Skocz do zawartości

trójkąty i quady w MAX


martin-flash

Rekomendowane odpowiedzi

Czy zawsze jak budujecie obiekt to robicie wszystkie poligony w quadach? Moim zdaniem jeżeli materiały i render będzie tylko w 3ds MAX to nie ma sensu robić 100% quadów. Jeżeli obiekt idzie np. do Unreal engine lub Giants Editor i będzie teksturowany to musi być raczej w quadach 100% bo będzie źle renderował i będzie widać te błędy. Jak robicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie muszą być same quady. Do gier mogą być nawet same trójkąty (modele bez meshsmootha), chociaż nie wiem jak jest w poszczególnych silnikach.

 

Generalnie wszędzie gdzie nie przeszkadza, mogą być trójkąty. Przeszkadza niekiedy z meshsmoothem i niekiedy przy deformacjach w animacji. Siatka prowadzona na siłę w quadach (krzywe i wydłużone quady, za dużo edgy w jednym punkcie) może być gorsza niż jeśli gdzieś tam w odpowiednim miejscu siedzi sobie trójkącik.

 

Do sculptu zalecane są jak najbardziej kwadratowe quady jednej wielkości (taka siatka niekoniecznie jest dobra na przykład dla animacji).

 

Trójkąty się teksturuje tak samo jak quady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności