Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam problem z czasem renderu prostej powierzchni - plane (z noise itp) + tekstura trawy + displacement mod (używam 3ds max 2016 i vraya 3). Dodam, że powierzchnia to jakieś 300 x 200 m. Makabryczne spowolnienie jest spowodowane displacementmod'em i nie za bardzo mam pomysł jak sobie z tym poradzić. Byłbym wdzięczny za wszelkie pomysły.

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

myślę że trochę lepiej, ale dalej - region około 1/20 całości z 8subdivami przy Brute force zajmuje ponad godzinę

 

zrobiłem porównanie:

281c8ar.jpg

 

na moim "polu testowym" mam identyczne modyfikatory i tekstury - renderowanie około 2 minuty. Natomiast ten region z boku, jak widać już pół godziny

Edytowane przez boneyards
Napisano

zasadniczo to bym na nowo zrobił siatkę terenu dwa jak mówiłem o ustainiach renderera to same lc ma małe znaczenie, wygląda ze masz buckety dane na standardowe 48 zmniejszyłbym ich rozmiar na 16 dwa jak masz limit dynamicznej pamięci ustawiony

Napisano

zrobiłem nową siatkę, zmniejszyłem buckety (choć znalazłem info że vray 3 sam sobie zmniejsza podczas renderowania), dyn mem mam ustawiony na 12000. Wszystko dalej trwa w nieskończoność. Jeszcze jak sobie ustawie niewielki region do renderu, to teren robi się przezroczysty

Napisano

Sprawdź jak scena zachowuje się z domyślnym materiałem vraya w override material w zakładce Glaba switches. Ewentualnie wyłącz też GI.

 

Vray 3 zmiesza buckety ale na innej zasadzie, przypadku gdy wykryje nieużywane wątki.

Napisano

chyba coś ogarnąłem, mianowicie coś jest nie tak z materiałem: jak wczytuję ten sam materiał na różne powierzchnie, mają jakimś cudem różną wielkość. Tiling w teksturze jest ustawiony jednakowy, a na jednej powierzchni jest większy a na innej kilkakrotnie mniejszy. WTF?

2crvwwl.jpg

Napisano

VrayDsiplacementMod w trybie 2d nie współpracuje z UVW ustawionym na Real-world map size, zarówno w modyfikatorach UVW i w opcjach Bitmapy.

 

Jak masz zmapowane powierzchnie i jak masz ustawiną teksturę?

Napisano

I dokładnie tak jak mówisz, tutaj był podstawowy błąd. Szkoda że jakoś nie rzuciło mi się to w oczy jak czytałem na stronie chaos group o displacemencie. Odhaczyłem real-world size, dostosowałem rozmiar i teraz śmiga. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc

 

pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności