gigant84 Napisano 28 Marzec 2016 Napisano 28 Marzec 2016 (edytowane) Cześć! Będę wrzucał tutaj swoje prace. Zaznaczam, że stawiam dopiero pierwsze kroki w game-art, oraz w ogóle w 3D. Mam już za sobą kilka [dosłownie kilka] modeli, ale były to głównie modele hp. Programy które używam to: Max, PS, SP, Marmoset Na początek przedstawiam model radia. Zależało mi na tym, aby model wyglądał na stary, zaniedbany, zostawiony gdzieś na strychu. Wiem, że nie ustrzegłem się błędów, jeśli chodzi o siatkę. Mogłem go bardziej uprościć [chromowane zakrętki rączki]. Z przodu i z tyłu obudowy musiałem dodać po jednym loopie. Nie wiem czemu, ale jak siatka miała tylko jeden frez na krawędziach obudowy to bardzo kiepsko wypalała się normalka. Zamiast być z przodu płaska, posiadała dziwne artefakty. Problem pojawiał się po narzuceniu na siatkę jednolitej S. grupy - cienie. Edytowane 22 Styczeń 2018 przez gigant84
gigant84 Napisano 10 Kwiecień 2016 Autor Napisano 10 Kwiecień 2016 Wrzucam kolejny model. Skupiłem się bardziej tym razem na teksturach [nauka SP]. Nie obeszło się bez błędów przy siatce low poly. Mogłem ją lepiej zoptymalizować, np. liny. Zbyt dużo poly mają. Postanowiłem zostawić tak jak jest i na przyszłość bardziej uważać przy optymalizacji. Wrzucam jedno zdjęcie. Reszta zdjęć w lepszej rozdzielczości, znajduje się w moim skromnym portfolio. Dziękuję wszystkim za pomoc [mapa id. itp.] https://www.artstation.com/artwork/nWKy6 - - - Połączono posty - - - Jak ustawić teraz zdjęcie haka na miniaturkę? Chciałbym by przy temacie był wyświetlany zamiast radia :D
gigant84 Napisano 6 Lipiec 2016 Autor Napisano 6 Lipiec 2016 Po dłuższym czasie postanowiłem wrzucić coś nowego. Jest to dopiero mój 5 model game art'owy więc krytyka mile widziana. Model ma 27 000 poly. Program 3ds Max, tekstury - Substance Painter. Dodatkowo Photoshop, Corel, Marmoset. Reszta zdjęć w portfolio: https://goteki3d.artstation.com/portfolio/humvee-hummer
gigant84 Napisano 23 Lipiec 2016 Autor Napisano 23 Lipiec 2016 (edytowane) Witam wszystkich. Chciałbym wam przedstawić swój nowy model. Siatka ma 3900 poly. Tak, wiem, mogłem uniknąć kilku poly. Nadal się uczę i takie proste błędy zawsze wychwytuję już po zakończonym projekcie. Mam nadzieję, że z czasem nauczę się na bieżąco wychwytywać zbędne loopy. Myślę, że mogłem spokojnie się zmieścić w 3200/300 poly. Tekstury robiłem w Substance Painter. Model w 3ds max. Rendery w Marmoset. Krytyka, ale i słowa "wsparcia" mile widziane :) Po resztę zdjęć w lepszej rozdzielczości zapraszam do mojego portfolio: https://goteki3d.artstation.com/ Edytowane 23 Lipiec 2016 przez gigant84
gigant84 Napisano 23 Lipiec 2016 Autor Napisano 23 Lipiec 2016 Kolejne zdjęcia. Mam pytanie. W jaki sposób najlepiej jest określić odległość wysp przy rozkładaniu siatek? Jak max wykorzystać miejsce? Chodzi mi o pading. Chciałbym aby wyspy był między sobą rozłożone w taki sposób by nadlewki tekstury przy wielkości 8 pikseli praktycznie się ze sobą stykały. Słyszałem, że mogę do tego wykorzystać czekera. Zagęścić ją na modelu i wtedy jedna kratka odpowiada w viewporcie UVW jednemu pikselowi. Ktoś może mi pomóc?
Piro Napisano 8 Sierpień 2016 Napisano 8 Sierpień 2016 Jak na początkowe modele to nie jest źle, ale pozostawiają mimo wszystko dużo do życzenia żeby je nazwać dobrymi. Unikaj kilku podstawowych błędów, jak np uzywanie zbyt intensywnie 'gotowców' w painterze - problem z nowymi narzędziami jest taki, że wszystko wychodzi tam "łatwo", przez co świeży ludzie nie wiedzą jak się robi 'trudno' :P Wszystkie modele wygladają jakby nie miały bejknietych z Hp normalek -światło rozchodzi się po nich płasko i nijako. np tutaj humvee: http://i.imgur.com/lmZteaq.png Hak np az prosi o jakis detal na normalce, wyglada jak wysmoothowany LP bez zadnych danych na normalce. W prawie każdym modelu bardzo przesadzona skala detalu, jak coś teksturujesz, to otworz sobie gdzieś z boku (drugi/trzeci monitor tutaj sie bardzo przydaje) przegladarke ze zdjęciami np haku, żeby zobaczyć jak wyglada detal na czymś takim. Ogolem to definicje materialow baaardzo do poprawy - kola wygladaja jak bloto, blacha wyglada jak cerata, itp - albo cos poszlo bardzo nie tak z ustawieniami prezentacji, albo za bardzo zmieniles ustawienia PBR materialow z paintera - polecam odwiedzic substance share i pobrac troche samplowych materialow i zobaczyć jakie mają wartości, jest tam calkiem mile wygladająca guma idealna na koła. Duuużo więcej możnaby wycisnąć z samej normalki, jeśli HP byłoby bardziej złożone - model HP jest podstawą podstawy w modelu, i jeśli nie poświęcisz mu dostatecznie dużo uwagi, to później będziesz miał wiecej zgryzu niz powinienes z teksturami itp. Dobrym zwyczajem jest poprzegladanie modeli ludzi na artstation, gdzie jak widziałem masz profil, i zobaczenie jak definiują poszczególne materiały - u Ciebie wszystko zdaje się być tak samo rough / smooth, kiedy w rzeczywistości wszystko powinno być daleko różne od siebie. pracuj nad warsztatem, będzie dobrze! ;-)
gigant84 Napisano 3 Grudzień 2016 Autor Napisano 3 Grudzień 2016 Witam wszystkich! Mój najnowszy model. Na razie low poly/high poly. Pracowałem nad nim około 3 miesięcy [po godzinach]. Teraz trzeba to wszystko pociąć [sic!], wypalić i oteksturować. Masa pracy przede mną.
Jedaith Napisano 3 Grudzień 2016 Napisano 3 Grudzień 2016 Z technicznego punktu widzenia będziesz miał duże problemy z wypaleniem normalek na lowpoly. Masz dużo ostrych krawędzi i kątów prostych.
gigant84 Napisano 3 Grudzień 2016 Autor Napisano 3 Grudzień 2016 Chamfera używać częściej? Jest tylko kilka ostrych krawędzi [w skali całego modelu nie jest tego dużo], więc postaram się to naprawić/poprawić. Myślisz, że z tymi żeberkami na silniku będzie największy problem? Czyli na przyszłość unikać brył z ostrymi krawędziami. Dawać min. pojedynczego chamfer'a? Dziękuję za pomoc!
Jedaith Napisano 4 Grudzień 2016 Napisano 4 Grudzień 2016 Ogólnie lepiej dawać support loopy przed turbosmooth raczej, lepszą kontrolę siatki masz. Dla zrozumienia problemu wypalania normal 2 standardowe obrazki: Najogólniej rzecz ujmując high-poly pod game-art musi być raczej "miękkie". Czyli bardziej sprawdzają się takie rozwiązania jak po prawej.
gigant84 Napisano 4 Grudzień 2016 Autor Napisano 4 Grudzień 2016 Na samym początku bardzo chce Ci podziękować za pomoc i za poświęcenie swojego czasu dla mnie. Bardzo to doceniam. Chyba się trochę źle zrozumieliśmy :) Powodem może być opis tematu low/high poly. Na razie na modelu jedyne elementy high poly to śruby, przetłoczenia itp. itd. Najlepszym przykładem niech będzie cylinder. On jest tylko w low poly. Stąd te twarde krawędzie. Wrzucam wersję low poly i high poly stworzoną na podstawie tej pierwszej. Pytanie moje brzmi - Czy teraz to wszystko ładnie się wypali? Co do ostrych krawędzi [celownik broni]. Zawsze używać chamfera kosztem większej ilości poly, aby krawędź była miękka? 1 - low poly siatka 2 i 3 - high poly [turbo smooth z opcją smoothing group + turbo smooth x 2]
Piro Napisano 4 Grudzień 2016 Napisano 4 Grudzień 2016 Hej, Sporo roboty przed Tobą, naucz się robić dobrą topologię, unikniesz problemów później, ze wszystkim (LP, bake, miejsce na teksturze) - wsuwane w siebie meshe przechodziły może kiedyś, w tej chwili każdy chce żeby wszystko było realistycznie. Oglądnij kanał gościa: https://www.youtube.com/channel/UCSLLdTBwLMfTKWS56tOiQpw/playlists ma troche dobrych filmików, z samego obserwowania jak modeluje sporo wyciągniesz, a niektóe techniki ma pr0. Co do ostrych krawędzi [celownik broni]. Zawsze używać chamfera kosztem większej ilości poly, aby krawędź była miękka? Zależy, ale przy broniach FPP zazwyczaj poświęca się więcej trójkątów i miejsca na teksturze temu co jest przed oczami gracza. Poszukaj tutoriala FPP od Pirata, nie będę przepisywał tego co spisał ładnie. Co do motorka ogółem, to nie wiem czy to WIP czy nie, ale wygląda na bardzo rozstrzelone pomiędzy HP i LP - niektóre elementy są pozaokrąglane, inne mają widoczne ścianki, jak np obwódka wokół świateł czy tył tej skrzyni pod oponą (to chyba za siedzeniem pasażera jest). Bieżnik w kołach też do wymiany, bo ani to HP ani LP. Looknij jakiekolwiek tutoriale jak się robi opony z bieżnikami, zrobisz ładnie i szybko od nowa.
gigant84 Napisano 4 Grudzień 2016 Autor Napisano 4 Grudzień 2016 Piro zgadzam się z Tobą co do "rozstrzelenia" modelu. To jest jeden z wielu moich pięt Achillesowych. Nigdy nie wiem kiedy dać więcej, a kiedy mnie "trójkątów". Zawsze mam dylemat czy niepotrzebnie zagęszczam model popierdułkowatą lampką, której później i tak nikt nie zauważy. Mam z tym spory problem. Pod koniec prac zaczynało do mnie docierać, że jest zbyt nierówno. Co do opon to tu się z tobą nie zgodzę. Jestem z niej zadowolony bardzo. Wypali się świetnie, zobaczysz :) Zobacz jak wygląda oryginalna opona od Zundappa 750 Sahara [oryginalna Wesa] wtedy przyznasz mi "plusa" :) Przyłożyłem się do niej, bo już ostatnio mnie za tą część modelu skarciłeś :) Ona jest taka "klockowata", bardzo kanciasta. Filmik od Pirata zakupiłem, obejrzałem, przyswoiłem wiedzę :) Co masz na myśli pisząc - wsuwane meshe? Tzn. że walec jest np. wsunięty w sześcian jako osobny obiekt? Walec powinien wychodzić z topologi sześcianu? Bardzo dziękuję za pomoc! Jestem samoukiem i każda cenna rada jest dla mnie na wagę złota!
