Skocz do zawartości

Single Xeon czy i7 extreme (blender, element3d, after effects)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

materalia: każdy grosz się liczy, 600 zł na dwa chłodzenia zamiast przejściówki na dh14 i sprzedawania za pół ceny to rozsądne wyjście.

Fakt jest JP2 ale JP2 nie posiada kanału alfa.

 

--

 

camel: zgadzam się z Tobą. Dokopałem się informacji na ten temat na forum adobe:

https://forums.adobe.com/thread/1871469

 

i oficjalne info:

https://blogs.adobe.com/creativecloud/features-not-available-in-after-effects-cc-2015-13-5/?segment=dva

 

Piszą "disabled temporarily" czyli nowy update pokaże co tam wydziargają.

 

Napewno nie będę składać parę skrzynek - problem z pomieszczeniem tego w miejscu pracy.

 

--

 

Reasumując xeony w tym momencie ok ale do 3d renderingu, wysokie taktowania do aftera, dużo ramu.

Możemy zakończyć temat.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i szczegółowe odpowiedzi.

 

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

JP2 (jpeg2000) ma alfa kanał, podobnie jak OpenEXR (ten nawet ma 32bit alfa), TIFF (też ma 8/16/32bit), PNG (8bit, też 16bit w 16bit rgba), TGA itd. Problem z PNG wynika z faktu użycia kompresji LZW, takiego samego używa TIFF, chociaż dla obrazów 2 kolorowych używa innych o wiele lepszych metod CCIT.G4 itd. Dekompresja LZW nie należy do zbyt szybkich i pochłania sporo zasobów CPU. Niektóre nowsze formaty (PNG jest naprawdę starym formatem, choć niezłym, ja używałem już w pierwszej połowie lat 90, kiedy o GPGPU nikt nie śnił...) mają wsparcie GPU i dostają kopa, na obecnych CPU też są bardziej wydajne... Przy przetwarzaniu pojedyńczego obrazka, nawet kilku dużych, to bez znaczenia, ale przy tysiącach i więcej, na warstwach, to nie jest bez znaczenia, szczególnie, że program nie przechowuje obrazów w formacie RAW (RGBA) w pamięci poza pewną pulą w ramcache (to dużo zajmuje), więc praktycznie cały czas operuje na formacie źródłowym jakiego używasz.

Edytowane przez materalia
Napisano
czyli in the end.. mój pomysł był najlepszy? z 1 postu?

 

Z innych przyczyn niż proponowałeś, ale... tak ;) ;)

 

4~6 core + bardzo dużo ramu + 2 x 1070 = najlepsza opcja do aftera i szybkiego renderingu 3d

Napisano

32GB trochę mało. Najoptymalniej byłoby zrobić jak gdzieś w międzyczasie mądrze wspomniał materalia - kupić 128GB i płytę która obsłuży to w 4 kanałach, żeby te afterowe wątki miały jak niezależnie sobie pracować.

Cięższe kompozycje wymagają po 6GB na wątek, chociaż nierzadko i przy takim ustawieniu brakuje im pamięci, przydaje się też możliwie jak najdłuższy ram preview.

 

Może niegłupim rozwiązaniem jest też dobrze wykręcony 8core @4.5GHz, 8x6x2(ht)= 96 ram, przy 128GB zostaje 32GB na preview i odpalone programy.

Choć w praktyce praca na 4core @4.9Ghz będzie trochę przyjemniejsza, pomijając oczywiście rendering i preview.

 

 

Piszą "disabled temporarily" czyli nowy update pokaże co tam wydziargają.

Napewno nie będę składać parę skrzynek - problem z pomieszczeniem tego w miejscu pracy.

 

Nie liczyłbym na to ;/

Pisali o 13.5, mamy już 13.8 a multicore nadal nie ma.

Warto więc dłubać projekty w 2014, a ja osobiście najbardziej lubię jeszcze wcześniejszy CC (12.2).

Ma multicore, z opcją 6GB/wątek i super przydatną funkcję - generowanie mp4 z poziomu samego Aftera.

Przy wypluwaniu QT czy tiffów, za jednym przejściem renderingu przeliczam też poglądowe mp4 dla klienta albo proxy. Czasem oszczędza to sporo czasu, szczególnie z fajnie oskryptowanym ft-toolbarem (z ciekawszą obsługą render queue).

 

Swoją drogą nie rozumiem tego trochę - przy 4-6 wątkach renderingu kompozycje liczą się zwykle tylko 2, może 2,5 razy krócej niż przy jednym. Na logikę powinno być sporo szybciej, gdy cały procesor jest zajęty.

Dane ciągną się u mnie oczywiście z szybkiego ssd (samsunga 850).

 

Dużo skrzynek i szybka sieć rozwiązują problemy, szczególnie jeśli piszesz, że renderujesz głównie do klatek.

Te stare i7 970 to naprawdę nie jest głupi pomysł, popatrz w testach jak to hula. Niedużo gorzej niż dzisiejsze 6core, a kosztują teraz po 400zł, płyty deluxe pod nie po 250zł, pamięć ddr3 też tania jak barszcz.

Napisano

ca mel wszytko cacy tylko ze czterordzeniowce na rynku o takim taktowaniu nie obsługują więcej niż 64 GB pamięci bo są to i7 6700k , czyli niestety jeśli zostaje się przy czterech rdzeniach to zasadniczo tylko xeon E5-1630V4 3,7ghz i turbo na 4 Ghz(niestety zablokowany mnożnik) obsługa pamięci maksymalnie 1,5 TB(czysta abstrakcja można szaleć z ilością pamięci) Model ten jest do konfiguracji jednoprocesorowych

Odpowiadam przy okazji od razu Maćkowi ten model ma 40 linii pci_e czyli przy spięciu 2 Gtx 1070 będziesz mógł pracować w konfiguracji 2x16 cena procesora 406$ na naszym rynku zapewne koło 2k płyta główna pod ten procek https://www.morele.net/asus-z10pa-u8-738529/?gclid=CKfipIiros8CFckp0wodOsIA9Q&gclsrc=aw.ds resztę musisz sam zsumować , natomiast jeśli starczy ci max 64 gb ramu to ewidentnie i7 6700k procekokło 1600 pln dobra płyta pod niego 600+ pln ( ale można taniej ) resztę podzespołów znajdź sobie sam :)

Napisano

COs ciekawego zauwazylem:

 

Cycles i czary renderu Cycles BMW (2 auta):

 

Quadro M6000 24GB - 1:19 sec

 

a teraz najciekawsze:

 

2x 2680 v3 - 18:50 sec

 

:)))

 

a dodam jeszcze ze w maya+vray smigaja jak szalone.

Napisano

skalpel3d

>> czterordzeniowce na rynku o takim taktowaniu nie obsługują więcej niż 64 GB pamięci

 

A to nie wiedziałem, liczyłem na to, że przy skylake coś się zmieniło.

 

 

Mam właśnie do compositingu starszego diabełka 4690K przekręconego na 4.8GHz z 48ram i pracuje się na tym całkiem przyjemnie.

Z 6700K powinno być jeszcze milej, choć pytanie jak się to kręci.

 

Do 4 rdzeni moim zdaniem 64GB całkowicie wystarczy.

Szczególnie, że zauważyłem, że After ma jeszcze jedną zadziwiającą właściwość:

Mianowicie gdy liczy ram preview na jednym wątku, keszuje wszystko w pamięci i na dysku razem z pośrednimi warstwami.

Średnio skomplikowana kompozycja 100 klatek liczona w ten sposób zajmuje w pamięci około 1,5 GB.

Natomiast przy liczeniu wielowątkowym, ładuje do pamięci i na disk cache tylko wynikowe klatki, wtedy dane zajmują tylko ~150MB.

 

Można wiec powiedzieć, że przy wielowątkowym, na swój sposób bardzo oszczędza pamięć.

 

•••

 

Natomiast przy takich budżetach myślałbym może rzeczywiście o 8core.

Nie ze względu na ilość rdzeni, bo np. między 4 a 6 różnica jest prawie niezauważalna (a 8 core nie miałem do porównania),

ale te 8 z tego co wiem, też bardzo dobrze się kręcą, a to podnosi jakość pracy w samym programie.

Zakładając podkręcenie go do 4,5 - 4,6GHz i wbudowanie 128GB ram, na pewno też ma to sens.

Przy 6 core niestety w praktyce można liczyć max na 4,2GHz co wypada zbyt blado w porównaniu z 4core 4,8Ghz.

 

Rendering byłby na pewno trochę szybszy niż przy 4, myślę, że można liczyć na +40% przyśpieszenia.

Sama praca i odświeżanie jej wyników, trochę wolniejsze. Za to dłuższy preview dzięki 128 ram.

 

Do autora więc należy decyzja - szybsza praca VS szybszy o te 40% rendering i dłuższy preview za 2,5x więcej kasy.

Napisano (edytowane)
COs ciekawego zauwazylem:

 

Cycles i czary renderu Cycles BMW (2 auta):

 

Quadro M6000 24GB - 1:19 sec

 

a teraz najciekawsze:

 

2x 2680 v3 - 18:50 sec

 

:)))

 

a dodam jeszcze ze w maya+vray śmigają jak szalone.

No wiesz jak się ma grafikę za 22 k to wreszcie można się było spodziewać ze w czymś ona pokarze swój pazur . hihihihihi ale i tak bym wolał 3 titany x jeszcze by mi na kompa zostało pod nie :) w cenie samej karty:)

 

Ca mel zastanawia mnie jedna sprawa jak ci sie udało wsadzić pod 4690k tyle ramu skoro ten procek maks obsługuje 32 GB http://ark.intel.com/pl/products/80811/Intel-Core-i5-4690K-Processor-6M-Cache-up-to-3_90-GHz 6700k nie kreci się jakoś przebojowo na powietrznym 4,6 a na wodnym 4,77Ghz

Edytowane przez skalpel3d
Napisano

>> czterordzeniowce na rynku o takim taktowaniu nie obsługują więcej niż 64 GB pamięci

 

teoretycznie tak, oficjalna wersja Intela - i7 wspierają tylko 64GB, ale sami też przyznają, że wsadzenie więcej jest możliwe i działa

 

https://communities.intel.com/thread/85371

 

z resztą wiele osób widziałem pakujących więcej niz 64GB bez xeonów i problemów nie mieli.

 

co do quadro - jej wartość o niczym nie świadczy, to jest praktycznie taka sama karta jak Titan X, tylko pamięci ma więcej. W obliczeniach będzie nawet wolniejsza ze względu na niższe taktowania. Ludzie tylko nabijają hype - ooooo xoxoxo karta za 20k, musi wymiatać.

Napisano
Ca mel zastanawia mnie jedna sprawa jak ci sie udało wsadzić pod 4690k tyle ramu skoro ten procek maks obsługuje 32 GB http://ark.intel.com/pl/products/808...up-to-3_90-GHz 6700k nie kreci się jakoś przebojowo na powietrznym 4,6 a na wodnym 4,77Ghz

 

 

Freudowska pomyłka - w 5280k mam 48 ram, z niego pisałem posta.

W i5 siedzi rzeczywiście 32GB ;)

 

 

Czyli co, nie opłaca się za bardzo kupować Skylake?

Czytałem, że porównując zegar w zegar są o 10% szybsze, ale jeśli słabiej się kręcą,

wychodziłoby że wycisnąć się da z nich w praktyce tyle samo. Chyba, że obsłużą więcej pamięci.

Napisano

ca mel 5820 obsłuży tyle samo pamięci co i7 6700 czyli max 64gb, teoretycznie jeśli juz posiadasz i7 5820 to spokojnie na ta sama płytę możesz wsadzić procesory z nowej generacji z serii extrem te obsługują 128 GB ramu 6800, 6850, 6900, 6950 oczywiście po uprzednim upgradzie biosa. i7 6700k kreci się na tym samym poziomie co i7 5930k a tu dostajesz do renderingu 2 jajka więcej

Napisano
https://blenderartists.org/forum/showthread.php?239480-2-7x-Cycles-benchmark-(Updated-BMW)

 

link bezposredni https://www.dropbox.com/s/6eg8a4l4lqig7sh/BMW27.blend?dl=0

 

U mnie w domu na starych xeonach z mac'a pro wyniki sa spoko. Na cpu chyba 1:40. GPU slabo bo mam quadro 4000.. cos ponad 3 min.

 

upps... myślałem że to jakieś nowe testy.

nie mam pod ręką natywnych procków 12 core więc wykorzystałem procki 22 core obcinając je do 16 core.

wynik w tym teście to 46 s przy 2x16 core.

Niestety ale Cycles w windows ma problem z wiecej niż 64 wątki a nie mam czasu a byc może i umiejętności aby przekompilować go do więcej niż 64 wątków.

Napisano
upps... myślałem że to jakieś nowe testy.

nie mam pod ręką natywnych procków 12 core więc wykorzystałem procki 22 core obcinając je do 16 core.

wynik w tym teście to 46 s przy 2x16 core.

Niestety ale Cycles w windows ma problem z wiecej niż 64 wątki a nie mam czasu a byc może i umiejętności aby przekompilować go do więcej niż 64 wątków.

 

najnowsza wersja blendera już wspiera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności