Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

mam problem z czasem renderu prostej powierzchni - plane (z noise itp) + tekstura trawy + displacement mod (używam 3ds max 2016 i vraya 3). Dodam, że powierzchnia to jakieś 300 x 200 m. Makabryczne spowolnienie jest spowodowane displacementmod'em i nie za bardzo mam pomysł jak sobie z tym poradzić. Byłbym wdzięczny za wszelkie pomysły.

 

pozdrawiam

  • Replies 13
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

no to kolejne pytanie co masz za komputer i jak masz ustawionego vraya, jak mocno są podkręcone subdividy w świetle. Jak dla mnie to masz dodatkowo koszmarna siatkę terenu

Posted

co do siatki - na tym co widzisz mam plany z cada, dlatego tak to wygląda. W LC mam subdiv na 400 ustawione. Komputer: i-7-4970k, 16gb ramu, gtx-750ti

Posted (edited)

myślę że trochę lepiej, ale dalej - region około 1/20 całości z 8subdivami przy Brute force zajmuje ponad godzinę

 

zrobiłem porównanie:

281c8ar.jpg

 

na moim "polu testowym" mam identyczne modyfikatory i tekstury - renderowanie około 2 minuty. Natomiast ten region z boku, jak widać już pół godziny

Edited by boneyards
Posted

zasadniczo to bym na nowo zrobił siatkę terenu dwa jak mówiłem o ustainiach renderera to same lc ma małe znaczenie, wygląda ze masz buckety dane na standardowe 48 zmniejszyłbym ich rozmiar na 16 dwa jak masz limit dynamicznej pamięci ustawiony

Posted

zrobiłem nową siatkę, zmniejszyłem buckety (choć znalazłem info że vray 3 sam sobie zmniejsza podczas renderowania), dyn mem mam ustawiony na 12000. Wszystko dalej trwa w nieskończoność. Jeszcze jak sobie ustawie niewielki region do renderu, to teren robi się przezroczysty

Posted

Sprawdź jak scena zachowuje się z domyślnym materiałem vraya w override material w zakładce Glaba switches. Ewentualnie wyłącz też GI.

 

Vray 3 zmiesza buckety ale na innej zasadzie, przypadku gdy wykryje nieużywane wątki.

Posted

chyba coś ogarnąłem, mianowicie coś jest nie tak z materiałem: jak wczytuję ten sam materiał na różne powierzchnie, mają jakimś cudem różną wielkość. Tiling w teksturze jest ustawiony jednakowy, a na jednej powierzchni jest większy a na innej kilkakrotnie mniejszy. WTF?

2crvwwl.jpg

Posted

VrayDsiplacementMod w trybie 2d nie współpracuje z UVW ustawionym na Real-world map size, zarówno w modyfikatorach UVW i w opcjach Bitmapy.

 

Jak masz zmapowane powierzchnie i jak masz ustawiną teksturę?

Posted

I dokładnie tak jak mówisz, tutaj był podstawowy błąd. Szkoda że jakoś nie rzuciło mi się to w oczy jak czytałem na stronie chaos group o displacemencie. Odhaczyłem real-world size, dostosowałem rozmiar i teraz śmiga. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc

 

pozdrawiam :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy