Skocz do zawartości

UE4, SPainter/SDesigner, 3dsmax g3258 @4,4ghz - jaka karta?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Szukam karty graficznej, będzie głównie używana pod Unreal Engine 4 , 3dsmaxa, substance paintera i designera). Jako, że aktualnie mam Pentiuma g3258, to chcę wybrać kartę, która nie będzie mi ksztusiła się z tym prockiem. Chciałbym wydać 400-700zł.

 

Myślałem nad kartą 4gb, jednak nie wiem na ile to wpłynie na mój workflow (utrzymywanie dużych tekstur). Cena 4gb kart jest dużo wyższa.

Słyszałem też, że Nvidia lepiej radzi sobie ze słabszymi prockami i prockami intela.

Nie wiem też na ile mój zasilacz (OCZ 700 SXS2 80 plus) da radę z podkręconym prockiem i prądożerną kartą graficzną.

 

konfiguracja:

CPU: G3258 3,2x2 podkręcone do 4,4ghz + Spartan PRO HE924 v2

PSU: OCZ 700 SXS2 80 plus

OBUDOWA AEROCOOL PGSV

RAM: Corsair XMS3 2x4GB + Kingston HyperX DDR 2x4GB 1866 MHz

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja bym odłożył pieniądze... i kupił jakiś nowy komputer 4 rdzeniowy przynajmniej.. substance painter i generalnie wszelkie programy do texturowania wymagają bardzo dobrych kart graficznych.. pokroju GTX 1070.. lub więcej.

Napisano

Nie mogę odłożyć, potrzebuję komputer na teraz i musiałem go złożyć budżetowo. ;)

Mam osobno lapka z i7 i 8 wątkami do renderowania, jednak nie sprawdza się do realtime i gier.

Ten g3258 wbrew pozorom dużo nie ustępuje i5 i i7, a szczególnie w grach, które głównie obsługują dwa wątki.

Napisano

Tak jak napisal Maciek, do SP musisz miec dobra karte graficzna.

 

Nie polecam kupowania niczego ponizej GTX980, 970 ma niby 4gb pamieci, ale tak na prawde ma 3.5 i przy wiekszych teksturach Substance Painter wysypuje sterowniki graficzne :)) Jedynym rozwiazaniem jest uruchomienie go jako pierwszego by otrzymal najwieksza alokacje VRamu.

Napisano

Ta karta kosztuje 2000zł. Tak jak pisałem, mam jakiś budżet. Dodam, że patrzę na używane karty.

Proszę przeczytać mój początkowy post jeszcze raz. ;)

Nie wiem jakiej wielkości tekstur używasz przy SP, że na 3,5gb pamięci ci wywala "sterowniki graficzne".

Ja chcę używać tego w kategoriach game ready.

Napisano

No właśnie tez ją rozważałem. Do tego myślę nad GTX 1050Ti który jest za 700zł i Radeon r9 380x 4gb, używkę mogę kupić też za 700, ale nie wiem jak to jest z OpenCL vs CUDA, bo performance ogólny jest na korzyść tego AMD.

Napisano

Na 2 procesorowym G3258 lepiej będzie sprawować się NV, wiem, bo mam od dawna podobny zestaw do pracy i zabawy w domu tj. G3258 4.5-4.8Ghz/8GB + MSI GTX 550Ti 1GB GDDR5. Testowałem też na Sapphire AMD R7 370 2GB GDDR5, więc takie mam spostrzeżenia i wróciłem do obecnej. AMD za to dobrze wypada już na jakimś i3 (4330/4170 itp). (sprzętowe 4 wątki), ale mnie i3 nie interesuje, bo ja stawiam tutaj na "silny pojedynczy wątek". Z tych programów co wymieniłeś to wszystkie bazują na OGL/DX, więc zmartwienie o OCL/Cuda nie jest potrzebne. Sam używam karty do viewportu głównie na OGL i gierek DX.

 

Poza tym szczerzę mówiąc to kupowanie super kart mija się z celem do OGL/DX, bo do tych kart musiałbyś dokupić i7 żeby miało to ręce i nogi. Jedyny sens to GPGPU, czyli dużo obliczeń na GPU np: rendering itp., wtedy CPU nie ma takiego wielkiego znaczenia.

Napisano

Super, dzięki o taką odpowiedź chodziło ;) Myślałem o R9 280, bo mogę w okazyjnej cenie kupić jednak chyba zmienię na 1050ti albo coś starczego z GTXów

Napisano (edytowane)

1050Ti nie jest zbyt opłacalne, sensowna karta kosztuje ponad 800 zł, czyli niewiele mniej od GTX1060 czy RX470.

 

Szukałbym coś za ok. maks. 500 zł z 3GB lub 4GB np: poglądowo, nawet nowe z 3 latami gw

http://allegro.pl/nowa-nvidia-geforce-gtx-760-3gb-gddr5-192-bit-box-i6620412684.html

3GB to minimum wystarczające, do SP, ten na dzień dobry alokuje 1GB na grafice!, na pustym viewport, ale na szczęście potem już tak dużo nie alokuje, tylko w miarę potrzeb, a trzeba pamiętać, że sam Windows potrafi zabrać 0.5GB na grafice, więc 2GB to byłoby troszkę ryzykowne, oczywiście by działało, ale tak na styk.

Edytowane przez materalia
Napisano

A jak to wygląda ze wsparciem directX 12?

Czy wystarczy, że producent dopisze sterowniki do starej karty graficznej czy potrzebne jest jakieś wsparcie hardwareowe?

Które karty mają pełne wsparcie directx 12? Na stronie Nvidii nie ma tej informacji tylko kompatybilność gdzie uwzględniają też częściowe wsparcie.

Napisano

Rice, tak jak mówiłem. To jest lista kart z częściową kompatybilnością, a nie pełną.

Wydaje mi się, że dobrze aby ta karta obsługiwała jakieś nowsze technologie ;) Stąd zastanawiam się jak to jest ze starszymi kartami (bo planuje kupić używaną) i z dx12

Napisano

Ja bym brał najtansza 3GB 1060 za 999pln ;)

http://www.x-kom.pl/p/335406-karta-graficzna-pci-e-asus-geforce-gtx-1060-dual-3gb-ddr5.html

Mozesz znajdziesz cos taniej. Pomiedzy ta starymi generacjami jest taka przepasc ze nie ma sensu brac.

Moze ewentualnie jeszcze 970 z gwarancja uzywana 800-1000zł znajdziesz, ale mysle ze w graniach 800. Jakbym zmienial na 1070 to wlanie za 800zł bym puszczal by szybko sie pozbyc a mam okolo 30kilku miesiecy gwarancji bo niedawno byla wyminiona na nowa.

Napisano

Pełne wsparcie dla DX 12 mają karty NV od architektury Maxwell 2.0, a w przypadku AMD od GCN 1.0, czyli jeżeli chodzi o starsze karty to tylko AMD daje pełne wsparcie DX 12. Z drugiej strony, po co DX 12 ?

Napisano

Dzięki wszystkim za komentarze! W końcu zwiększyłem swój budżet do 900zł i kupiłem EVGA gtx 970 FTW nową z gwarancją.

Wyszedłem z założenia, że taka karta nie zestarzeje mi się tak szybko i będę w stanie ją odsprzedać za 2 lata jeszcze na gwarancji ;)

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności