Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Chcę zmienić kartę graficzną(a raczej kupić nową bo swoją musiałem sprezentować synowi)

Miałem kartę EVGA 670 4gb ram. Zastanawiam się na wyborem między quadro 5000 (zwykła 5000 bez żadnego k czy m) a geforce 780ti lub 970. Pracuję na 3ds maxie 2014 z vray3.3. Nie używam Vray RT. Chodzi mi tylko o płynne działanie w Viewporcie. Sceny mają przeważnie ok. 10mil poligonów. Na kartę mam przewidziane do 1500zł. Z góry dziekuje za podpowiedzi.

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najwyrazniej Traitor ma racje jesli chodzi o max'a

 

W innych softach sprawa ma sie inaczej:

 

Ja w Mayce testowalem i quadro duzo lepiej wypada, tak samo jak w Blenderze.

Napisano

Dzięki za podpowiedzi. Mam jeszcze pytanie czy o lepszej płynności we Viewportach decyduje szyna pamięci czy ilośc pamięci.

W Geforcie 780ti jest 3 bg ramu i szyna 384,a w 970-ce 4 gb ramu i szyna 256.

Napisano

Przykleję jeszcze jako ciekawostkę Historię Quadro z Wikipedii

 

The Quadro line of GPU cards emerged in an effort at market segmentation by Nvidia.[citation needed] In introducing Quadro, Nvidia was able to charge a premium for essentially the same graphics hardware in professional markets, and direct resources to properly serve the needs of those markets. To differentiate their offerings, Nvidia used driver software and firmware to selectively enable features vital to segments of the workstation market; e.g., high performance anti-aliased lines and two-sided lighting were reserved for the Quadro product.[citation needed] In addition, improved support through a certified driver program was put in place.[citation needed] These features were of little value in the gaming markets that Nvidia's products already sold to, but prevented high end customers from using the less expensive products.

Napisano

Dodam tylko ze viewport na m6000 w maya byl 6x szybszy niz na 2x titan ale cena tez chyba 6 x wieszka i ramu 3x wiecej.

 

0.2 FPS quadro m6000

1.2 FPS 2 x titan (chociaz SLI tutaj zapewne nie wplywa)

 

Wg mnie quadro zawsze bedzie lepsza opcja ale tylko w przypadku jesli cena nie gra roli.

Napisano

Sli , Triple itd. nie mają żadnego wpływu na wydajność obsługi viewporta ekranu. Maya i Blender natywnie korzystają z OpenGL , Max defaultowo wykorzystuje DirectX chyba ze zmienimy to w ustawieniach.

Napisano

A co odpowiada za płynne wyświetlanie w viewporcie wielu elementów?

Na ogół nie liczy się aż tak ilość poligonów, co ilość osobnych, niezinstancjonowanych elementów.

Moja 970tka nie daje rady w scenach, gdzie jest sporo modeli osobnych. Proca też mam mocnego, ale mam wrażenie, że 6 rdzeni idzie na marne...

Napisano

Co to znaczy wiele modeli ? a dwa nawet potwory typu Titanów można zatkać bez najmniejszego problemu jak każesz wyświetlać wszystkie detale :) nie przypadkiem większość z nas przy rozbudowanych scenach ma wyświetlanie obiektów dane na box. Dwa zawsze tak było ze obiekt o milionie poligonów tak ci nie zatnie sceny jak milion obiektów o jednym poligonie :)

Napisano

Ja obecnie obracam sceną która ma 300-320 milionów faceów, finalnie. Obracam nią na laptopie za 2500zł z 2 rdzeniowym i5 ze zintegrowaną kartą graficzną.. po prostu musisz nauczyć się lepiej organizować zarządzać sceną, i projektem. Bo w innym wypadku nawet tak jak skalpel napisał Quadro 6000 czy GTX titany niepomogą.

Napisano

Krisowski a na dodatek nie za bardzo wiesz po co stosujesz instance one ci nie zmniejszają w scenie ilości poligonów które grafika musi przełknąć przy poruszaniu scena, na co maja wpływ to na wielkość sceny dzięki nim nie ważą ci sceny po kilkanaście gb co by miało miejsce w przypadku jak byś kopiował obiekty a dwa na zużycie pamięci. A na GTX 970 i i7 5930 spokojnie obracam scena w której samej trawy potrafię mieć kilka milionów obiektów pomijam inne zielsko a zasada jest prosta jak możesz to dawaj najpierw obiekty do proxy a następnie do instancji plus wyświetlanie na box ustawione

Napisano

koledzy, ja rozróżniam instancje od unikalnych meshy :) Jak tworzę scenę, to wiem jak ją optymalizować, żeby się potem nie zarżnąć.

Gorzej jak dostajesz od klienta do zimportowania jakiś bajzel i podstawowe operacje na takiej scenie wydłużają się kilkukrotnie. Ostatnio musiałem przesunąć i zeskalować na raz wspólną UV 1000 obiektów. Zajęło mi to pół godziny.

Napisano

Spod jakiego programu dostajesz te śmieci pewnie albo sketchup albo archicad ? JEsli tak to sorry nawet ekstra grafika ma z nimi problem i tego nie przeskoczysz a szczególnie jak to jest roślinność spod któregokolwiek z wyżej wymienionych programów

Napisano

Dokładnie te dwa programy. Wiem, że da się to przygotować tak, żeby eksportowało się ładnie, ale rzadko kiedy ktoś jest tak łaskawy. Moją ulubioną sytuacją jest, kiedy np. kiedy każda ściana budynku jest osobnym modelem. Gdy w grę wchodzi np model całego osiedla, to wiem, że jestem urządzony na cacy :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności