Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam następujący problem. Wymodelowałem urządzenie które w rzeczywistości jest pokryte farbą proszkową. Chciałem odtworzyć strukturę lakieru. W tym celu posłużyłem się bumpem wrzucając w niego noise. Na podglądzie "kulki" wszystko pięknie ładnie wygląda. natomiast po rednderze urządzenie jest idealnie gładkie. O co może chodzić?

 

fef9973bb9ab72f7.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O to że podgląd z kuki nie jest reprezentatywny. A dokładniej skala noisa, może być zbyt mała lub duża w twoim modelu. Opcjonalnie można wyzerować blur i podkręcić moc bumpa (w domyśle jest na 30%).

Napisano

Dodaj do modelu UVW Map modifier (mapping: box); w mapie bump włącz sobie ikonkę [show shaded material] by zobaczyć skalę, proporcje tekstury (nois'a) na modelu; dodaj światło by podkreślić cień

Napisano

Kolejna sprawa to ustawienia samego rendera jak są niskie to nie zobaczysz niskiego bumpa wystarczy ze któryś z współczynników jest ustawiony tak żeby było szybko a mało wyraźnie

Napisano

Pleszer "w mapie bump włącz ikonkę SHOW SHADED MATERIAL". Możesz dokładniej napisać jak to zrobić. Szukam i znaleźć nie mogę. Czy chodzi o zakładkę "materiały" i tam SHOW MATERIALS IN VIEWPORT AS? Możliwe, że właśnie rozwiązałeś jeden z moich największych problemów :D Zawsze mam problem z ustaleniem szumu dla bump. Muszę próbować na ok i renderować po kilka razy dany obszar w celu weryfikacji. Czekam na odp :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności