Napisano 21 Wrzesień 20168 l Autor materalia: każdy grosz się liczy, 600 zł na dwa chłodzenia zamiast przejściówki na dh14 i sprzedawania za pół ceny to rozsądne wyjście. Fakt jest JP2 ale JP2 nie posiada kanału alfa. -- camel: zgadzam się z Tobą. Dokopałem się informacji na ten temat na forum adobe: https://forums.adobe.com/thread/1871469 i oficjalne info: https://blogs.adobe.com/creativecloud/features-not-available-in-after-effects-cc-2015-13-5/?segment=dva Piszą "disabled temporarily" czyli nowy update pokaże co tam wydziargają. Napewno nie będę składać parę skrzynek - problem z pomieszczeniem tego w miejscu pracy. -- Reasumując xeony w tym momencie ok ale do 3d renderingu, wysokie taktowania do aftera, dużo ramu. Możemy zakończyć temat. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i szczegółowe odpowiedzi. Pozdrawiam :)
Napisano 21 Wrzesień 20168 l Przeczytaj sobie to https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Adobe-After-Effects-CC-2015-Multi-Core-Performance-714/ https://www.pugetsystems.com/recommended/Recommended-Systems-for-Adobe-After-Effects-144/Hardware-Recommendations https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Adobe-After-Effects-CC-2015-3-CPU-Comparison-847/ Edytowane 21 Wrzesień 20168 l przez skalpel3d
Napisano 21 Wrzesień 20168 l JP2 (jpeg2000) ma alfa kanał, podobnie jak OpenEXR (ten nawet ma 32bit alfa), TIFF (też ma 8/16/32bit), PNG (8bit, też 16bit w 16bit rgba), TGA itd. Problem z PNG wynika z faktu użycia kompresji LZW, takiego samego używa TIFF, chociaż dla obrazów 2 kolorowych używa innych o wiele lepszych metod CCIT.G4 itd. Dekompresja LZW nie należy do zbyt szybkich i pochłania sporo zasobów CPU. Niektóre nowsze formaty (PNG jest naprawdę starym formatem, choć niezłym, ja używałem już w pierwszej połowie lat 90, kiedy o GPGPU nikt nie śnił...) mają wsparcie GPU i dostają kopa, na obecnych CPU też są bardziej wydajne... Przy przetwarzaniu pojedyńczego obrazka, nawet kilku dużych, to bez znaczenia, ale przy tysiącach i więcej, na warstwach, to nie jest bez znaczenia, szczególnie, że program nie przechowuje obrazów w formacie RAW (RGBA) w pamięci poza pewną pulą w ramcache (to dużo zajmuje), więc praktycznie cały czas operuje na formacie źródłowym jakiego używasz. Edytowane 21 Wrzesień 20168 l przez materalia
Napisano 21 Wrzesień 20168 l czyli in the end.. mój pomysł był najlepszy? z 1 postu? Z innych przyczyn niż proponowałeś, ale... tak ;) ;) 4~6 core + bardzo dużo ramu + 2 x 1070 = najlepsza opcja do aftera i szybkiego renderingu 3d
Napisano 21 Wrzesień 20168 l To mogę w nagrodę dowiedzieć się ile w sumie taki zestaw by kosztował wersjaa 4 core i np 32gigs. + 2x 1070
Napisano 22 Wrzesień 20168 l 32GB trochę mało. Najoptymalniej byłoby zrobić jak gdzieś w międzyczasie mądrze wspomniał materalia - kupić 128GB i płytę która obsłuży to w 4 kanałach, żeby te afterowe wątki miały jak niezależnie sobie pracować. Cięższe kompozycje wymagają po 6GB na wątek, chociaż nierzadko i przy takim ustawieniu brakuje im pamięci, przydaje się też możliwie jak najdłuższy ram preview. Może niegłupim rozwiązaniem jest też dobrze wykręcony 8core @4.5GHz, 8x6x2(ht)= 96 ram, przy 128GB zostaje 32GB na preview i odpalone programy. Choć w praktyce praca na 4core @4.9Ghz będzie trochę przyjemniejsza, pomijając oczywiście rendering i preview. Piszą "disabled temporarily" czyli nowy update pokaże co tam wydziargają. Napewno nie będę składać parę skrzynek - problem z pomieszczeniem tego w miejscu pracy. Nie liczyłbym na to ;/ Pisali o 13.5, mamy już 13.8 a multicore nadal nie ma. Warto więc dłubać projekty w 2014, a ja osobiście najbardziej lubię jeszcze wcześniejszy CC (12.2). Ma multicore, z opcją 6GB/wątek i super przydatną funkcję - generowanie mp4 z poziomu samego Aftera. Przy wypluwaniu QT czy tiffów, za jednym przejściem renderingu przeliczam też poglądowe mp4 dla klienta albo proxy. Czasem oszczędza to sporo czasu, szczególnie z fajnie oskryptowanym ft-toolbarem (z ciekawszą obsługą render queue). Swoją drogą nie rozumiem tego trochę - przy 4-6 wątkach renderingu kompozycje liczą się zwykle tylko 2, może 2,5 razy krócej niż przy jednym. Na logikę powinno być sporo szybciej, gdy cały procesor jest zajęty. Dane ciągną się u mnie oczywiście z szybkiego ssd (samsunga 850). Dużo skrzynek i szybka sieć rozwiązują problemy, szczególnie jeśli piszesz, że renderujesz głównie do klatek. Te stare i7 970 to naprawdę nie jest głupi pomysł, popatrz w testach jak to hula. Niedużo gorzej niż dzisiejsze 6core, a kosztują teraz po 400zł, płyty deluxe pod nie po 250zł, pamięć ddr3 też tania jak barszcz.
Napisano 22 Wrzesień 20168 l ca mel wszytko cacy tylko ze czterordzeniowce na rynku o takim taktowaniu nie obsługują więcej niż 64 GB pamięci bo są to i7 6700k , czyli niestety jeśli zostaje się przy czterech rdzeniach to zasadniczo tylko xeon E5-1630V4 3,7ghz i turbo na 4 Ghz(niestety zablokowany mnożnik) obsługa pamięci maksymalnie 1,5 TB(czysta abstrakcja można szaleć z ilością pamięci) Model ten jest do konfiguracji jednoprocesorowych Odpowiadam przy okazji od razu Maćkowi ten model ma 40 linii pci_e czyli przy spięciu 2 Gtx 1070 będziesz mógł pracować w konfiguracji 2x16 cena procesora 406$ na naszym rynku zapewne koło 2k płyta główna pod ten procek https://www.morele.net/asus-z10pa-u8-738529/?gclid=CKfipIiros8CFckp0wodOsIA9Q&gclsrc=aw.ds resztę musisz sam zsumować , natomiast jeśli starczy ci max 64 gb ramu to ewidentnie i7 6700k procekokło 1600 pln dobra płyta pod niego 600+ pln ( ale można taniej ) resztę podzespołów znajdź sobie sam :)
Napisano 22 Wrzesień 20168 l COs ciekawego zauwazylem: Cycles i czary renderu Cycles BMW (2 auta): Quadro M6000 24GB - 1:19 sec a teraz najciekawsze: 2x 2680 v3 - 18:50 sec :))) a dodam jeszcze ze w maya+vray smigaja jak szalone.
Napisano 22 Wrzesień 20168 l skalpel3d >> czterordzeniowce na rynku o takim taktowaniu nie obsługują więcej niż 64 GB pamięci A to nie wiedziałem, liczyłem na to, że przy skylake coś się zmieniło. Mam właśnie do compositingu starszego diabełka 4690K przekręconego na 4.8GHz z 48ram i pracuje się na tym całkiem przyjemnie. Z 6700K powinno być jeszcze milej, choć pytanie jak się to kręci. Do 4 rdzeni moim zdaniem 64GB całkowicie wystarczy. Szczególnie, że zauważyłem, że After ma jeszcze jedną zadziwiającą właściwość: Mianowicie gdy liczy ram preview na jednym wątku, keszuje wszystko w pamięci i na dysku razem z pośrednimi warstwami. Średnio skomplikowana kompozycja 100 klatek liczona w ten sposób zajmuje w pamięci około 1,5 GB. Natomiast przy liczeniu wielowątkowym, ładuje do pamięci i na disk cache tylko wynikowe klatki, wtedy dane zajmują tylko ~150MB. Można wiec powiedzieć, że przy wielowątkowym, na swój sposób bardzo oszczędza pamięć. ••• Natomiast przy takich budżetach myślałbym może rzeczywiście o 8core. Nie ze względu na ilość rdzeni, bo np. między 4 a 6 różnica jest prawie niezauważalna (a 8 core nie miałem do porównania), ale te 8 z tego co wiem, też bardzo dobrze się kręcą, a to podnosi jakość pracy w samym programie. Zakładając podkręcenie go do 4,5 - 4,6GHz i wbudowanie 128GB ram, na pewno też ma to sens. Przy 6 core niestety w praktyce można liczyć max na 4,2GHz co wypada zbyt blado w porównaniu z 4core 4,8Ghz. Rendering byłby na pewno trochę szybszy niż przy 4, myślę, że można liczyć na +40% przyśpieszenia. Sama praca i odświeżanie jej wyników, trochę wolniejsze. Za to dłuższy preview dzięki 128 ram. Do autora więc należy decyzja - szybsza praca VS szybszy o te 40% rendering i dłuższy preview za 2,5x więcej kasy.
Napisano 22 Wrzesień 20168 l https://blenderartists.org/forum/showthread.php?239480-2-7x-Cycles-benchmark-(Updated-BMW) link bezposredni https://www.dropbox.com/s/6eg8a4l4lqig7sh/BMW27.blend?dl=0 U mnie w domu na starych xeonach z mac'a pro wyniki sa spoko. Na cpu chyba 1:40. GPU slabo bo mam quadro 4000.. cos ponad 3 min.
Napisano 22 Wrzesień 20168 l COs ciekawego zauwazylem: Cycles i czary renderu Cycles BMW (2 auta): Quadro M6000 24GB - 1:19 sec a teraz najciekawsze: 2x 2680 v3 - 18:50 sec :))) a dodam jeszcze ze w maya+vray śmigają jak szalone. No wiesz jak się ma grafikę za 22 k to wreszcie można się było spodziewać ze w czymś ona pokarze swój pazur . hihihihihi ale i tak bym wolał 3 titany x jeszcze by mi na kompa zostało pod nie :) w cenie samej karty:) Ca mel zastanawia mnie jedna sprawa jak ci sie udało wsadzić pod 4690k tyle ramu skoro ten procek maks obsługuje 32 GB http://ark.intel.com/pl/products/80811/Intel-Core-i5-4690K-Processor-6M-Cache-up-to-3_90-GHz 6700k nie kreci się jakoś przebojowo na powietrznym 4,6 a na wodnym 4,77Ghz Edytowane 22 Wrzesień 20168 l przez skalpel3d
Napisano 23 Wrzesień 20168 l >> czterordzeniowce na rynku o takim taktowaniu nie obsługują więcej niż 64 GB pamięci teoretycznie tak, oficjalna wersja Intela - i7 wspierają tylko 64GB, ale sami też przyznają, że wsadzenie więcej jest możliwe i działa https://communities.intel.com/thread/85371 z resztą wiele osób widziałem pakujących więcej niz 64GB bez xeonów i problemów nie mieli. co do quadro - jej wartość o niczym nie świadczy, to jest praktycznie taka sama karta jak Titan X, tylko pamięci ma więcej. W obliczeniach będzie nawet wolniejsza ze względu na niższe taktowania. Ludzie tylko nabijają hype - ooooo xoxoxo karta za 20k, musi wymiatać.
Napisano 23 Wrzesień 20168 l Ca mel zastanawia mnie jedna sprawa jak ci sie udało wsadzić pod 4690k tyle ramu skoro ten procek maks obsługuje 32 GB http://ark.intel.com/pl/products/808...up-to-3_90-GHz 6700k nie kreci się jakoś przebojowo na powietrznym 4,6 a na wodnym 4,77Ghz Freudowska pomyłka - w 5280k mam 48 ram, z niego pisałem posta. W i5 siedzi rzeczywiście 32GB ;) Czyli co, nie opłaca się za bardzo kupować Skylake? Czytałem, że porównując zegar w zegar są o 10% szybsze, ale jeśli słabiej się kręcą, wychodziłoby że wycisnąć się da z nich w praktyce tyle samo. Chyba, że obsłużą więcej pamięci.
Napisano 23 Wrzesień 20168 l ca mel 5820 obsłuży tyle samo pamięci co i7 6700 czyli max 64gb, teoretycznie jeśli juz posiadasz i7 5820 to spokojnie na ta sama płytę możesz wsadzić procesory z nowej generacji z serii extrem te obsługują 128 GB ramu 6800, 6850, 6900, 6950 oczywiście po uprzednim upgradzie biosa. i7 6700k kreci się na tym samym poziomie co i7 5930k a tu dostajesz do renderingu 2 jajka więcej
Napisano 23 Wrzesień 20168 l https://blenderartists.org/forum/showthread.php?239480-2-7x-Cycles-benchmark-(Updated-BMW) link bezposredni https://www.dropbox.com/s/6eg8a4l4lqig7sh/BMW27.blend?dl=0 U mnie w domu na starych xeonach z mac'a pro wyniki sa spoko. Na cpu chyba 1:40. GPU slabo bo mam quadro 4000.. cos ponad 3 min. upps... myślałem że to jakieś nowe testy. nie mam pod ręką natywnych procków 12 core więc wykorzystałem procki 22 core obcinając je do 16 core. wynik w tym teście to 46 s przy 2x16 core. Niestety ale Cycles w windows ma problem z wiecej niż 64 wątki a nie mam czasu a byc może i umiejętności aby przekompilować go do więcej niż 64 wątków.
Napisano 23 Wrzesień 20168 l upps... myślałem że to jakieś nowe testy. nie mam pod ręką natywnych procków 12 core więc wykorzystałem procki 22 core obcinając je do 16 core. wynik w tym teście to 46 s przy 2x16 core. Niestety ale Cycles w windows ma problem z wiecej niż 64 wątki a nie mam czasu a byc może i umiejętności aby przekompilować go do więcej niż 64 wątków. najnowsza wersja blendera już wspiera.
Napisano 24 Wrzesień 20168 l Dzięki Maćku za info. Pobrałem i...Eureka. Wszystkie rdzenie działają :D wynik na 2x 22 rdzenie to 33s
Napisano 7 Październik 20168 l Kupiłeś kolegą tą maszynę? Jeśli tak to napisz jak się pracuje i czy masz jakieś wnioski po zakupie.
Napisano 23 Październik 20168 l Autor Hej! Obiecuję, że opiszę dokładnie co i jak. Kupiłem maszynę ale nie było czasu na opisanie co i jak. Trochę walki było aby wszystko działało jak należy. Czuję sporego kopa. Wrzucam narazie cinebencha. Jeden procesor: https://postimg.org/image/fueqzizdf/ Pozdrawiam!
Napisano 22 Listopad 20168 l Autor Zrobiłem testy blendera 2.78a: Splash Screen: https://cloud.blender.org/p/gallery/57e5084f0fcf294119c5055c Kliknąłem po prostu render i wyszło:Frame: 2 | Time: 41:56.08 | Mem: 2651.6M, Peak: 2734.76M Blenchmark BMW : CPU: 01:12 GPU: 01:24 (ale w zakładce CUDA). Windows nie został jeszcze przeinstalowany więc może być lekko zaśmiecony.
Napisano 22 Listopad 20168 l http://blog.render.st/benchmarking-blender-on-renderstreet-dual-cpu-and-quad-gpu/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto