boneyards Napisano 11 Kwiecień 2016 Napisano 11 Kwiecień 2016 Witam, mam problem z czasem renderu prostej powierzchni - plane (z noise itp) + tekstura trawy + displacement mod (używam 3ds max 2016 i vraya 3). Dodam, że powierzchnia to jakieś 300 x 200 m. Makabryczne spowolnienie jest spowodowane displacementmod'em i nie za bardzo mam pomysł jak sobie z tym poradzić. Byłbym wdzięczny za wszelkie pomysły. pozdrawiam
skalpel3d Napisano 11 Kwiecień 2016 Napisano 11 Kwiecień 2016 a displacementmod masz ustawiony na 3d czy 2d( landscape) pokaż parametry
skalpel3d Napisano 11 Kwiecień 2016 Napisano 11 Kwiecień 2016 no to kolejne pytanie co masz za komputer i jak masz ustawionego vraya, jak mocno są podkręcone subdividy w świetle. Jak dla mnie to masz dodatkowo koszmarna siatkę terenu
boneyards Napisano 11 Kwiecień 2016 Autor Napisano 11 Kwiecień 2016 co do siatki - na tym co widzisz mam plany z cada, dlatego tak to wygląda. W LC mam subdiv na 400 ustawione. Komputer: i-7-4970k, 16gb ramu, gtx-750ti
kozioo Napisano 11 Kwiecień 2016 Napisano 11 Kwiecień 2016 Zmień secondary bounces na QMC/brute force. Lightcache nie ma większego sensu przy takim scenariuszu.
boneyards Napisano 11 Kwiecień 2016 Autor Napisano 11 Kwiecień 2016 (edytowane) myślę że trochę lepiej, ale dalej - region około 1/20 całości z 8subdivami przy Brute force zajmuje ponad godzinę zrobiłem porównanie: na moim "polu testowym" mam identyczne modyfikatory i tekstury - renderowanie około 2 minuty. Natomiast ten region z boku, jak widać już pół godziny Edytowane 11 Kwiecień 2016 przez boneyards
skalpel3d Napisano 11 Kwiecień 2016 Napisano 11 Kwiecień 2016 zasadniczo to bym na nowo zrobił siatkę terenu dwa jak mówiłem o ustainiach renderera to same lc ma małe znaczenie, wygląda ze masz buckety dane na standardowe 48 zmniejszyłbym ich rozmiar na 16 dwa jak masz limit dynamicznej pamięci ustawiony
boneyards Napisano 12 Kwiecień 2016 Autor Napisano 12 Kwiecień 2016 zrobiłem nową siatkę, zmniejszyłem buckety (choć znalazłem info że vray 3 sam sobie zmniejsza podczas renderowania), dyn mem mam ustawiony na 12000. Wszystko dalej trwa w nieskończoność. Jeszcze jak sobie ustawie niewielki region do renderu, to teren robi się przezroczysty
stormwind Napisano 12 Kwiecień 2016 Napisano 12 Kwiecień 2016 Sprawdź jak scena zachowuje się z domyślnym materiałem vraya w override material w zakładce Glaba switches. Ewentualnie wyłącz też GI. Vray 3 zmiesza buckety ale na innej zasadzie, przypadku gdy wykryje nieużywane wątki.
boneyards Napisano 12 Kwiecień 2016 Autor Napisano 12 Kwiecień 2016 wyłączyłem gi, wrzuciłem override i w zasadzie jest to samo - renderuje i renderuje (podobnie niewielki fragment)
boneyards Napisano 12 Kwiecień 2016 Autor Napisano 12 Kwiecień 2016 chyba coś ogarnąłem, mianowicie coś jest nie tak z materiałem: jak wczytuję ten sam materiał na różne powierzchnie, mają jakimś cudem różną wielkość. Tiling w teksturze jest ustawiony jednakowy, a na jednej powierzchni jest większy a na innej kilkakrotnie mniejszy. WTF?
stormwind Napisano 12 Kwiecień 2016 Napisano 12 Kwiecień 2016 VrayDsiplacementMod w trybie 2d nie współpracuje z UVW ustawionym na Real-world map size, zarówno w modyfikatorach UVW i w opcjach Bitmapy. Jak masz zmapowane powierzchnie i jak masz ustawiną teksturę?
boneyards Napisano 12 Kwiecień 2016 Autor Napisano 12 Kwiecień 2016 I dokładnie tak jak mówisz, tutaj był podstawowy błąd. Szkoda że jakoś nie rzuciło mi się to w oczy jak czytałem na stronie chaos group o displacemencie. Odhaczyłem real-world size, dostosowałem rozmiar i teraz śmiga. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc pozdrawiam :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się