Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam problem z czasem renderu prostej powierzchni - plane (z noise itp) + tekstura trawy + displacement mod (używam 3ds max 2016 i vraya 3). Dodam, że powierzchnia to jakieś 300 x 200 m. Makabryczne spowolnienie jest spowodowane displacementmod'em i nie za bardzo mam pomysł jak sobie z tym poradzić. Byłbym wdzięczny za wszelkie pomysły.

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no to kolejne pytanie co masz za komputer i jak masz ustawionego vraya, jak mocno są podkręcone subdividy w świetle. Jak dla mnie to masz dodatkowo koszmarna siatkę terenu

Napisano
  • Autor

co do siatki - na tym co widzisz mam plany z cada, dlatego tak to wygląda. W LC mam subdiv na 400 ustawione. Komputer: i-7-4970k, 16gb ramu, gtx-750ti

Napisano

Zmień secondary bounces na QMC/brute force. Lightcache nie ma większego sensu przy takim scenariuszu.

Napisano
  • Autor

myślę że trochę lepiej, ale dalej - region około 1/20 całości z 8subdivami przy Brute force zajmuje ponad godzinę

 

zrobiłem porównanie:

281c8ar.jpg

 

na moim "polu testowym" mam identyczne modyfikatory i tekstury - renderowanie około 2 minuty. Natomiast ten region z boku, jak widać już pół godziny

Edytowane przez boneyards

Napisano

zasadniczo to bym na nowo zrobił siatkę terenu dwa jak mówiłem o ustainiach renderera to same lc ma małe znaczenie, wygląda ze masz buckety dane na standardowe 48 zmniejszyłbym ich rozmiar na 16 dwa jak masz limit dynamicznej pamięci ustawiony

Napisano
  • Autor

zrobiłem nową siatkę, zmniejszyłem buckety (choć znalazłem info że vray 3 sam sobie zmniejsza podczas renderowania), dyn mem mam ustawiony na 12000. Wszystko dalej trwa w nieskończoność. Jeszcze jak sobie ustawie niewielki region do renderu, to teren robi się przezroczysty

Napisano

Sprawdź jak scena zachowuje się z domyślnym materiałem vraya w override material w zakładce Glaba switches. Ewentualnie wyłącz też GI.

 

Vray 3 zmiesza buckety ale na innej zasadzie, przypadku gdy wykryje nieużywane wątki.

Napisano
  • Autor

wyłączyłem gi, wrzuciłem override i w zasadzie jest to samo - renderuje i renderuje (podobnie niewielki fragment)

Napisano
  • Autor

chyba coś ogarnąłem, mianowicie coś jest nie tak z materiałem: jak wczytuję ten sam materiał na różne powierzchnie, mają jakimś cudem różną wielkość. Tiling w teksturze jest ustawiony jednakowy, a na jednej powierzchni jest większy a na innej kilkakrotnie mniejszy. WTF?

2crvwwl.jpg

Napisano

VrayDsiplacementMod w trybie 2d nie współpracuje z UVW ustawionym na Real-world map size, zarówno w modyfikatorach UVW i w opcjach Bitmapy.

 

Jak masz zmapowane powierzchnie i jak masz ustawiną teksturę?

Napisano
  • Autor

I dokładnie tak jak mówisz, tutaj był podstawowy błąd. Szkoda że jakoś nie rzuciło mi się to w oczy jak czytałem na stronie chaos group o displacemencie. Odhaczyłem real-world size, dostosowałem rozmiar i teraz śmiga. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc

 

pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności