Napisano 3 Grudzień 20168 l Cześć wszystkim, chciałbym zapytać, co sądzicie o zależności pomiędzy posługiwaniem się Blenderem, a szukaniem stałej pracy w studiu. Czy pomimo iż uwielbiam Blendera, czuję się w nim najbardziej komfortowo, to koniecznością będzie przeniesienie się np. do Mai, w przypadku jeżeli chcę znaleźć pracę stałą w Warszawie? Czy to są standardy korporacyjne, których nie da się przeskoczyć i nawet, jeżeli jakiś blenderowiec osiągnie takie same efekty w swoich pracach, to pracodawca nie będzie w stanie go przyjąć?
Napisano 3 Grudzień 20168 l Swojego czasu kiedyś ziomek w platigu wbił się jako jedyny na stanowisku cinemy ale tydzień później robił już na mayce :D
Napisano 3 Grudzień 20168 l Autor Swojego czasu kiedyś ziomek w platigu wbił się jako jedyny na stanowisku cinemy ale tydzień później robił już na mayce :D Czyli zapewne można zostać przyjętym na podstawie wysokiej jakości prac, ale tak czy inaczej skończy się na przeniesieniu do innego softu. ;)
Napisano 3 Grudzień 20168 l też w sumie zależy czym się zajmujesz wszystko zależy od tego jak bardzo kolidujesz z pipelinem/workflowem studia.
Napisano 3 Grudzień 20168 l U nas (w Badibadi) są i byli modelarze blenderowi. Ale od momentu jak model trafi w młyn pipeline'u do Mayi, to z powrotem jest ciężej.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Swojego czasu kiedyś ziomek w platigu wbił się jako jedyny na stanowisku cinemy ale tydzień później robił już na mayce :D Akurat w dziale "reklamy mniejszej" to właśnie Cinema przez długi czas była podstawowym softem. A jeśli chodzi o Blendera to jeden człowiek właśnie wtym dziale regularnie wszystko modeluje w Blenderze.
Napisano 5 Grudzień 20168 l Zależy od branży i specjalizacji. Jako modeler nie powinieneś mieć problemów w wiekszosci warszawskich firm. Wypuszczasz obj/fbx i po sprawie. Generalista, ogarniajacy taski od a do z, też nie powinno być problemu ale musisz to udowodnić teczką prac. W gamedevie mobilnym spore szanse. W gamedevie AAA powiedziałbym 50-50, zależy od firmy. Jak będziesz ogarniał bardzo dobrze zbrusza i coś do teksturowania, to tam gdzie mają mieszany pipeline nie powinno być problemu. Przy animacjach bankowa przesiadka na majke i ewentualnie motion builder. Przy motion designie cinema staje się standardem. Symulacje i TD wiadomo - hudy, maja. W archwizie się nie orientuje ale zakładam że tam 3dsmax jest standardem. Edytowane 5 Grudzień 20168 l przez Monio
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto