martin-flash Napisano 23 Październik 2016 Napisano 23 Październik 2016 Czy zawsze jak budujecie obiekt to robicie wszystkie poligony w quadach? Moim zdaniem jeżeli materiały i render będzie tylko w 3ds MAX to nie ma sensu robić 100% quadów. Jeżeli obiekt idzie np. do Unreal engine lub Giants Editor i będzie teksturowany to musi być raczej w quadach 100% bo będzie źle renderował i będzie widać te błędy. Jak robicie?
Ania Napisano 23 Październik 2016 Napisano 23 Październik 2016 Nie muszą być same quady. Do gier mogą być nawet same trójkąty (modele bez meshsmootha), chociaż nie wiem jak jest w poszczególnych silnikach. Generalnie wszędzie gdzie nie przeszkadza, mogą być trójkąty. Przeszkadza niekiedy z meshsmoothem i niekiedy przy deformacjach w animacji. Siatka prowadzona na siłę w quadach (krzywe i wydłużone quady, za dużo edgy w jednym punkcie) może być gorsza niż jeśli gdzieś tam w odpowiednim miejscu siedzi sobie trójkącik. Do sculptu zalecane są jak najbardziej kwadratowe quady jednej wielkości (taka siatka niekoniecznie jest dobra na przykład dla animacji). Trójkąty się teksturuje tak samo jak quady.
Maciek Jutrzenka Napisano 23 Październik 2016 Napisano 23 Październik 2016 a pozatym finalnie i tak jak renderujesz czy robisz cokolwiek to itak wszystko jest konwertowane do trójkątów :)
martin-flash Napisano 23 Październik 2016 Autor Napisano 23 Październik 2016 a jak się sprawa ma jeżeli mamy nGony czyli co najmniej 5 krawędzi lub więcej?
Pawlito Napisano 23 Październik 2016 Napisano 23 Październik 2016 podzielić je tak żeby miały trisy i quady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się