glukoz Napisano 30 Listopad 2016 Napisano 30 Listopad 2016 (edytowane) Stworzyłem ostatnio add-on, który wspomaga generowanie płytek, dachówek w zastosowaniach wizualizacji architektonicznej. Tutaj można obejrzeć krótką prezentację: Sam add-on można zakupić na Blender Markecie za niewygórowaną opłatą: https://blendermarket.com/products/tiler-add-on Tiler (version 1.1) RELEASE NOTES: New features: - displacement map generation, - interface update: now you can use 3 intuitive buttons to generate tiles: 'Show Preview', 'Refresh Preview' and 'Generate Tiles' buttons. Old keyboard shotcuts are still available, - support for tile packages (new tile packages coming soon), - new 'mesh' preview type which shows full geometry of limited number of tiles to be generated, - preset interface improvements. The major feature of new release is displacement map generation. It allows you to create displacement map from the generated tiles just with a few clicks, simultaneously for all walls. The procedure is as follows: • you generate the tiles using standard add-on functionality, • after the tiles are generated you can optionally perform some modifications on them (e.g. add some modifiers), • in the next step you have to provide UV map for the map generation. You can create some on your own, but more convenient option is to use the add-on functionality to generate automatic UV map for you - in such case you don't have to select any specific geometry nor add any seam, you just click single button and the UV map of the building walls is ready for you immediately, • in the last step you simply click 'Generate Displacement Map' button and that's it: the add-on will do the rest for you. The add-on also has the ability to integrate with ImageMagic tool (available for free) in order to give you an option to antialias generated map with minimal effort. All you have to do is to install ImageMagic tool (Q16 version) and then simply choose desired antialiasing level in the add-on options. You can watch the full video presentation of displacement map feature below: In order to get more details regarding displacement map generation procedure read the add-on documentation. Edytowane 10 Styczeń 2017 przez glukoz
alex3d Napisano 1 Grudzień 2016 Napisano 1 Grudzień 2016 @glukoz dzięki. Fajna, przydatna rzecz, sprawię sobie, widzę wiele zastosowań. Co do rozwoju i funkcjonalności - zważywszy, że blender doczekał się microdisplacementu to generowanie map jest dobry pomysłem. Gdyby udało Ci się zrobić addon, który pozwoli wygenerować instancje (blender posiada już sporo narzędzi w nodach, które pozwalają bardzo zróżnicować owe instancje) + nieprzenikanie obiektów to taki addon byłby hiciorem (uzyskanie czegoś takiego jak w załączniku wymagało symulacji opartej o bullet physics i wymagało trochę zachodu). Często zdarza mi się takie bardziej organiczne tematy robić, niekoniecznie geometrię pod kreskę :p Musiałoby to być coś opartego o generator cząsteczek, ale z wykluczeniem przenikania się obiektów. Jak coś takiego byś ogarnął to można spokojnie podbić cenę addona i jestem pierwszy w kolejce :)
Hris Napisano 1 Grudzień 2016 Napisano 1 Grudzień 2016 Popieram prośbę alex'a 3D :) To byłby taki Forest Pack Pro jak dla 3Ds Max'a ale uproszczony, niemniej przydatny:) Alex3D - te kamienie wyglądają obłędnie:) Ciekawe jestem jakiegoś tutoriala choćby prostego jak wykorzystujesz symulacje fizyczne by to tak ładnie rozłożyć. Pro :)
glukoz Napisano 2 Grudzień 2016 Autor Napisano 2 Grudzień 2016 Dzięki za sugestię. Faktycznie taka funkcjonalność byłaby hiciorem, jednak jeżelibym się za nią zabrał to raczej w ramach innego add-on'u - Tiler jest jednak projektem ukierunkowanym na generowanie rzeczy bardziej uporządkowanych.
groh Napisano 2 Grudzień 2016 Napisano 2 Grudzień 2016 (edytowane) Na gorąco jako twój świeżo upieczony klient :D : Dołóż guzik update i generacji mesha dachówki - naciskanie "q" & "ctr-a" nie jest oczywiste i dojście do tego zajęło mi chwile. Przydał by się tez podgląd dachówek w bazie (np. taki jak na zrzucie ekranu). Fajnie by było jak by scrypt generował dachówki w skali rzeczywistej. Mam akurat projekt zrobiony na podstawie CADa w skali i nie spasowało mi to od razu musiałem przeskalować "na oko" :D Domyślne preset ustawień do konkretnych brył dachówek Import dachówki/płytki do bazy tryb preview na np, 4 dachówkach tak aby mozna sobie było ustawic korelacje pomiędzy nimi już na wygenerowanej bryle dachówki. Nie musi działać w trybie rzeczywistym. Po ustawieniu zapisuje do presetu. Mozna by podlinkować preset pod konkretną bryłę dachówki A tak w ogóle to wypas :D [ATTACH=CONFIG]102900[/ATTACH] Edytowane 3 Grudzień 2016 przez groh
glukoz Napisano 3 Grudzień 2016 Autor Napisano 3 Grudzień 2016 W czym pisane? 100% Python :) Groh - dzięki za cenne sugestie. Faktycznie interfejs nie jest specjalnie dopracowany i będzie szedł do poprawki przy następnym updejcie.
groh Napisano 4 Grudzień 2016 Napisano 4 Grudzień 2016 a i jeszce jedno :) Przydało by sie aby generowane dachówki czy szczyty dachu były automatycznie parentowane do emptego lub przydzielone do grupy. (Jeden przebieg generacji jedna grupa lub empty) Ułatwiło by to drobne poprawki w umiejscowieniu całości no i łatwiej by było zaznaczyć daną grupę. Taki mały koncert życzeń, ale zapewne podniesie to funkcjonalność, aczkolwiek to i tak teraz zaoszczędzą mi mnóstwo czasu :)
glukoz Napisano 25 Grudzień 2016 Autor Napisano 25 Grudzień 2016 Displacement map generation feature coming soon: [video=youtube_share;48JBNvIfLgU] :)
glukoz Napisano 10 Styczeń 2017 Autor Napisano 10 Styczeń 2017 (edytowane) Tiler version 1.1 is ready! Tiler (version 1.1) RELEASE NOTES: New features: - displacement map generation, - interface update: now you can use 3 intuitive buttons to generate tiles: 'Show Preview', 'Refresh Preview' and 'Generate Tiles' buttons. Old keyboard shotcuts are still available, - support for tile packages (new tile packages coming soon), - new 'mesh' preview type which shows full geometry of limited number of tiles to be generated, - preset interface improvements. The major feature of new release is displacement map generation. It allows you to create displacement map from the generated tiles just with a few clicks, simultaneously for all walls. The procedure is as follows: • you generate the tiles using standard add-on functionality, • after the tiles are generated you can optionally perform some modifications on them (e.g. add some modifiers), • in the next step you have to provide UV map for the map generation. You can create some on your own, but more convenient option is to use the add-on functionality to generate automatic UV map for you - in such case you don't have to select any specific geometry nor add any seam, you just click single button and the UV map of the building walls is ready for you immediately, • in the last step you simply click 'Generate Displacement Map' button and that's it: the add-on will do the rest for you. The add-on also has the ability to integrate with ImageMagic tool (available for free) in order to give you an option to antialias generated map with minimal effort. All you have to do is to install ImageMagic tool (Q16 version) and then simply choose desired antialiasing level in the add-on options. You can watch the full video presentation of displacement map feature below: In order to get more details regarding displacement map generation procedure read the add-on documentation. Edytowane 10 Styczeń 2017 przez glukoz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się