MatPat Napisano 19 Październik 2004 Napisano 19 Październik 2004 No cóż myślałem że obczajam na czym polega działanie smooth i champfer jednak nagle niby prosta sprawa zatrzymała mnie ;(. Tak bywa... Poradzcie, o czym ja zapomniałem. Na obraku widac siatkę modelu aparatu, któy zaczołlem robić. Zatrzymałem się przy wizjerze, który ma być prostokąny, a po smooth wszytko w kolo się zaokrąla i nie wiem dlaczego.
blood_brother Napisano 19 Październik 2004 Napisano 19 Październik 2004 Musisz zchamferowac rogi i tyle.
MatPat Napisano 19 Październik 2004 Autor Napisano 19 Październik 2004 Przydało by się dokładniej, bo ciągle błądze orzez swoje błędy. Na których rogach (champfer vertexow, czy krawedzi)? Krawedzie zaznacozne czerwona i zielona strzalka juz maja champfer. Z góry sory za moją upierdliwość...
blood_brother Napisano 19 Październik 2004 Napisano 19 Październik 2004 Chodzi mi o te krawedzie przy ktorych ma byc "ostro". Ale jak dokladnie poprowadzic siatke to Ci nie powiem bo sam miewam z tym problemy.
k.jansen Napisano 19 Październik 2004 Napisano 19 Październik 2004 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384
MatPat Napisano 20 Październik 2004 Autor Napisano 20 Październik 2004 W tym problem, że już wszędzie tam na krawędziach robiłem champfer i efekt ciągle nie jest zadawalacy. Spox dzięki za info, spróbuje zrobić ten faq to może wreszcie zczaje do końca o co biega w tym.
blood_brother Napisano 20 Październik 2004 Napisano 20 Październik 2004 Sadzac po dzialaniu meshsmootha to nie zrobiles chamfera na tych krawedziach co pokazalem.
MatPat Napisano 20 Październik 2004 Autor Napisano 20 Październik 2004 To nie takie łatwe jednak. Już nie wim ile godzin siedziałem nad tym i nadal nie znalazłem lekarstwa. Dodanie samych krawędzi przez champfer nie pomaga bo problem w tym że smooth zaokągla wsztkie polygony w koło przez co głupoty się robią. Zapoznałem się z tym faq (glw grupowaniem polygonow w grupy) to najbardziej pomagało, jednak też nie było to idealne rozwiązanie. Dodanie champfer na rogach nie pomaga, jak widać wszytko się zaokrągla. Dodawanie kolejnych polygonow to nie rozwiazanie. Czy da się jakoś odłączyć niektóre polygony by smoth nie miało na nie wpływu (były wyłączone z jego działania)? Najlepiej by chyba by było poprostu wyłanczać smooth dla niektóyrch z nich np. dal tych których nebiskie kolka pokazuja, wszytko do wew wylaczone. Zagęszczanie siatki to też nie rozwiązanie.
kozioo Napisano 20 Październik 2004 Napisano 20 Październik 2004 Przy takiej ilości "nie4kątów" to ja sie nie dziwie ze wychodzi kaszana...
VGT Napisano 20 Październik 2004 Napisano 20 Październik 2004 O ile otoczenie wokół tego zagłębienia jest w miarę równe to przykładowo takie pocięcie nie powinno narobić bajzlu po meshsmooth:
javor Napisano 20 Październik 2004 Napisano 20 Październik 2004 robi się kaszana przez te malutkie trójkąciki przy chamferowanych krawędziach (wcale nie dlatego że to trójkąty a nie kwadraty :P ) wywal całkiem te vertexy które się dodały tworząc te trójkąty (to one tak kaszanią)
MatPat Napisano 20 Październik 2004 Autor Napisano 20 Październik 2004 VGT tylko mam pytanie, jak ty otrzymales taka siatke, bo napewno nie przez samo champfer. Jest gdzieś do tego tutrial bym mógł to obczaić (sam mam kilka ale żaden tak się nie wgłebia w temat, nie pokazuje jak takie ładne krawędzie tworzyć). Domyślam się, że to z plane i dlatego nie zaokrągla po meshsmooth (to co na pomarańczowo zaznaczone). Najbardziej mnie ciekai, jak utworzyłeś to co na zółto zaznaczyłem bo przecież przez champfer takich sie nie utworzy ani tessellate. Moje g... jak widać malo warte Czy od samego początku popełniam błąd? 1) box 2) zaznaczam środkowy polygon i robie mu inset do środka 3) extrude 4) krawedzie champfer (pamaranczowe zaznaczenie) daja takie cos, malo warte Czy da się wyłączyć działąnie meshsmooth dla wybranych polygonów w obiekcie, żeby np działał tylko na polygony wewnątrz, a te na zew zostawił w spokoju? Ide dalej próbować uzyskać taką ładną siatkę... Jeszcze wypociny przy grupowaniu... Znowu tragedia, tylko że w inny miejscu. Jak nie zaznacze gr.3 tych polygonow to tez bedzie kicha tylko blizej.
ReflectVision Napisano 20 Październik 2004 Napisano 20 Październik 2004 popatrz dkladnie na siatkę VGT :P
MatPat Napisano 20 Październik 2004 Autor Napisano 20 Październik 2004 No wiem właśnie pośpieszyłem się z postem. Mineło chyba od poprzedniego posta 10min i już po problemie, skopiowałem siatke - jest idelanie teraz. Przyjżałem się jego siatce i zrobiłem. Myślałem cały czas że da się samymi opcjami to zrobić, a nie dzielić ręcznie z slice plane, także champfer przy tym do kosza. Tak czy siak już wiem i dzięki wszytkim za pomoc. Hehe przynajmniej przy okazji poznałem działanie grupowania smooth. thx
masater Napisano 20 Październik 2004 Napisano 20 Październik 2004 ja bym to zrobił grupami bez chamfera(ew w niktórych miejscach aby uzskać lepszy ksztalt) tylko sęk w tym że ja to bym umiał pogrupować :) jeśli używaż smothing groups to należy pogrupować wszystkie polygony w danym elemencie, wtedy zawsze uzyska się zamierzony efekt
MatPat Napisano 20 Październik 2004 Autor Napisano 20 Październik 2004 To może masater pogrupujesz tak dla przykladu dla glabow takich jak ja :), coś nowego pozam. Oczywiśćie jeśłi będize ci się chcialo, nawet na moich obrazkach pogrupować recznie nr. Jak grupowałem to prawie dobrze wycodziło tylko problem pojawia się na końcu, na tym zaokrągleniu aparatu, gdzie musi być smooth (fotka góra), wychodz ostre krawedzie. Pewnie któreś z polygonów do 2 jednocześnie grup trzeba przydzielić. hmm?
VGT Napisano 20 Październik 2004 Napisano 20 Październik 2004 hmmm. nie wiem czy jeszcze oczekujesz odpowiedzi na to co napisałeś po moim poście, bo wypowiedzi tu niesamowicie dużo przybyło w tym krótkim czasie ;) ale coś napiszę. To co zaznaczyłeś na pomarańczowo. Nie ma żadnego znaczenia, że zacząłem od plane'a. Mogłem zacząć od box'a, usunąć z niego wszystkie face'y poza górnym i uzyskałbym ten sam efekt. Co do uzyskania tych krawędzi. Do pkt 3 robię tak samo. (ja jedynie zaczynam od plane'a) Po wykonaniu extrude. zaznaczam te wgłębienie razem z otaczającymi je ściankami (czyli łącznie 5 poly) i biore się za slice plane. slice działa tylko na zaznaczonych polygonach, więc mogę bez problemu wykonać te 4 cięcia w zagłębieniu, co pozwoli uzyskać zaznaczone przez ciebie na żółto narożniki. Natomiast te zygzakowate linie otaczające zagłębienie to narzędzie 'cut' obowiązkowo z przyciąganiem do vertexów i środków krawędzi. Jeżeli potrzebowałbyś do tego dokładniejszych informacji - daj znać. Zmontuję na szybko jakieś screeny prezentujące po kolei, co robiłem i podeślę Ci link.
MatPat Napisano 20 Październik 2004 Autor Napisano 20 Październik 2004 W sumie to już skopiowałem twoje ułożenie, wielkie dzięki za pomoc. Mogłem zacząć od box'a, usunąć z niego wszystkie face'y poza górnym i uzyskałbym ten sam efekt. Chodziło mi o efekt, jaki by wyszedł gdy byś nie usuwał tych dolnych face'ów i zostawił box w całości. Wtedy raczej by powstał taki gotowy chamferbox z extended. Co do tego jeszcze to... Czy da się ustawić coś w meshsmooth żeby nie działał na wszytkie polygony tlyko na niektóre np. te w środku z extrud wygłądza, a te na obrzezach zostawia w spokoju? Chyba tylko grupowanie ale po nim zostają ostre krawędzie tam, gdzie nie trzeba.
VGT Napisano 20 Październik 2004 Napisano 20 Październik 2004 Chodziło mi o efekt, jaki by wyszedł gdy byś nie usuwał tych dolnych face'ów i zostawił box w całości. Wtedy raczej by powstał taki gotowy chamferbox z extended. zgadza sie. - coś w tym stylu Czy da się ustawić coś w meshsmooth żeby nie działał na wszytkie polygony tlyko na niektóre np Podczas edycji poly zaznacz wybrane polygony, nałóż modyfikację meshsmooth i odznacz opcję 'apply to whole mesh'. Taki układ bywa czasem nieco uciążliwy (poly lubia sie odznaczyć ;) ), więc pomiędzy editable poly i meshsmooth możesz jeszcze wsadzić modyfikację 'poly select' i z jej poziomu wybrać polygony dla ms'a
MatPat Napisano 21 Październik 2004 Autor Napisano 21 Październik 2004 Spox, dzięki. Dzisiaj pewnie znowu się pobawie w wolnej chwili.
Rekomendowane odpowiedzi