vindykator Napisano 21 Wrzesień 2015 Napisano 21 Wrzesień 2015 Witajcie, Mam pytanie, co trzeba podkręcić/zmienić aby uzyskać taki ładny efekt odbicia światła na krawędzi deski? Mój render nr.1 i efekt jaki chcę uzyskać obrazek nr.2. Wiem że skalpel się na tym zna ale nie chcę mu zbytnio zawracać głowy na PW.
Dziuba Napisano 21 Wrzesień 2015 Napisano 21 Wrzesień 2015 Wiem że skalpel się na tym zna ale nie chcę mu zbytnio zawracać głowy na PW. :P Po pierwsze zetnij krawędzie -> zaznacz wszystkie krawędzie i chamfer o 1mm. Na powstałej krawędzi powinno Ci się odbijać światło padające pod kątem z góry. Tutaj o ile dobrze widzę nie ma na jakiej się odbić - w realu żadna krawędź nie jest idealnie ostra... tyle ode mnie :P
vindykator Napisano 21 Wrzesień 2015 Autor Napisano 21 Wrzesień 2015 Dziuba, wszystkie krawędzie mają już chamfer. Co prawda mniejszy niż 1mm ale przed chwilą ustawiłem na 1mm i dalej było tak samo, na renderze bez zmian.
Dziuba Napisano 22 Wrzesień 2015 Napisano 22 Wrzesień 2015 A jaki masz materiał krawędzi? Jest bardzo ciemno w szczelinach? Powinno być to samo co na froncie i wtedy szczeliny powinny być sporo jaśniejsze, może masz je w jakimś ciemnym kolorze bez odbić?
norden Napisano 22 Wrzesień 2015 Napisano 22 Wrzesień 2015 Ja od siebie moge poradzic zeby nie sugerowac sie tym co komus udalo sie zrobic. Tworz sceny, modele w taki sposob by fizycznie byly dokladne. Taka deska niekoniecznie musi odbijac swiatlo na krawedzi. Rady powyzej w rodzaju zrob chamfer o tyle lub o tyle sa co prawda pomocne i za to sie chwali tak czy inaczej jezeli chcesz zrobic cos by np uzyskac realizm zbadaj dokladnie temat.. przejdz sie do ikea zrob zdjecia mebli, elementow. Sprawdz czy faktycznie tak jest w rzeczywistosci jezeli planujesz rzeczywistosc odwzorowywac. Reguly i tutoriale moga sprawic jedynie ze zaczniesz mechanicznie powtarzac tego rodzaju operacje we wszystkim co robisz przez co w kazxdej Twojej pracy takie nalecialosci beda zawsze sie pojawiac. W jednej pracy moze taka odbijajaca krawedz bedzie dzialala... w innej nie. pozdrawiam
vindykator Napisano 22 Wrzesień 2015 Autor Napisano 22 Wrzesień 2015 A jaki masz materiał krawędzi? Jest bardzo ciemno w szczelinach? Powinno być to samo co na froncie i wtedy szczeliny powinny być sporo jaśniejsze, może masz je w jakimś ciemnym kolorze bez odbić? Materiał na krawędzi jest taki sam jak na froncie. Tak, jest bardzo ciemno w szczelinach. Próbowałem nawet podkręcić reflecion ale to sprawia tylko że front bardziej odbija a efektu który chcę uzyskać brak. Dzięki za radę norden. Mimo wszystko chciałbym wiedzieć w jaki sposób mogę uzyskać taki efekt, to mi się na pewno kiedyś przyda :)
Paveu69 Napisano 22 Wrzesień 2015 Napisano 22 Wrzesień 2015 Materiał ma zbyt ziarnisty bump + jest zbyt matowy. Pokaż siatkę i materiał, to może będzie łatwiej doradzić.
kozioo Napisano 22 Wrzesień 2015 Napisano 22 Wrzesień 2015 Pewnie po prostu nie ma w scenie niczego, co mogłoby się odbijać pod takim kątem. Bez źródła światła/hdri lub jakiegoś fakeowanego materiału w dobrej lokalizacji i z dużą jasnością nie uzyskasz takiego efektu.
skalpel3d Napisano 22 Wrzesień 2015 Napisano 22 Wrzesień 2015 pokaz scenę i materiał, ewidentnie wygląda na to że jest to zacienione także nie za bardzo co ma ci się odbijać :)
vindykator Napisano 22 Wrzesień 2015 Autor Napisano 22 Wrzesień 2015 Nie zwróciłem uwagi że sama krawędź deski była ze złego materiału, nadałem nowy materiał na krawędź i już odbija. Same fronty miały też zbyt duży bump. Scenę oświetlam HDRI. Materiał na szafki przygotowałem w phostoshopie o wymiarach 30 000p x 10 000p, chciałem żeby była jak najlepsza jakość materiału. Tekstura waży dużo bo ponad 100mb. Czy jeśli mam szafkę do wyteksturowania o wymiarach powiedzmy 300cm x 90cm, to jakich wymiarów teksturę powinienem przygotować do osiągnięcia najlepszych efektów? Czy musi to być olbrzymia tekstura taka jak moja czy da się to inaczej zrobić? Screeny w załączniku i próbna jedna deska z nową krawędzią i zmniejszonym bumpem, teraz chyba jednak bump jest za mały.
skalpel3d Napisano 22 Wrzesień 2015 Napisano 22 Wrzesień 2015 Jeśli to są takie ujęcia jak pokazujesz tutaj czyli całościowe pomieszczenia bez robienia ujęć makro to spokojnie wystarczą ci tekstury 4096x4096 a czasami spokojnie mniejsze, natomiast jeśli chcesz się bawić w makra to wtedy warto stosować tekstury o większej rozdzielczości. Dwa pamiętaj że te wszystkie tekstury vray czy inny renderer musi wpisać do pamięci, zresztą sam program 3d tez bardzo nie kocha w podglądach pracować z takimi potworkowatymi płachtami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się