Piro Napisano 4 Grudzień 2016 Napisano 4 Grudzień 2016 Bardzo dziękuję za pomoc! Jestem samoukiem i każda cenna rada jest dla mnie na wagę złota! Nie znam w tym fachu ludzi którzy NIE są samoukami :D Wszystkie studia gejdewowe troszke fajlują z materiałem zazwyczaj. Co do opony to nie komentowałem bieżnika jako wzoru, tylko sposobu w jaki został wymodelowany - to się przepali bardzo ostro, patrz linki które Jedaith Ci wkleił. http://wiki.polycount.com/w/images/c/c0/Normal_slopes_hatred.jpg Walec powinien wychodzić z topologi sześcianu? Tak. unikniesz fakapów przy przepalaniu, robieniu cage oraz teksturowaniu. nie mówię że nie można, czasami nawet trzeba, ale lepiej pracuje tekstura kiedy jest wszystko osadzone w geometrii - łatwiej się też to później teksturuje czy optymalizuje. Co do problemów z zagęszczaniem siatki - no cóż, praktyka, ale tez zdrowy rozsądek. Do teraz nie wiem czy to HP czy LP model, ale jeśli masz super okrągłe śruby, a jednoczesnie potrafisz gołym okiem policzyć sides na jakimś większym cylindrze, to coś jest źle. http://i.imgur.com/ygAsUz4.png dobre smoothgroupy potrafia zamaskowac trochę kańciastość cylindrów, ale nie kiedy są widziane od frontu (kiedy widzisz koło), bardziej kiedy są z boku (kiedy widzisz prostokąt).
gigant84 Napisano 4 Grudzień 2016 Autor Napisano 4 Grudzień 2016 Wrzucam raz jeszcze model motoru. Tym razem tylko siatka low poly. Mam nadzieję, że teraz widać lepiej co jest wykonane prawidłowo, a co do poprawy. Dziękuję za pomoc.
gigant84 Napisano 26 Grudzień 2016 Autor Napisano 26 Grudzień 2016 Cześć! Korzystając ze wskazówek bardziej doświadczonych osób, postanowiłem tymczasowo wstrzymać projekt motocykla. Skupiłem się na mniejszych projektach. Mniejszych, nie znaczył łatwiejszych/prostszych. Stworzyłem model dystrybutora z lat 60. Starałem się nie powielać błędów z poprzednich projektów [zbyt duży detal na teksturze]. Pierwszy raz robiłem szkło, więc proszę o odrobinę wyrozumiałości :) Soft: Max, Zbrush, SP, Marmo.
Piro Napisano 27 Grudzień 2016 Napisano 27 Grudzień 2016 Na kanwie poprzednich modeli wygląda bardzo ładnie - widać progress. Boa widoczne side'sy na górnym cylindrze logo - czasami lepiej zagęścić i ściać gdzie indziej, niż zostawić takie obvious kańciaste - to już nie te czasy że przymykało się oko. Machniesz jeszcze kilka modeli z dobrym workflow, to za teksturowanie się bierz - jest o wiele lepiej, ale z metalu można sporo więcej wyciągnąć. No ale - progress jest, gratulacje :D
Jedaith Napisano 27 Grudzień 2016 Napisano 27 Grudzień 2016 Mam, wrażenie że wszystkie cylindry mają podobną ilość poly. Ogólnie zasada jest taka, że jak coś jest większe i widoczne to musi mieć więcej w porównaniu do tego co małe. Może i truizm, ale każdy model trzeba dokładnie sobie przeanalizować pod tym kątem. Wydaje mi się poza tym, że brakuje ambient occlusion. ;) Oczywiście progres jest widoczny w porównaniu do poprzednich prac, więc na plus ogólnie
gigant84 Napisano 27 Grudzień 2016 Autor Napisano 27 Grudzień 2016 Dziękuję za odpowiedź. AO jest :) Mogłem je troszkę podciągnąć bardziej w Marmoset. Jeśli chodzi o cylindry to stosowałem się do wskazówek, które dał mi Piro. Cylindry są od 12 do 20[kilku] poly. Muszę przestać myśleć - dam mniej poly, bo komp tego żaden nie uciągnie :) Fakt, mogłem się bardziej postarać z tym "neonem" u góry. Myślałem, że po wypaleniu będzie to lepiej wyglądać. Co do materiałów. Pracuję nad warsztatem nadal. Będzie lepiej :)
Piro Napisano 27 Grudzień 2016 Napisano 27 Grudzień 2016 Jeśli chodzi o cylindry to stosowałem się do wskazówek, które dał mi Piro. Cylindry są od 12 do 20[kilku] poly To było głównie przez kanwę ośmiokątnych światełek na motocyklu :D (no i nie poly tylko sides) Na pewno chcesz robić parzystą ilosc cylindrów, ale jeśli połowa modelu (wielkościowo) to koło, to możesz dać i 32 ścianki jeśli trzeba. Koła młyńskiego na 100 metrów tez byś nie robił chyba na 20 ścianek :D http://i.imgur.com/FM0uLsj.png tutaj masz przyklad mesha z 3 podziałami w srodku, dwustronnego, i jak rosnie ilość ścianek w stosunku do... krągłowatości :D pomiędzy 16 a 24 sides różnica to 134 triangle - naprawdę pomijalna wartość w zamian za o wiele lepszą krawędź. Co do previews, to zacznij używać imgura lub czegokolwiek co pozwala na większego rozmiaru obrazki, bo żeby policzyć u Ciebie ścianki musiałem powiększać renderki.
gigant84 Napisano 18 Styczeń 2017 Autor Napisano 18 Styczeń 2017 Kolejny model gotowy. Nie jestem zadowolony ze ściany. Popełniłem błąd i tworzyłem ją jako osobny obiekt [tekstura ściany jest chyba zbyt... połyskliwa]. Model składa się z trzech obiektów. Starałem się jak najwięcej "łączyć". Reszta zdjęć w portfolio [lepsza jakość]. Soft: Max, ZB, SP, PS, Corel, Marmoset https://www.artstation.com/artwork/4zkQL
Idaho Napisano 19 Styczeń 2017 Napisano 19 Styczeń 2017 Ten element szary kwadrat z kółeczkiem po środku zbyt czysty do reszty modelu, jakbyś zapomniał otexturować, wszędzie brud, mazaje , napisy a ten obszar pozostał czysty, poza tym ok.
gigant84 Napisano 19 Styczeń 2017 Autor Napisano 19 Styczeń 2017 To kwestia ustawienia światła i kamery. Rysy, kurz i brud rozmieszczone są równomiernie na tych elementach chromowanych.
gigant84 Napisano 19 Luty 2017 Autor Napisano 19 Luty 2017 Kolejna praca mojego autorstwa. Wieża do napełniania wodą parowozów. Nie jestem do końca zadowolony z desek. W Marmo wyszły zupełnie inaczej niż w SP. Zdjęcia lepszej jakości wrzuciłem do portfolio na artstation. https://www.artstation.com/artwork/xK4OW Max, Zb, SP, Corel, PS, Marmo
gigant84 Napisano 24 Kwiecień 2017 Autor Napisano 24 Kwiecień 2017 (edytowane) Witam. Przedstawiam wam mój kolejny model. Soft: Max, SP, PS, Corel, Marmoset. Więcej zdjęć [w lepszej rozdzielczości] na moim profilu. https://www.artstation.com/artwork/r5qla Edytowane 24 Kwiecień 2017 przez gigant84
gigant84 Napisano 11 Lipiec 2017 Autor Napisano 11 Lipiec 2017 Projekt który stworzyłem jakiś czas temu, ale dopiero teraz wrzucam. Nóż stworzyłem na podstawie projektu Axela Torvenius'a. Więcej zdjęć [również w lepszej jakości] na artstation. https://www.artstation.com/artwork/OZbLb
Piro Napisano 11 Lipiec 2017 Napisano 11 Lipiec 2017 Detal na rękojeści w ogóle nie ma głębi, wygląda jakby był tylko na basecolor / albedo namalowany, bez podstawy w normalmapie. Co jest napisane na grzbiecie ostrza? przez chwile myślałem że to błędy w bejku, a tam napis jakichś jest.
gigant84 Napisano 12 Lipiec 2017 Autor Napisano 12 Lipiec 2017 Cześć! Starałem się dodać mocniejszy bump/high [w SP] jeśli chodzi o rękojeść, ale wtedy była zbyt szorstka. Może rzeczywiście przesadziłem min. z dolną wartością? Jaki tam jest napis? Zajrzyj na AS :) Na przedostatnim zdjęciu, po powiększeniu widać go dokładnie. Sprawdzałem ustawienie kamery a'la FPS wyglądał prawidło. Nie odciągał wzroku, nie "narzucał się", ale ładnie się komponował z całością obiektu.
Piro Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 Patrzyłem własnie na as. Na maxie masz manie dodawania obrazków jak thumbnaile z explorera - jest 2017, miejsce na dyskach tanie ;-) Serio nie chce się czepiać o taka pierdołę, ale jeśli muszę powiększyć obrazek do 300% żeby przeczytać http://i.imgur.com/6SqMTa0.png to jest coś bardzo źle - szczególnie że bez powiększania w zewnętrznej aplikacji bylem przekonany ze to powinno być czytane bokiem, i wychodziło mi 22PP pss. Pamiętaj, to ze ty wiesz co gdzieś jest napisane, wpływa na fakt czytelności - i tak, znam Niemiecki ;-) O wiele lepiej by się prezentowało po prostu na ostrzu, jak wszyscy - mam chyba z 60 noży w domu (nie kuchennych), i żaden nie ma nic napisanego na grzbiecie klingi. Wracając do bardziej ważnych elementów - rękojeść popraw, bo na koncepcie była gładka, i wyglądała ok, a tutaj ten pattern trochę slapnięty jest na siłę, chyba bez wsparcia high poly go zrobiłeś. popraw na coś bardziej przyjemnego oczom, albo wywal całkowicie najlepiej.
gigant84 Napisano 12 Lipiec 2017 Autor Napisano 12 Lipiec 2017 Ja po powiększeniu przedostatniego zdjęcia na AS widzę napis idealnie :) Umieściłem go na klindze, bo nikt wcześniej tego nie robił. Pamiętaj, że seria Wolfenstein rządzi się trochę swoimi prawami. Mechaniczne psy, przekombinowane giwery itd. Uważam, że napis i miejsce wpisują się w ten klimat. Poza tym projektów z napisem na boku noża masz multum. Chciałem odejść od tego schematu. Mimo wszystko szanuję Twoje zdanie. Doceniam każdą wskazówkę. Tak na koncepcie rękojeść była gładka. Mam przygotowany również taki projekt. Pokrywa ją czarna, gładka skóra. Wzór jest bez wparcia hp. Jest to materiał z SP. Napis zostawię - projekt ten zrobiłem dla siebie. Czysty fun. Tak jak pisałem wcześniej, przy widoku FPS widać go idealnie. Ciężko mi ocenić jakby zachowywał się w ruchu. Nie mam aż tak dużego doświadczenia. Możliwe, że byłby wtedy to zbyteczny dodatek wprowadzający chaos. Wtedy wiadomo... leci w pierwszej kolejności. Postaram się na dniach wrzucić drugą wersję noża.
gigant84 Napisano 22 Styczeń 2018 Autor Napisano 22 Styczeń 2018 Cześć! Po dłuższym czasie wrzucam nowy model, który tworzyłem w wolnych chwilach. Prosty, stary, wiatrak Predom Metrix. Więcej zdjęć w portfolio. https://www.artstation.com/artwork/4rlN1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się