Mulholland Napisano 11 Grudzień 2015 Napisano 11 Grudzień 2015 (edytowane) Cześć. Czy możecie polecić mi jakąś książkę na temat programu Maya? Szukam w necie, Helion, Allegro itp. i są tylko na temat starych wersji, tak 2012 zwykle. Na polską wersję nie liczę, ale może można gdzieś dorwać angielską? 2015 wersja byłoby idealnie, ale pewnie za wcześnie. Tak żeby już ten automatyczny file path editor/ asset tracker był przynajmniej :) Edytowane 11 Grudzień 2015 przez Mulholland
osael Napisano 11 Grudzień 2015 Napisano 11 Grudzień 2015 Ale do czego potrzebujesz? Ogólne wprowadzenie? Manual jest całkiem spoko.
Kroopson Napisano 11 Grudzień 2015 Napisano 11 Grudzień 2015 Zamiast kupować książki o tym jak obsługiwać interfejs w Maya to kup sobie na jakiś czas konto na Digital Tutors. Tam wyjaśniają poszczególne funkcje i to się nie przedawnia. Jeśli chodzi o działanie samej aplikacji to niezmiennie od wielu lat: http://www.davidgould.com/Books/CMP1/
Imperator Napisano 11 Grudzień 2015 Napisano 11 Grudzień 2015 Książki to programów to trochę nie te czasy :) sam kiedyś miałem niemal wszystko co było po polsku do maxa i chyba nawet mayi, lae do mayi to prawie nic nie było, tak czy inaczej to zanim przeczytasz 5 stron krok po kroku jak coś zrobić to 5 razy obejrzysz tuta i nie będziesz się zastanawiał o co chodzi, poza tym uczysz się trochę wzrokowo gdzie co jest a książka to moim zdaniem w tej dziedzinie to taka najczęściej mocno przeterminowana proteza :) Książki to tylko tak jak Kroopson podesłał, programowanie, efekty etc. to sienie przeterminuję a i jest sens posiadania tego w formie papierowej :) Załóż sobie konto na linkedIn bo ostatnio podsyłali trochę spamu z możliwości założenia sobie konta lynda.com na 30 dni za darmo a tam też sporo tutów i można się trochę pouczyć :) digital tutors też swego czasu tak robiło, chyba wtedy jak plural sight ich przejmowało :) Poza tym spora część tutów z DT jest trochę amatorska, czasem pokazują rzeczy których nie powinno się robić ale oni najwyraźniej o tym nie wiedzą :) I strasznie rozciągają te swoje tuty np rigowanie mrówki, pokazują 6 razy jak zrigować nogę w dokładnie ten sam sposób :) albo to krojenie na małe kawałki i zawsze na początku informują w tej lekcji będziemy robili to i to, nauczysz się tego i tego, a kończą w następnej lekcji zrobimy to i to, a potem końcówkę powtarzają raz jeszcze w następnej lekcji jakby ktoś już nie pamiętał albo tytułu lekcji nie potrafił przeczytać :) Trochę to irytujące i kradną czas na ględzenie o pierdołach ale marketingowo godziny lecą i można się chwalić :) Polecam oglądać filmiki z muzyką w tle, coś co chroni przed znużeniem i zasypianiem, albo ściągnąć tuta i puścić na podwójnej prędkości to tak nie usypia i trochę uwagę koncentruję, a angielski najczęściej mają bardzo przyjazny więc da radę spokojnie zrozumieć na podwójnej prędkości :)
Mulholland Napisano 13 Grudzień 2015 Autor Napisano 13 Grudzień 2015 Cześć. Dzięki za odpowiedzi. Chodzi mi o wprowadzenie do Maya, ogólnie interface, podstawowe narzędzia, i generalnie te typowe dla Mayi narzędzia jak renderlayery, podlinkowywanie assetów, cache, Yeti, workspace.mel itp. Myślałem że książka bo można to przeglądać nie siedząc przy kompie przy którym zamulam dużo ostatnio i jest też na końcu zwykle index po którym można sobie wyszukać konkretne zagadnienie.
ca mel Napisano 13 Grudzień 2015 Napisano 13 Grudzień 2015 (edytowane) Todd Palamar seria "Mastering Maya". http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-1119059828,subjectCd-CSC0.html Bywa na allegro najnowsza, do 2016. Przejrzałem tę książkę i myślę, że się nie zawiedziesz. Osobiście też wolę książki, szczególnie czytane na tablecie w pdf. Mam wrażenie, że videotutoriale w jakiś sposób ogłupiają, wiedza podana jest szybko, ale nie zatrzymuje się w głowie na dłużej. Czytając książkę bardziej się skupiam i pamiętam konkretne rozwiązania po latach. Edit: Może zabrzmi to kuriozalnie, że polecę też bardzo starą książkę do prastarej już Mayi, ale "Maya 4 - 30 przykładów animacji" jest bardzo świetną pozycją. Oczywiście w nowych sporo się zmieniło, niektórych rozwiązań już nawet nie ma (np starego modułu clotch), ale ta króciutka książka w fajny sposób wprowadza w animację nieliniową. Czyli pozy z character editor i obsługa trax editora z animowanymi przejściami. Jeśli uda Ci się gdzieś to znaleźć, to koniecznie przeczytaj. Edytowane 13 Grudzień 2015 przez ca mel
Mulholland Napisano 14 Grudzień 2015 Autor Napisano 14 Grudzień 2015 (edytowane) Tak widziałem, ta książka jest normalnie w sprzedaży chyba w Helionie. Dzięki za namiary. Edytowane 14 Grudzień 2015 przez Mulholland
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się