TRYKY3D Napisano 2 Grudzień 2015 Napisano 2 Grudzień 2015 Witajcie takie szybkie pytanie Potrzebuje wykonać render do plakatu A0 (wymiary samego rendera aby się wpasowało ustawiłem jakoś na 7899 14043) Wszystko miałem ustawione, włączam widzę ą wstępną fazę (Vray czyta obiekty) potem info coś tam ..directional light i jep wywala render komunikatem "en occurent error itp" Nie wiem, ale pomyślałem że może chodzić o światła (że za dużo) - trudno pogasiłem wiele z nich zostawiłem dosłownie 4 puszczam render i jep znowu to samo Co go może boleć? Dzięki za podpowiedzi
Maciek Jutrzenka Napisano 2 Grudzień 2015 Napisano 2 Grudzień 2015 (edytowane) podziel to na 3 mniejsze kawałki. Ramu ci nie styka. Też tak osobiśćie miałem Blender Cycles, że mi po renderze jak kompozytor się odpalał to wywalało. wrzuciłem na farmę przeszło. ale wystarczy że podzielisz to na 3 sekcje powiedzmy i powinno przejść. Chyba że vray ma limit na rozdzielczość i dla tego wywala. ale wątpie. Edytowane 2 Grudzień 2015 przez Maciek Jutrzenka
rly Napisano 2 Grudzień 2015 Napisano 2 Grudzień 2015 Dobrze by było żebyś napisał jaki sprzęt.Co to za render .mam na myśli ilość polygonów ew proxy jakieś scattery?Możesz jeszcze sprawdzić scenę tym skryptem http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/mr-clean-scene-cleanup-tools-for-max-and-vray
TRYKY3D Napisano 2 Grudzień 2015 Autor Napisano 2 Grudzień 2015 dzięki za odp sory właśnie - pominąłem dwie sprawy - sprzęt e3 1245 v2 @ 3.40 ram 32 gb - tak jak w pierwszej odpowiedzi czyli podział na części To także próbowałem przed napisaniem postu Próbowałem select region (czerwona ramka) w oknie renderera, oraz opcje z render setup - area render. Wywalało Nie wywaliło w momencie gdy (ta przycięta) ramka renderingu miał około 400*400px, czyli trzeba by zrobić łoho spooro takich renderów. W ostateczności zrobię jeśli chodzi o dalsze sprawy scena - 1mln poly proxy - 250tyś poly zaimportowane 1raz do głównej scatter - nie A jeśli można prosić ;) co to za skrypt? w czym może pomóc? masz może jakiegoś tutka objaśniającego obadam te Vray image
rly Napisano 2 Grudzień 2015 Napisano 2 Grudzień 2015 Skrypt czyści scene z niepotrzebnych smieci. Masz ewentualnie jakies nie vrayowe materiały, szczególnie arch materials lub raytrace.W mniejszych rozdzielczościach render się włacza?
TRYKY3D Napisano 2 Grudzień 2015 Autor Napisano 2 Grudzień 2015 (edytowane) ok rzuce okiem na skrypt materiały tylko vray, żadnego arch W 1920 jest ok 4k z podziałem na 5 da rade powyżej wywala Edytowane 2 Grudzień 2015 przez TRYKY3D
skalpel3d Napisano 2 Grudzień 2015 Napisano 2 Grudzień 2015 na którym vrayu pracujesz bo jak na 3 to sprawdź czy w materiałach nie masz map typu normal bump jeśli są to je zmień na vray normal bump
rly Napisano 2 Grudzień 2015 Napisano 2 Grudzień 2015 Moze w takim razie sprobuj blowup render skoro w 1920 daje rade. Tutaj sobie mozesz o tym poczytac https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Rendering-Very-Large-Images.html
TRYKY3D Napisano 2 Grudzień 2015 Autor Napisano 2 Grudzień 2015 kurna chata też wywala - włączam blowup na ok 1920 nawet nie dokończy zbierania light cache i już jep jeśli chodzi o sugestie skalpela, nie, nie używałem normali - wiesz, ktoś kiedyś wspominał mi o sytuacji z normalami dlatego (mając na uwadze wielkość projektu) nie używam ich od samego początku. ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się