Jump to content
  • 0
aisak1012

Blender i silnik do niego bardzo proszę o pomoc

Question

Bardzo proszę o pomoc w moich rozważaniach odnosnie zakupu softu i sprzętu właśnie pod blendera. Opiszę sytuację sprzętową jaka na daną chwilę ma miejsce:

Tak więc stacja nr1:

 

Dysk Seagate SV35, 3.5'', 2TB, SATA/600, 7200RPM, 64MB cache (ST2000VX000)

Karta graficzna EVGA GeForce GTX Titan Black SC Signature 6GB (384Bit) HDMI DVI DP (06G-P4-3793-KR)

Napęd Asus DRW-24F1ST E-Green 24x SATA (DRW-24F1ST/BLK/B/AS) OEM nowy model DRW-24F1MT/BLK/B/ASWewnętrzny PC

Obudowa Fractal Design Define R4 Black Pearl USB 3.0 - (FD-CA-DEF-R4-BL)

Pamięć Patriot DDR3 16GB (2x8GB) Viper 3 1600MHz CL9 XMP PVL316G160C9K

Płyta główna MSI X79A-GD65 (8D) Intel X79 LGA 2011 (5xPCX/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE) (X79A-GD65 (8D))

Procesor Intel Core i7-4930K (12M Cache, do 3.90 GHz) BOX BX80633I74930K

Zasilacz Corsair RM Series 750W Modular 80Plus GOLD - CP-9020055-EU

Chłodzenie CPU Thermalright HR-02 - Macho - Black White FM1 AM2 AM3 AM3+ LGA775 LGA1150 LGA1155 LGA1156 LGA1366 LGA2011 - TR131

Dysk SSD Plextor M6S 256GB SATA3 (PX-256M6S)

 

Poradzono mi aby sprzedać tytana i zakupić lepszą kartę tj ASUS GTX980Ti 6GB Strix w drugiej stacjonarce posiadam gtx`a ale słabszego (rendering cycles lepiej radził sobie na procku niż na karcie a w stacji nr 1 na tytanie - procek nie dawał rady w porownaniu do niej). Wiem że blender się wywalać będzie przy zmostkowaniu np dwóch takich kart więc w grę wchodzi jedna albo dwie ale każda w swojej stacji roboczej smiley.gif

 

Następna sprawa: chcę kupić silnik renderujący i oprogramowanie dodatkowe do tworzenia obiektów 3d i fajnie by było aby te softy jakoś grały ze sobą i z blenderem. Na oku mam Zbrusha (jako wsparce modelowania, bo jednak blender jeszcze ma opory w tym temacie) Generalnie: co polecicie mi jako program obok blendera ? 3ds max ma licencje czasowe (w 2014 ostatnie wieczyste poszły) zalezało by mi jednak żeby kasa nie poszła w błoto. Czyli np Zbrush? może Rhino? i druga zagwostka to to jaki silnik renderujący wybrać a może dwa? np v-ray? może octane? coś co będzie miało wsparcie dla blendera i zgra się z innym softem wybranym. połączenie np: Maya, 3ds max i jakiś silnik to koszta kosmiczne a ja szukam czegoś co pozwoli mi tworzayć w miare pro animacje np postaci (futra pióra itp. wiec musi mieć wsparcie silnik dla hair w blenderze) ale też zalezy mi na fotorealistycznych renderach takich wiecie żylety (jasne że trzeba mieć umiejętności lecz program też musi mieć swoje zaplecze) dlatego baaardzo proszę was o pomoc liczę, że dobre dusze mi pomogą bo mam straszny problem i to już od dłuższego czasu nawet po konsultacjach z kilkoma osobami znającymi się na rzeczy dostaje sprzeczne info bo tak na serio to kazdy chce sprzedać swoje produkty ....

 

W takim razie jak sądzicie jak podejśc do softu(w co zainwestować puki są jeszcze te wieczyste licencje :}) i czy np mysleć o zakupie nowej stacji ( wówczas mam możliwość pracy na jednym kompie a dwa renderują) czy tylko wymienić podzespoły dodać ram itp. Aha i jeżeli ktoś wie to powiedzcie mi czy Lux Render jest faktycznie darmowy komercyjnie?

 

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam serdecznie

Kasia

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Wiem że blender się wywalać będzie przy zmostkowaniu np dwóch takich kart więc w grę wchodzi jedna albo dwie ale każda w swojej stacji roboczej

 

co za bzdura.

 

z postu wnioskuje że dopiero zaczcynasz z 3D tak więc ujmę to najprościej tak. Wystarczy ci w zupełności blender i cycles. jako support do organiki, czy klepania postaci możesz mieć tego zbrusha.. Co do Fluidów to ja osobiście bym robił w Houdini :P I jak w sumie nie masz co z kasą zrobić to ewentualnie możesz pokusić się o octane w przyszłości.. jeśli będziesz mieć kilka GPU.

 

Poradzono mi aby sprzedać tytana i zakupić lepszą kartę tj ASUS GTX980Ti 6GB Strix w
nie widzę sensu nic nie zyskujesz. Jedyny upgrade jaki miał by sens to 2 GTX o pamięci 6 giga lub 1 GTX o pamięci 12 giga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Pytanko - zrobilas juz cos w Blenderze? Tak w ogole? W ZBrushu? W czymkolwiek?

 

Bo to co juz masz wystarczy z nawiazka. Nie musisz niczego dokupywac - czas przysiasc tylka do softu i zaczac go ogarniac. Ludzie na o wiele salabszych sprzetach pracuja.

Zbrush jak najbardziej. Reszte zalatwisz w Blenderze. Wszelkie zakupy na tym etapie to po prostu wyrzucanie kaski. Siadaj i smigaj grafy - dobry sprzet za ciebie nie zrobi. A masz juz sprzet znakomity.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Kurcze, jak ja nie lubię jak ktoś coś sobie wymyśli i na tej podstawie ocenia... że nie mam co z pieniędzmi zrobić itd. otóż mam pule pieniedzy która muszę władować w soft albo sprzet albo to i to dlatego mam zagwostkę. chcę rozpocząć działalność dlatego pytam o blendera i silniki polecane, bo każdy mowi co innego chcwali swoje albo to co sprzedaje... nie chcę wywalić kasy na sprzet jezeli to nie będzie konieczne ale myślę że w soft warto włozyć puki są wieczyste licencje a jak widzicie to już się kończy powoli ... dlatego prosze o pomoc żeby mieć wiekszy oglad w tym. co do grafiki 2d to jak najbardziej mam zamiar zakupić pakiet adoba bo w szopie rysuję sporo ale też robię animacje blenderowe tylko tyle ze na cycles jak na ta chwilę i borykam się z decyzją co do dodatkowego silnika oraz np zbrusha który pomógłby mi w lepszym modelowaniu (zaznacze że umiejętności posiadam a duze checi mam jeżeli chodzi o nowe programy i prace w nich), jako działalnośc musze mieć orginalne wersje wszystkiego co mi się przyda albo może się przydać dlatego te moje rozważania i jak wspomniałam pule kasy muszę wykorzystać. Jeżeli ktoś chce odpowiedzieć na moje pytania to bedę wdzięczna ale darujcie sobie komentarze typu : wszelkie zakupy na tym etapie to wyrzucanie kaski... błagam

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Kurcze, jak ja nie lubię jak ktoś coś sobie wymyśli i na tej podstawie ocenia... że nie mam co z pieniędzmi zrobić itd. otóż mam pule pieniedzy która muszę władować w soft albo sprzet albo to i to dlatego mam zagwostkę. chcę rozpocząć działalność dlatego pytam o blendera i silniki polecane, bo każdy mowi co innego chcwali swoje albo to co sprzedaje... nie chcę wywalić kasy na sprzet jezeli to nie będzie konieczne ale myślę że w soft warto włozyć puki są wieczyste licencje a jak widzicie to już się kończy powoli ... dlatego prosze o pomoc żeby mieć wiekszy oglad w tym. co do grafiki 2d to jak najbardziej mam zamiar zakupić pakiet adoba bo w szopie rysuję sporo ale też robię animacje blenderowe tylko tyle ze na cycles jak na ta chwilę i borykam się z decyzją co do dodatkowego silnika oraz np zbrusha który pomógłby mi w lepszym modelowaniu (zaznacze że umiejętności posiadam a duze checi mam jeżeli chodzi o nowe programy i prace w nich), jako działalnośc musze mieć orginalne wersje wszystkiego co mi się przyda albo może się przydać dlatego te moje rozważania i jak wspomniałam pule kasy muszę wykorzystać. Jeżeli ktoś chce odpowiedzieć na moje pytania to bedę wdzięczna ale darujcie sobie komentarze typu : wszelkie zakupy na tym etapie to wyrzucanie kaski... błagam

 

Ujmę to w prosty sposób. Bo tak jest.

 

Troche bardziej rozwięźle.. nie wiesz obecnie czego potrzebujesz. więc pieniądze wydasz zwyczajnie źle.

 

Ujmę to tak.. jeżeli nie bardzo wiesz co potrzebujesz to raz nie wiesz co kupić dwa nie bardzo wiesz jak to wykorzystać. generalnie kasa w błoto. a raczej w niewiadomą. Dlatego. dobrze by było jakbyś przyskilowała i wtedy będziesz dokładnie, wiedzieć czego potrzebujesz.

 

widzisz grafika 3D to nie jest. tak że są 3-4 programy najlepsze których się używa i hej. Kupie je to będę mógł zrobić wszystko. To jest mega błędne myślenie. Grafika 3D ma tyle możliwości opcji.. i generalnie jest na tak zawansowanym i skomplikowanym poziomie że w zależności co byś chciała robić to zupełnie inny komputer do tego.. i zupełnie inne oprogramowanie i zupełnie inne silniki w takim wypadku się kupuje.

 

ale jeżeli miałbym jakoś w dość prosty uproszczony i ogólny sposób porozbiać kilka dziedzin to wyglądało by to tak.

 

Tworzenie organicznych modeli/postaci. zBrush jest tutaj czołówką.

Tworzenie modeli hardsurface. Tutaj praktycznie każda aplikacja jest dobra, aczkolwiek obecne trendy, wskazują na workflow. Program Cadowy np Fusion 360 + Main app.(twoja głowna aplikacja w której renderujesz) częstym kombosem jest np CAD + zBrush. Ewentualnie CAD + Modo lub CAD + Blender.

 

Animacja. No tutaj to wykluczająć programy inhouse. to Maya.

 

VFX'y wszeakie eksplozje symulacje cieczy i tym podobne sytuacje. Houdini, + Maya.

 

Motion grpahics / animacje: cinema c4d + AE (świetny support)

 

 

Silniki graficzne:

 

arch wiz

3dsmax + obecnie V-ray z racji masy bibliotek z gotowymi modelami aczkolwiek na rynku jest nowy silnik Corona, który według mnie jest zdecydowanie lepszy a przynajmniej jest pisany na nowym kodzie a nie na starym (vray).

 

Tworzenie packshotów wszelakich renderów studyjnych itp. tak zwane małe pierdółki tutaj w zupełności Cinema c4D czy Blender. Z silnikiem Octane na GPU. umożliwa niemal przy 2 GTX'ach real time pogląd. natomiast packshotowe sceny z łatwością mieszczą się na pamięci karty graficznej.

 

Animacje, o bardzo dużej skali, filmówka. Tutaj prym wiodą silniki takie jak Arnold czy Mantra czy Render Man czy Hyperion ewentualnie Vray.

 

Projekty typowo reklamowe (stille), tutaj praktycznie większość spraw robi robote. zarówno cycles czy octane czy vray czy corona czy maxwell robi świetną robote.

 

 

Symulacje tkanin. np kołdra poduszki zasony itp.. ubrania. marvelous designer. Tajna broń archwizowców.

 

Do teksturowania używa się 3 aplikacji musisz sama zdecydować co wolisz. Mari, Quixel suite, substance.

 

Teraz w zależności czym będziesz się zajmować. To inny komputer będziesz potrzebowała kupić. jeśli zamierzasz skupiać się na np animacjach i animowaniu dobrze by było mieć bardzo dobrą kartę graficzną aby viewport chodził płynnie i mogłaś wygodnie komfrotować przy animowaniu postaci itp. Jeżeli zamierzasz skupiać się na VFX'ach to kilka terabajtów HDD. i dużo ramu i dobre CPU to podstawa oraz 2 monitory, jeden dla nodów drugi dla viewportu. karta graficzna nie jest istotna aż tak bardzo. w przypakdu archwizu. Dobre CPU. + 16-32 giga ramu. na większe osiedla zrobi robote, kasę lepiej wydać na wszelakie paczki drzew krzaków i mebli i tym podobnych głupot. W przypadku robienia packshotów skupiasz się głównie na GPU.. nie na CPU.. ponieważ to na GPU będziesz renderować więc może być nawet i5 topowe. natomiast np do tego 2x GTX 980 ti.

 

Obecnie grafika idzie tak szybko do przodu że kupowanie softu na 10 lat jest totalnym błędem i głupotą.. nie będziesz wystarczająco szybka wypadasz z gry, jesteś nową osobą więc raczej nie masz stałej bazy klientów którzy po prostu mają już zaufanie do ciebie i jesteś pewniakiem i przymykają na to oko że robisz coś dłużej niż nowi na rynku. Powinnaś wybrać swoją główną aplikację. co w pewien sposób ustawi cie w dalszych wyborach bo nie każdy silnik renderujący jest do każdego programu...

 

generanie to jest temat rzeka.

Edited by Maciek Jutrzenka

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dziękuję.. własnie o taką odpowiedź mi chodziło naprawdę! Tak chcę robić dalej animacje tylko wzbogacić zaplecze techniczne stąd te pytania. A jezeli nie wybiorę co chcę kupić to mi pieniadze przepadną niestety! nie jest tak że ja inwestuję w coś bo mam takie widzimisie, muszę wykorzystać pieniądze i chę to zrobić w najlepszy możliwy sposób, bo tak jak pisze PRZEPADNĄ czyli ani pieniędzy nie bedzie ani sprzetu ani softu. Ale dziękuję bardzo za odpowiedź naprawde daje to dużo do myslenia i dużo mi wyjaśnia :) Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam

@aisak1012

Można wiedzieć skąd będziesz miała dofinansowanie? Z UP czy Europejskiego funduszu? Korzystasz z jakiegoś "programu na rozpoczęcie działalności"? Jeśli tak mogłabyś podzielić się nazwą ? Resztę znajdę już sobie sam.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy