Jump to content
  • 0

Szpary miedzy szufladami w oddali wyglądają niewyraźnie


Question

Witam.

Podczas renderingu w blizszym ujeciu szpary miedzy szufladami wygladaja normalnie (proste, wyraźne) , ale gdy robie już ujęcie w lekkim oddaleniu to nagle szpary wydają się niewyraziste, poszarpane. Czego to moze byc wina ?

Render mental.

I jeszcz jeden problem polega na tym, ze nadaje szafce standardowy materiał, Diffuse zmieniam na kolor biały, ale przy renderingu szafka ma kolor szary, z powinien byc bialy.

Edited by hghormone
Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

No to widocznie jest za mało światła w scenie. Kolor, a w zasadzie jego jasność jest zależny od oświetlenia. Dokładnie tak jak w realnym otoczeniu.

I tak przy okazji. W większości przypadków nie nadaje się materiałom koloru 100% białego. Bo wtedy miejsca np. mocniej oświetlone, lub te w których odbija się źródło światła, nie mają możliwości być jaśniejsze od pozostałej powierzchni (nic nie może być bielsze od 100% bieli).

A jeszcze co do krawędzi, dodaj im minimalny "chamfer". Będą wyraźniejsze. I tu również jak w życiu. nic nie jest obcięte jak żyletką. Prawie każda krawędź ma większe lub mniejsze "zaokrąglenie" lub fazę (fillet).

 

Teraz jeszcze tak spoglądam na twoje obrazki i szary kolor materiału to efekt czarnego otoczenia. Naciśnij 8, zmień kolor environment i zobaczysz, że będzie inaczej.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy