiczeń:

 

8oVAVWfl.jpg

 

kMvp48el.jpg kHHNNcUl.jpg

 

Loomis + szkielet z książki "Anatomia dla artystów fantasy" autor Glenn Fabry.

Polecam tą książkę jako dodatek do nauki anatomii.

 

YjIrlMHl.jpg

 

2q8PTXWl.jpg

 

2tHGeQnl.jpg

 

 

Na koniec z wyobraźni i nie tylko.

 

NnBEQLBm.jpg D7urzwYm.jpg e6aQoW1m.jpg

 

9uvuTX8l.jpg Wew0dWdl.jpg

 

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane pozdrawiam.

Napisano

Hej

 

Nowe prace

 

Ćwiczenia koloru.

Ogólnie chciałem się skupić na oszczędnym nanoszeniu pociągnięć pędzla.

Czyli namalować to w bardziej malarski sposób.

Czasami jednak za bardzo wchodzę w szczegół.

 

Kadry filmu "Król Skorpion" około 1-2h na każdą.

Pierwsze 3 skończone, reszta jeszcze nie.

 

 

M32NpEel.jpg

 

JhuQx1tl.jpg

 

M6YlS4il.jpg

 

qZ6A5xJl.jpg

 

AFuG9fql.jpg

 

 

Plus babka rycerz, namalowana bardziej na swój sposób.

 

8u9HhH3l.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Hej

Dzięki wielkie SlawomirWolicki za dobre rady.

Bardziej przepadam za miękkimi pędzlami, ale spróbuje też użyć tych twardych dużych pędzli.

Spróbować zawsze warto ;)

 

Kolejna porcja prac

 

Skończony kadr z filmu "Król Skorpion"

 

LvaREHhl.jpg

 

Troche ćwiczeń waloru z referencji, jeszcze bym musiał je pokończyć co niektóre

 

0vpC4pml.jpg E6fyfgcl.jpg

 

v6kubDZl.jpg

 

I mały Vip króla kościeja

Walczyłem tutaj z anatomią szkieletu, ale nie mam pojęcia czy wyszło to w miare dobrze.

 

0B8958nl.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Nowe prace.

Ciąg dalszy szkieleta na tronie.

 

BvGCTNAl.jpg

 

Ćwiczenie z lassem

 

zssECYRl.jpg

 

Troche z wyobraźni

 

rgpn1hEl.jpg

 

Na koniec ćwiczenia waloru na podstawie zdjęcia.

Dodałem tam pare rzeczy od siebie ;)

 

s1iEMZrl.jpg

Napisano (edytowane)

Hej.

Dawno mnie nie było, ale przez ten czas dużo rysowałem ;)

Poniżej wrzucam część prac, bo troche tego się nazbierało.

 

n60ygrXl.jpg

 

7s5nhhMl.jpg

 

 

 

BW2PPTZl.jpg

 

bxEik1xl.jpg

 

nyeWw5Dl.jpg

 

9pJJtZyl.jpg

 

wdq68pKl.jpg

 

EYWfXvhl.jpg

 

ACa8fTdl.jpg

 

vXLHwNrl.jpg

Edytowane przez Blade Runner
Napisano

Hej

 

Kolejna dawka rysunków ode mnie.

M.in. rysunki na podstawie obrazów, rysunków, fresków i rzeźb

Franka Frazetty, Michała Anioła i Leonarda da Vinciego

oraz szkice z referencji i oczywiście ćwiczenia anatomii.

 

 

tg5aO5Ql.jpg

 

c8Kb9vJl.jpg

 

zCW22lZl.jpg

 

cZMztIfl.jpg

 

I0VczJol.jpg

 

IwcHczFl.jpg

 

zCm7Seol.jpg

 

lp2tpsil.jpg

 

Wesołych Świąt wszystkim ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

Jakiś czas temu uczestniczyłem w trzymiesięcznym kursie z concept artu i ilustracji.

 

Kurs sam w sobie był bardzo motywujący, ale też od naszego wkładu własnego

zależało tak naprawdę ile z niego wyciągniemy.

 

Na podstawie podanego tematu trzeba było stworzyć concept postaci, oręża itp.

Oto kilka prac, które udało mi się skończyć na kursie, gdyż było tego dość sporo.

 

 

qS6vvWKl.jpg

 

ojIoOqJl.jpg

 

7I6yamDl.jpg

 

CMtOfQhl.jpg

 

rKGWqb2l.jpg

 

EjCg23Cl.jpg

 

bF5nbigl.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności