Skocz do zawartości

BPG - nowy format graficzny, który zastąpi GIFy?


adek

Rekomendowane odpowiedzi

BPG (Better Portable Graphics) to nowy format graficzny, który może zastąpić pliki JPEG i cechuje go lepsza jakość przy mniejszym rozmiarze pliku. Ale to nie wszystko. Format ten dodatkowo obsługuje animacje, a więc może być spokojnie alternatywą dla starych dobrych GIFów...

 

Pełna treść: BPG - nowy format graficzny, który zastąpi GIFy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ponieważ pisze inhousowy format na moje potrzeby powiem szczerze, że ten jest mega dupiasty.

Blokowanie głownego wątku tylko po to, by wykonac operacje to jakaś porażka. Wszystko to co pokazał, moża spokojnie zrobić w real time. Mi ten jego przykład zwiesza mobile urządzenia więc jest mega do dupy. Mam nadzieje, ze wkrótce pokażę swoje in-housowe rozwiązanie, bo wspiera też 8bitową alfe i pozwala się łatwo przewijać (z alfą na mobilku już niezbyt - zależy od jakości przeglądarki), do tego obciążenie jest w okolicach 1% na starym mobilku dla video bez alfy. Ale przyznam, ze 500kb robi wrażenie, ja bym poniżej 1mb nie zszedł (bez alfy). mp4 sobie ściągnąłem, bo mam super przykład do porównania swojego skryptu :)

 

Głupia sprawa bo uzywając javascriptu i konwertera już teraz można spokojnie robic takie rzeczy nie trzeba czekać na wsparcie przeglądarek. Ale skoro news sie rozszedl to fajnie - widać że jest potrzeba takich rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli poczytaj więcej o tym to zobaczysz, że fakt, że dekompilator działa w głównym wątku to wina portowania do javascriptu "na szybko". Po prostu nikt się za to nie zabrał jeszcze. W komentarzach nawet jest trochę na ten temat.

 

Pamiętajmy, że Google też na czymś takim pracuje: https://developers.google.com/speed/webp/ (nawet nie pracuje bo ten format już jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale webp nie jest wspierane przez mase przegladarek, wiec rownie dobrze moze zostac zarzucony. Lepiej miec wlasne albo niezalezne. Jak bpg bedzie dzialalo bez wsparcia przegladarek jako prosta biblioteka bez watpienia bedzie lepszym rozwiazaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wielu wzgledow.

1. Ciezej sie kradnie kod inhousowymi rozwiazaniami, bo musisz wymieniac ta czesc kodu albo odtwazac IE

2. Jak chcesz cos zrobic dobrze to nagle sie okazuje ze wiekszosc narzedzi dookola jest do dupy

3. Bardzo dobrze wprowadza w zagadnienia inzynierii softwareowej, a to dobry kierunek na nast. Dekady - inwestycja

4. Konkurencja cenowa - majac dobre narzedzia moge robic cos szybciej lub lepiej niz konkurenci

5. Wlasne narzedzia uniezalezniaja mnie od trendow na rynku, bo po przepisaniu bibliotek caly pipeline dziala natychmiast w nowej technologii/jezyku

6. Powstaja bardzo fajne biblioteki, ktore wychodzac z fazy R&D buduja potencjal firmy

7. Napisanie wlasnego narzedzia zajmuje tyle co uzywanie w projekcie dupiastego wiec koszt netto jest znikomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olaf- Pytanie czy ty robisz własny format video czy po prostu kontener / player istniejącego. Jeśli odpowiedź pierwsza to pytanie jak przekonasz Google, Apple, Mozillę i inne firmy do zaimplementowania twojego formatu w przeglądarkach i urządzeniach. Ewentualnie jak przekonasz klientów do instalowania nowych kodeków i rozszerzenia przeglądarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworze wlasny odpowiednik motion jpeg jako biblioteke bazujaca na obecnych formatach. Gif nie daje mi kontroli nad timelinem oraz ma zbyt ograniczona palete. Jpeg nie ma 8bitowej alfy, png za duzo żre. Dodatkowo mam lepsza kontrole nad zapytaniami do serwera, bo moge upakowac wszystko czego potrzebuje jako eden request, co odciaza serwer i usprawnia przesyl w technologiach takich jak lte. W tym momencie kazdy format video czy grafika musi isc oddzielnie, nie ma mozliwosci skompilowania kilku animacji w jeden obiekt. Im wiekszy plik przesylam tym wiecej moge potencjalnie skompresowac. Mam lepsza kontrole nad framerate, wiec moge stosowac dynamiczny framerate dla calego lub czesci obrazka. Ponadto moge ukrywac dane mozaikujac bitmapy dzieki czemu przeszukiwanie botami serwisu nie przyniesie latwego szybkiego rezultatu, czym moga byc w przyszlosci zainteresowani klienci, bo na przyklad grafika jest rozpizdzona i nieczytelna do czasu az z serwera przyjdzie tablica z poprawnym ulozeniem. Na to do konca nie mam legalnego uzasadnienia ale moze sie pojawi.

Na chwile obecna planuje embedoewnie tego w grach jakie robie, bo usprawnia zarzadzanie mediami. Jezeli bedzie dzialalo dobrze bede pewnie oferowal to firmom jako rozwiazania optymalizacji obslugi serwisow www. Ewentualnie do tych wszystkich rzeczy moge wydzielic osobna spolke softwareowa zajmujaca sie optyamalizowaniem duzych serwisow www.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności