Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Ostatnio zacząłem uczyć się Majki, mam obecnie problem z materiałami.

 

Stworzyłem trochę materiałów, ponazywałem i niektórym nadałem inne kolory. Teraz chciałbym je ładnie uporządkować, czyli przejrzeć je, sprawdzić które w scenie są a z których nie korzystam. Chciałbym też sprawdzić jakie materiały są przydzielone do jakich obiektów i sprawdzić czy jeszcze jakieś obiekty mają jedynie podstawowy materiał.

 

Jak mogę to najsprytniej rozegrać ? Czy da się w Majce jakoś wybierać/chować obiekty po materiałach ?

 

Dzięki i Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki, o coś takiego mi chodziło. Że też ja głupi szukałem czegoś z "Material" w nazwie ^^

 

To może pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie odnośnie materiałów. Chodzi mi o atrybut "Color" używałem go sobie na materiałach póki nie miałem tekstury. Ale teraz gdy już ją dodałem to wyświetla się ona z "domieszką" wartości "Color". Czy mogę to jakoś wyłączyć ?

Napisano
  • Autor

Właśnie też założyłem, że gdy dam w pełni biały bądź w pełni czarny to problem zniknie, niestety nie działa to jednak w ten sposób.

 

Ale to już najwyżej pokombinuje z tym później, jeszcze raz dzięki za pomoc z HyperShadem :-)

Napisano

Hmm... a wyslij prosze jakies screeny z attribute editora, albo hypershade`a? cos jest nie tak, to tak nie powinno dzialac.

Napisano

W jaki sposób dodałeś teksturę, że ci kolor przebija? Przecież to zastępuje kolor i nie ma opcji żeby się mieszało.

 

Jak chcesz posprawdzać jakie shadery są na jakich obiektach to klikaj w shader prawym i wybierz Select objects with material. Jak chcesz szybko sprawdzić jaki shader jest na obiekcie to prawym na obiekt i Material attributes.

Napisano
  • Autor

Przysiadłem do tego dzisiaj jeszcze raz. Tym razem dodałem teksturę z jpega nie tylko do kanału diffuse (wtedy właśnie przebijał "color") ale również do atrybutu "color". I teraz wszystko wyświetla się poprawnie ... a przysiągłbym, że wczoraj bawiłem się z tym tak samo i nie chciało działać xd

 

Wybieranie obiektów z materiałem poprzez Hypershade też działa.

 

Dzięki jeszcze raz za pomoc :)

Napisano

• Jeśli na obiekcie są rozłożone mapy uv, wszystko co jest poza zmapowaną przestrzenią przybierze kolor default,

który znajdziesz w atrybutach tekstur (file, ramp itp). Być może to właśnie ten kolor przebijał Ci przez teksturę.

 

• Diffuse w Mai to mnożnik atrybutu Color.

Zauważ, że diffuse jest wartością jednowymiarową, Color to 3 elementowy wektor.

Diffuse używa się zwykle do przyciemnienia/podjaśnienia głównego koloru i choć można też podpiąć pod niego teksturę,

to wskoczy tam wartość jednowymiarowa R, G, B albo Alpha tekstury.

Domyślnie wskakuje alpha, która to, jeśli tekstura pochodzi z pliku, przybiera postać uśrednionej luminancji (jasności).

 

• Gdy będziesz podpinał niektóre tekstury tiff czy png, automatycznie stworzy się ten połączenie z atrybutem transparency,

zamiast upublicznionego w AE opacity.

Jeśli tiff ma jakikolwiek kanał alpha, albo np aktywną szybką maskę (bo alf tiff może mieć dużo), zobaczysz coś w rodzaju przebijających się kolorów.

Potrafi być to na początku mylące. Najlepiej ręcznie kasuj połączenie z transparency z tiffa, jeśli nie używasz półprzeźroczystych materiałów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności