Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć wszystkim :)

Chwalimy się ukończonym projektem. Śmiało komentujcie, pytajcie, zapraszamy do dyskusji!

Tutaj link do filmiku making of:

 

Ukończone spoty reklamowe w tv i w internecie już niebawem.

Big pozdro

Edytowane przez Alchemiq
  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

O, Alchemicy na forum. To lubię!

Mrówki fajne.

 

To teraz mam pytania :)

1. Byliście obecni na planie, czy dostaliście materiał w który już trzeba było wkomponować mrówki, czy może wszystko zaaranżowaliście (story, previz, plan itd)?

2. Dlaczego poszła decyzja o tym, aby nakręcić fizycznie tą kulkę (bombka?) i bawić się w jakieś żyłki na planie, a nie zrobić ją w postpro razem z mrówką?

3. Czym świecone i renderowane?

Edytowane przez STRZYG
Napisano

Już odpowiadam po kolei i załączam jeden ze spotów do wglądu:

 

1. Byliśmy na planie. Wydrukowaliśmy mrówkę na drukarce 3d, żeby funkcjonowała na planie jako referencja skali oraz aby operator o oświetleniowcy mieli na co ostrzyć, świecić itd. Nadzorowaliśmy trochę, żeby sobie pracę ułatwić o ile to możliwe. Tracki, HDRI, dokumentacja i rozmowy z reżyserem i operatorem, aby wszyscy nadawali na tych samych falach. Nie wszyscy mieli doświadczenie w pracy z takim wirtualnym bohaterem, który będzie wstawiony u ujęcia dopiero później. Ustalenia co i gdzie mrówa będzie robiła, były w jakiś tam sposób już wiążące.

 

2. Jak zauważycie na finalnych reklamach, mrówka często ma jakąś tam interakcję z otoczeniem. Coś podnosi, coś podaje, coś ustawia. Na planie był obecny lalkarz, który to wszystko już pod kamerą animował. Na żyłkach, na drucikach. Z punktu widzenia produkcji, tak wyszło dużo taniej, a i dla nas mniej roboty. Generalnie taką zasadę się przyjmuje, że jeśli coś można nakręcić i to dobrze wygląda w kamerze, to tak zostaje. Tam było kilka odcinków tej mrówki. W każdym odcinku inne przedmioty. Decyzja odgórna poszła taka, że wszystkie przedmioty jeśli tylko jest to możliwe, są kręcone razem z otoczeniem.

 

3. Tutaj akurat Corona, 3ds max.

Napisano

Szkoda, że design nie zatrzymał się na wczesnych konceptach/szkicach. Postać miała tam sporo uroku. No, ale wiadomo jak to jest.

 

Gratulacje, fajny projekt!

Napisano

jedyne co mi się nie podobało to brak interakcji z poduszką. Mysle, że taki drobiazg zostawia rysę na imersji w oczach nawet niezbyt wyrobionego widza, ale całkowicie rozumiem zasadę z kamerą. Łatwiej najręcić poduszkę niż ja modelować, materiałować i oświetlać. Poczekam na kampanię, by ocenić efekt, ale shooty wyglądają bardzo solidnie.

Napisano

guru - tutaj jest miks - Maya do animacji, ale rendery poszły w maksie.

osael - dokładnie tak jak mówisz - mamy takie samo wrażenie. Była jednak nad nami agencja oraz klient i to oni mieli ostateczne zdanie.

olaf - dzięki za opinię. Lecimy dalej z kolejnymi realizacjami. Co jakiś czas coś tu wrzucę na forum.

Pozdrawiam

Napisano

Już wiele razy Corona pokazywała na co ją stać. Od około roku zerkamy w jej kierunku i za każdym updatem potwierdza swoją szybkość i wszechstronność. Dobrze się na niej pracuje w trybie interactive. No i Ty nam ją polecałeś! ;)

Nie ma jakiegoś jednoznacznego kryterium dlaczego Corona. Tego typu rzecz można by z powodzeniem w Vrayu, Arnoldzie, RedShifcie czy innym policzyć. To tak samo jakbym zadał pytanie w drugą stronę... "A dlaczego nie Corona?" :)

Napisano

Bardzo ladna produkcja. Zgodze sie z przedmowcami co do poczatkowego designu mrowki i braku interakcji z poduszka. Ale rozumiem powody dlaczego tak a nie inaczej:) No i ogarniecie 7 spotow w miesiac, wow niezle tempo

Napisano

faktycznie tempo chore. To znaczy z jednej strony gratulacje, bo było to olbrzymie wyzwanie. Z drugiej ciężko traktować poważnie klienta z takimi wymaganiami w zakresie harmonogramu. Tak wiem, napiszecie, ze takie sa realia - nie zmieni to mojej opinii.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności