Posted September 21, 20159 yr Witajcie, Mam pytanie, co trzeba podkręcić/zmienić aby uzyskać taki ładny efekt odbicia światła na krawędzi deski? Mój render nr.1 i efekt jaki chcę uzyskać obrazek nr.2. Wiem że skalpel się na tym zna ale nie chcę mu zbytnio zawracać głowy na PW.
September 21, 20159 yr Wiem że skalpel się na tym zna ale nie chcę mu zbytnio zawracać głowy na PW. :P Po pierwsze zetnij krawędzie -> zaznacz wszystkie krawędzie i chamfer o 1mm. Na powstałej krawędzi powinno Ci się odbijać światło padające pod kątem z góry. Tutaj o ile dobrze widzę nie ma na jakiej się odbić - w realu żadna krawędź nie jest idealnie ostra... tyle ode mnie :P
September 21, 20159 yr Author Dziuba, wszystkie krawędzie mają już chamfer. Co prawda mniejszy niż 1mm ale przed chwilą ustawiłem na 1mm i dalej było tak samo, na renderze bez zmian.
September 22, 20159 yr A jaki masz materiał krawędzi? Jest bardzo ciemno w szczelinach? Powinno być to samo co na froncie i wtedy szczeliny powinny być sporo jaśniejsze, może masz je w jakimś ciemnym kolorze bez odbić?
September 22, 20159 yr Ja od siebie moge poradzic zeby nie sugerowac sie tym co komus udalo sie zrobic. Tworz sceny, modele w taki sposob by fizycznie byly dokladne. Taka deska niekoniecznie musi odbijac swiatlo na krawedzi. Rady powyzej w rodzaju zrob chamfer o tyle lub o tyle sa co prawda pomocne i za to sie chwali tak czy inaczej jezeli chcesz zrobic cos by np uzyskac realizm zbadaj dokladnie temat.. przejdz sie do ikea zrob zdjecia mebli, elementow. Sprawdz czy faktycznie tak jest w rzeczywistosci jezeli planujesz rzeczywistosc odwzorowywac. Reguly i tutoriale moga sprawic jedynie ze zaczniesz mechanicznie powtarzac tego rodzaju operacje we wszystkim co robisz przez co w kazxdej Twojej pracy takie nalecialosci beda zawsze sie pojawiac. W jednej pracy moze taka odbijajaca krawedz bedzie dzialala... w innej nie. pozdrawiam
September 22, 20159 yr Author A jaki masz materiał krawędzi? Jest bardzo ciemno w szczelinach? Powinno być to samo co na froncie i wtedy szczeliny powinny być sporo jaśniejsze, może masz je w jakimś ciemnym kolorze bez odbić? Materiał na krawędzi jest taki sam jak na froncie. Tak, jest bardzo ciemno w szczelinach. Próbowałem nawet podkręcić reflecion ale to sprawia tylko że front bardziej odbija a efektu który chcę uzyskać brak. Dzięki za radę norden. Mimo wszystko chciałbym wiedzieć w jaki sposób mogę uzyskać taki efekt, to mi się na pewno kiedyś przyda :)
September 22, 20159 yr Materiał ma zbyt ziarnisty bump + jest zbyt matowy. Pokaż siatkę i materiał, to może będzie łatwiej doradzić.
September 22, 20159 yr Pewnie po prostu nie ma w scenie niczego, co mogłoby się odbijać pod takim kątem. Bez źródła światła/hdri lub jakiegoś fakeowanego materiału w dobrej lokalizacji i z dużą jasnością nie uzyskasz takiego efektu.
September 22, 20159 yr pokaz scenę i materiał, ewidentnie wygląda na to że jest to zacienione także nie za bardzo co ma ci się odbijać :)
September 22, 20159 yr Author Nie zwróciłem uwagi że sama krawędź deski była ze złego materiału, nadałem nowy materiał na krawędź i już odbija. Same fronty miały też zbyt duży bump. Scenę oświetlam HDRI. Materiał na szafki przygotowałem w phostoshopie o wymiarach 30 000p x 10 000p, chciałem żeby była jak najlepsza jakość materiału. Tekstura waży dużo bo ponad 100mb. Czy jeśli mam szafkę do wyteksturowania o wymiarach powiedzmy 300cm x 90cm, to jakich wymiarów teksturę powinienem przygotować do osiągnięcia najlepszych efektów? Czy musi to być olbrzymia tekstura taka jak moja czy da się to inaczej zrobić? Screeny w załączniku i próbna jedna deska z nową krawędzią i zmniejszonym bumpem, teraz chyba jednak bump jest za mały.
September 22, 20159 yr Jeśli to są takie ujęcia jak pokazujesz tutaj czyli całościowe pomieszczenia bez robienia ujęć makro to spokojnie wystarczą ci tekstury 4096x4096 a czasami spokojnie mniejsze, natomiast jeśli chcesz się bawić w makra to wtedy warto stosować tekstury o większej rozdzielczości. Dwa pamiętaj że te wszystkie tekstury vray czy inny renderer musi wpisać do pamięci, zresztą sam program 3d tez bardzo nie kocha w podglądach pracować z takimi potworkowatymi płachtami
Create an account or sign in to comment