Skocz do zawartości

Zniekształcony render (który bardzo długo trwa)

adarch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Podczas renderowania pojawił mi się bardzo dziwny problem. Nie dość, że render trwa baaardzo długo (a wydaje mi się, że ustawienia mam wporządku) to na dodatek jak już się wyrenderuje to render jest zniekształcony, nie ma okien itp... (wyrenderowałam szybko dla przykładu proste ściany i załączyłam). Jestem początkująca z 3dsem więc pewnie coś pochrzaniłam przypadkowo... jeżeli ktoś miał coś podobnego, bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi:)

• Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Czarne plamy w oknach to najprawdopodobniej tył światła vraya - zaznacz invisible w ustawieniach światła.

Render wygląda na renderowany z widoku ortographic, sprawdź czy w oknie Render Setup Dialog nie masz wciśniętej kłódki przy opcji Viev to Render, a tam wybranego widoku innego niż kamera z której chcesz renderować.

https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/3DSMax/files/GUID-AD92977A-A377-4222-8827-0AE04C4D6A43-htm.html

Czerne plamy w oknach znikneły, faktycznie zapomniałam zaznaczyć invisible, dzięki!:) Kamera jest ok, ale nie wiem w koncu co bylo problemem bo zresetowałam kompa potem jeszcze raz otworzyłam plik i już bylo ok (dziwne troche).

Ale znów jest problem z renderem. Renderuję wnętrze, dodałam mapę HDRI (dodałam ją oczywiście do dome v ray light) ale ona się nie wyświetla w renderze - dookoła jest czarno. Dodałam mapę też do environment (tam gdzie rozwija się ten [+] nie pamiętam jak to się nazywa a nie mam przy sobie teraz) i dalej jej nie ma.