Skocz do zawartości

Game Art - początki


gigant84

Rekomendowane odpowiedzi

[Jeśli moderator stwierdzi, że temat jest niepotrzebny, to proszę go usunąć]

 

Cześć wszystkim!

 

Modelowaniem zajmuję się od kilku lat. Nieczęsto wrzucam swoje prace na forum, ale w większości [jeśli nie wszystkie] były to modele high poly. Od około czterech miesięcy staram się "zrozumieć" na czym polega tworzenie modeli low poly [głównie tworzenie modeli do gier]. Przez jakiś czas kontaktowałem się w tej sprawie z kilkoma osobami z forum. Za namową jednej z nich postanowił założyć ten temat. McGavish miał mnie już chyba powoli dosyć ;)

 

Mam kilka pytań do was. Dla większości z was będą to pewnie "banały", ale proszę postawcie się na moim miejscu [nie wiem nic co jest związane z tworzeniem tego typu modeli], wtedy może te pytania nie będą dla was aż tak głupie.

 

Kto pyta, nie błądzi :)

 

1. Kiedy mówimy, że model jest low poly? Od czego to zależy? Czy to os./firma dla której realizujecie projekt/zlecenie określa maksymalną liczbę wielokątów z której ma składać się dany obiekt?

2. Czy zawsze stosuje się trójkąty przy powstawaniu takiego modelu? Np. walec? "Wieczka" tworzone są z trójkątów, a boki? Czy prostokątne elementy też dzielimy na pół? [Wiem, że dzięki temu powiększamy ilość elementów z których składa się walec, ale... te trójkąty. Zawsze są wymagane?]

3. Wypalanie map. Wiem, jest osobny dział. Przeczytałem, zapoznałem się. Wiem mniej więcej po co robi się "normalki", ale co z resztą map [rodzaje] Czy ktoś z was może wytłumaczyć do czego służą poszczególne "mapy"

4. High i low poly model. Model low poly w momencie "wypalania" zawsze ma być wewnątrz modelu high poly?

5. Jeśli pracuję na V ray'u to czy normalka ma być wypalana pod ten silnik renderujący? Przy wypalaniu textur mam zwykłe opcje np. "normal map" ale również VrayNormal map.