gnacik Napisano 29 Sierpień 2015 Napisano 29 Sierpień 2015 Witam, Pytanie zadaję w imieniu kolegi, który nie ma tutaj konta, ale może przyda się też innym osobom, które zadadzą sobie to pytanie na początku przygody z GameDev. Kwestię o tym, który silnik łatwiej, a który trudniej ogarnąć pozostawmy, bo tak czy siak do nauki każdego trzeba przysiąść i poświęcić masę dupogodzin :-) Bardziej chodzi mi o to, na którym lepiej się skupić aby później być spokojniejszym o pracę, którego się uczyć aby było łatwiej ją znaleźć itp. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam, Janusz
olaf Napisano 29 Sierpień 2015 Napisano 29 Sierpień 2015 Pisałeś wcześniej, że nie chce sie zajmować 3D wiec pozostaje teksturowanie czy skryptowanie. W sumie może po prostu nauczyć się programowania obiektowego - chyba, że zna. Czym dokładnie chce się zająć w swojej karierze z tymi silnikami?
Levus Napisano 29 Sierpień 2015 Napisano 29 Sierpień 2015 Ze znajomością unreala zdecydowanie łatwiej o robotę, jest bardziej popularny. Unity jest bardzo prosty, ze znajomością unreala nie będzie problemu z przesiadką na unity.
jacenty Napisano 30 Sierpień 2015 Napisano 30 Sierpień 2015 Ze znajomością unreala zdecydowanie łatwiej o robotę, jest bardziej popularny. Unity jest bardzo prosty, ze znajomością unreala nie będzie problemu z przesiadką na unity. Unity jest bardziej popularny :) Co do wyboru. Hm ja postawilem na u4 .Na poczatku troche nieswiadomie. Potem byly faki a dzis uwazam ze jednak U4 daje rade mimo swoich wad. Generalnie Unity jest lepszy na old mobile ,bo jest szybszy i paczki zdecydowanie mniej zajmuja. Chociaz w tym tygodniu ma wejsc updejt 4.9 i powazne zmiany pod mobile zapowiadane od chyba 8 miesiecy. Niemniej nawet w wersji 4,8 da sie dzialac .Trzeba przyjac minimum Samsung galaxy s3 i IPhone 5 or 5c. Na ios silnik jest zdecydowanie szybszy. Teraz nie da sie jednoznacznie wskazac ktory silnik bedzie bezpieczniejszy. U4 zdecydowanie lepiej radzi sobie na konsolach i PC. jest zdecydowanie bardziej nexgenowy. A system blueprintow to absolutna rewelacja. Unity natomiast mocno zadomowil sie na mobile i ciezko powiedziec na ile da sie wygrysc unrealowi. Jak narazie w u4 malo produkcji powstaje. Glownie przez to ze jest niedokonczony. Sam jestem ciekaw jak sie powiedzie Epicowi. Zadaj sobie pytanie co chcesz robic? Czy gierki mobile czy pracowac przy duzych produkcjach AAA. Ale to jest pytanie na dzis. za 3 lata systuacja zupelnie sie zmieni. Wedlug mnie unity stoi w miejscu . U4 mocno sie rozwija co 2-3 miesiace wychodzi mega updejt. Szkoda tylko ze maja duzy rostrzal i zapominaja o podstawach .Ale to temat na inna dyskusje.
gnacik Napisano 30 Sierpień 2015 Autor Napisano 30 Sierpień 2015 Kolega tak naprawdę nie umie nic, temat typu: chcę coś zmienić w swoim życiu, zawsze chciałem iść w gry ...czego mam zacząć się uczyć? Na grafikę się nie nastawia bo ma naprawdę stary sprzęt, dlatego chce iść w stronę programowania. Ja mu poleciłem Unity, bo wszędzie gdzie ja miałem coś do czynienia z grami (modele 3D), to zawsze było to później przenoszone do Unity, i tyle wiem. Unreal po prostu wiem, że istnieje, ale czy to lepsze czy nie, sam nie wiem. Na jakie pytania więc powinien sobie kolega odpowiedzieć aby łatwiej było podjąć decyzję w wyborze silnika? Jeżeli już wybierze to czy znacie jakieś materiały, od których powinien zacząć naukę i moglibyście podrzucić jakieś linki? Ja byłem w stanie pokazać mu jedynie Digital Tutors...
olaf Napisano 30 Sierpień 2015 Napisano 30 Sierpień 2015 to jak chce programowac, moze jestem odosobniony w tej opinii, to powinien zacząć od programowania, a nie silnika. Ostatnio dawałem korepetycje osobie, z podobnym podejściem, która utknęła z uwagi na wysoki próg wejścia w programowanie. Bo niestety trzeba się nauczyć podstaw, inaczej w kazdym silniku będzie się siedzało przed moniorem i gapiło w klamry. A jak zna się podstawy silnik nie ma znaczenia.
rice Napisano 30 Sierpień 2015 Napisano 30 Sierpień 2015 nie wiem co on tam ma zamiar robic i na jakim sprzęcie, ale jak proste mobline rzeczy do grafiki to surface 1gen wystarcza, a to jest wolne w uj. Wg mnie 3dmotive jest zdecydowanie najlepszy z kursów. Ten digital tutors w większości to straszna porażka.
arev Napisano 30 Sierpień 2015 Napisano 30 Sierpień 2015 Jeśli kolega nic jeszcze nie potrafi to ja polecam RPG Makera. To nie jest złośliwość, tylko dobra rada. To świetny program by nauczyć się praktycznego stosowania algorytmów i zrozumieć co trzeba zrobić by na ekranie wydarzyły się określone rzeczy.
gnacik Napisano 30 Sierpień 2015 Autor Napisano 30 Sierpień 2015 Ok, w takim razie konkrety, co dokładnie na sam początek, jaki kurs/tutorial/książka. Spoko, wiem, ze to nie są złośliwości, no ale po prostu od czegoś w końcu trzeba zacząć...
Paveu69 Napisano 30 Sierpień 2015 Napisano 30 Sierpień 2015 To też nie ze złośliwości pytam, ale czy w Unrealu teraz nie robi się wszystkiego na blueprintach? Sam noszę się z zamiarem nauki Unreala i Unity, więc też jestem ciekawy tej dyskusji ;)
jacenty Napisano 31 Sierpień 2015 Napisano 31 Sierpień 2015 To też nie ze złośliwości pytam, ale czy w Unrealu teraz nie robi się wszystkiego na blueprintach? Sam noszę się z zamiarem nauki Unreala i Unity, więc też jestem ciekawy tej dyskusji ;) Wszsytkiego to nie . Ale wiekszosc rzeczy mozesz robic. Najwieksza wada bluprinta jest to ze jest 10 razy wolniejszy od kodu c++. Przy duzych produykcjach i skomplikowanych rzeczach BP odpada. Przy mniejszych gierkach jaknajbardziej daje rade.
jacenty Napisano 31 Sierpień 2015 Napisano 31 Sierpień 2015 Makery to jednak troche slepa droga .Wymagaja jednak czasu na doglebne poznanie i sa mocno ograniczone. Kumpel wkrecil sie w jednego makera i teraz zabardzo nie ma czau na zmiane.Mocno narzeka na ograniczenia. U4 wedlug mnie jest szybki do ogarniecia.Pare miesiecy i mozna robic wlasne male produkcje. Unity wymaga umiejetnosci programowania co wedlug mnie to ok 1 roku nauki, aby osiagnac poziom do tego, zeby cos sensownego mozna w tym silniku robic.
bolitic Napisano 31 Sierpień 2015 Napisano 31 Sierpień 2015 W Unity3D robi sie takie gierki mobilne: [video=youtube_share;aIKsYVrr7P8] Rynek gier mobilnych jest najbardziej przyszlosciowy - ma najwiekszy dynamizm wzrostu. W unity3D obecnie powstaje wiekszosc gier mobilnych. Tyle w temacie ;) Ale najlepiej poznac oba silniki gdyz Epic wchodzi ostro w mobile.
jacenty Napisano 31 Sierpień 2015 Napisano 31 Sierpień 2015 W Unity3D robi sie takie gierki mobilne: Rynek gier mobilnych jest najbardziej przyszlosciowy - ma najwiekszy dynamizm wzrostu. W unity3D obecnie powstaje wiekszosc gier mobilnych. Tyle w temacie ;) Ale najlepiej poznac oba silniki gdyz Epic wchodzi ostro w mobile. to chyba w udk Download the demo at Epic's UDK Showcase Page: http://www.udk.com/showcase-bounty-arms LOL. pozatem to takie se jest :P A co do rynku mobile to chyba niestety sie juz zwija.Choc bardzo bym cchial zeby bylo odwrotnie :)
bolitic Napisano 31 Sierpień 2015 Napisano 31 Sierpień 2015 Kiedy otwierasz gierke na Android wyskakuje "Powered with Unity". Moze zrobili dwie wersje? Tak czy siak Twoj link nie pokazuje niczego. Giera w ktora gram jest na 100% w Unity i wyglda dokladnie tak jak na trailerze.
jacenty Napisano 31 Sierpień 2015 Napisano 31 Sierpień 2015 Kiedy otwierasz gierke na Android wyskakuje "Powered with Unity". Moze zrobili dwie wersje? Tak czy siak Twoj link nie pokazuje niczego. Giera w ktora gram jest na 100% w Unity i wyglda dokladnie tak jak na trailerze. Nigdzie nie pisalem ze w mobile u4 jest lepszy/ Z cego co pamietam pisalem ze na konsolach i PC . A unity rzadzi na mobile i szczerze watpie czy u4 to odmieni
bolitic Napisano 31 Sierpień 2015 Napisano 31 Sierpień 2015 Tak wiem. Pisalem tylko ze gdy zainstalowalem gre wyskoczylo mi powered with Unity wiec sie ucieszylem ze taka giera w unity jest :) I troche sie pospieszylem bo filmik jest z 2010 LOL. Tak czy siak polecam te giere na android w unity gdyz wyglada naprawde fajnie :)
Idaho Napisano 31 Sierpień 2015 Napisano 31 Sierpień 2015 to chyba w udk A co do rynku mobile to chyba niestety sie juz zwija.Choc bardzo bym cchial zeby bylo odwrotnie :) ? Skąd masz takie wiadomości ? Na podstawie czego wysnułeś taki wniosek ? Pytam poważnie. Masz jakiś dostęp do statystyk ? Żeby nie było off Do mobile/desktop -indie game dev ->Unity, produkty AAA - U4. Niech wyznaczy target który go interesuje.
jacenty Napisano 31 Sierpień 2015 Napisano 31 Sierpień 2015 (edytowane) ? Skąd masz takie wiadomości ? Na podstawie czego wysnułeś taki wniosek ? Pytam poważnie. Masz jakiś dostęp do statystyk ? No troche czytam i slucham ale nie kolekcjonuje linkow ;) Żeby nie było off Do mobile/desktop -indie game dev ->Unity, produkty AAA - U4. Niech wyznaczy target który go interesuje. hm dlaczego u4 tylko AAA? Ostatnio indie PC w U4 milo mnie zaskakuje. U4 pokazuje pazurek na PC. Na PC U4 to marzenie .Bo nie trzeba martwic sie o fps i wielkosc paczek a render wymiata. Po dzisiejszym updejcie na galaxy 3 z 34 fps up do 52 fps .Wiec nie jest zle. Kurde mam jakies bugi przy kompilowaniu i nie jestem w stanie tego dokladnie potwierdzic ale wyglada na to ze u4 wchodzi do gry na mobile. https://www.unrealengine.com/blog/unreal-engine-49-released Tutaj link zeby zobaczyc jak wygladaja updejty na U4 . Srednio taki updejt wychodzi co 2-3 miechy. Edytowane 31 Sierpień 2015 przez jacenty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się