Maciek Jutrzenka Napisano 9 Grudzień 2016 Napisano 9 Grudzień 2016 (edytowane) Dla nie wtajemniczonych info.. generalnie jakieś 3 lata temu coś koło 2013.. powstała nowa aplikacja clarisse, aplikacja jest krzyżem blendera UI, z Modo i kataną i odrobinką mayki. Generalnie głownym ficzerem clarisse.. była możliwośc pracowania na bilionowych scenach, zarzadzanie assetami jak w katanie, real time podgląd etc. Osoba mogła pracować na 2 komputerze nad assetem a ty widzisz zmiany na drugim komputerze gdzie akurat pracujesz nad oświetleniem enviro a koleś modeluje w tym czasie detale na budynkach.. generalnie jakbyście wyjeli wszystko co najlepsze z wszystkich aplikacji i wpakowali w jeden program. były ochy achy ale o programie ucichło.. no i generalnie.. ja osobiście myślałem że program umarł nie wypał albo tam człapie bardzo mała baza userów.. tymczasem.. wrzucili oni ten filmik i wydali wersje 3.0.. Ale najbardziej ciekawą sprawą jest to.. że pokazywane są tam shoty z nowych gwiezdnych wojen.. z filmów marvella etc.. Czyli jednak program wypalił jest używany w studiach typu ILM weta.. MILL. sony.. patrząc na to że prawie każde bardzo duże studio ma swój specialny program do animacji.. np pixar i gepeto jeśli dobrze pamiętam nazwę.. pewnie coś pokręciłem ale whatever... to czy to oznacza że w przeciągu nastepnych 2 lat.. będzie wielki switch z mayki na clarisse? jako aplikacja gdzie wszystko jest złożone w całość? [video=youtube_share;AxnA_VuIcIM] Edytowane 9 Grudzień 2016 przez Maciek Jutrzenka
michalo Napisano 9 Grudzień 2016 Napisano 9 Grudzień 2016 Cenowo też nie ma masakry. na topie sąteraz stwierdzania - by artists for artist - heh. ZBrush zacząłten trend.
STRZYG Napisano 9 Grudzień 2016 Napisano 9 Grudzień 2016 Temat zyskał mą ciekawość :) Macieju, to czym jest ten soft- kombajnem, czy tylko miejscem do skomponowania w jedną całość wczesniej przygotowanych assetów z innych softów?
Maciek Jutrzenka Napisano 9 Grudzień 2016 Autor Napisano 9 Grudzień 2016 Temat zyskał mą ciekawość :) Macieju, to czym jest ten soft- kombajnem, czy tylko miejscem do skomponowania w jedną całość wczesniej przygotowanych assetów z innych softów? No nie jest to kombajn pokroju blendera gdzie masz dosłownie wszystko. Nie jest też to modeler. czy apka do symulacji. jest to po prostu. finałowy stage. czyli aplikacja do renderingu. Czyli sklejenia wszystkich assetów w całość, nadania im materiałów ustawienie oświetlenia etc. http://www.isotropix.com/products/clarisse/look-development tutaj masz rózne zakładki myślę że to lepiej odpowie na twe pytanie.
praetorian Napisano 9 Grudzień 2016 Napisano 9 Grudzień 2016 .. patrząc na to że prawie każde studio ma swój specialny program do animacji.. ... to czy to oznacza że w przeciągu nastepnych 2 lat.. będzie wielki switch z mayki na clarisse? jako aplikacja gdzie wszystko jest złożone w całość? Nie dramatyzujmy :) Po pierwsze primo, chyba przesadziłeś mówiąc, że prawie każde studio ma własny soft do animacji - jest dokładnie na odwrót. Po drugie primo, to Clarisse już istnieje parę lat, ale są też inne podobne rozwiązania, np. Guerilla Render, było kiedyś Bakery Relight, jest opensource'owy Gaffer (arnold, 3delight, appleSeed, prman) I po trzecie primo !Ultimo! - pewnie jest zauważalne przesunięcie w stronę rozwiązań typu Katana (chyba pixar teraz świeci w Katanie?), ale panikowałbym, że za 2 lata wszyscy porzucą Mayę :) w końcu trwa Hype na arnolda :) No ale przyznaję, clarisse wygląda świetnie, to chyba najbardziej kompletne/kompleksowe z tego co jest na rynku. ps. jak ktoś ma linuxa i chce za darmo pogrzebać, to polecam: http://www.gafferhq.org/
Maciek Jutrzenka Napisano 9 Grudzień 2016 Autor Napisano 9 Grudzień 2016 (edytowane) Nie dramatyzujmy :) Po pierwsze primo, chyba przesadziłeś mówiąc, że prawie każde studio ma własny soft do animacji - jest dokładnie na odwrót. Po drugie primo, to Clarisse już istnieje parę lat, ale są też inne podobne rozwiązania, np. Guerilla Render, było kiedyś Bakery Relight, jest opensource'owy Gaffer (arnold, 3delight, appleSeed, prman) I po trzecie primo !Ultimo! - pewnie jest zauważalne przesunięcie w stronę rozwiązań typu Katana (chyba pixar teraz świeci w Katanie?), ale panikowałbym, że za 2 lata wszyscy porzucą Mayę :) w końcu trwa Hype na arnolda :) No ale przyznaję, clarisse wygląda świetnie, to chyba najbardziej kompletne/kompleksowe z tego co jest na rynku. ps. jak ktoś ma linuxa i chce za darmo pogrzebać, to polecam: http://www.gafferhq.org/ faktycznie trochę poleciałem z tą animacją.. aczkolwiek.. chyba cały rynek idzie bardziej ku pipe. polegającym na tworzeniu assetów w konkretnych aplikacjach przez specialistów a potem całośc leci do katany czy clarisse. apki do modelingu wsumie już są.. brakuje tylko w sumie ogólno dostępnego świetnego softu do animacji, poza mayką co do pixara i katany.. to chyba tak.. przynajmniej mają ustaloną kolaborację wspólną i render man jest mocno zintegrowany z kataną. Edytowane 9 Grudzień 2016 przez Maciek Jutrzenka
Imperator Napisano 9 Grudzień 2016 Napisano 9 Grudzień 2016 Clarisse nigdy z mojego radaru nie zniknęła ale muszę przyznać, że star warsy i avengersy to trochę zaskoczenie dla mnie. Może warto wrócić do testowania :)
Maciek Jutrzenka Napisano 9 Grudzień 2016 Autor Napisano 9 Grudzień 2016 Clarisse nigdy z mojego radaru nie zniknęła ale muszę przyznać, że star warsy i avengersy to trochę zaskoczenie dla mnie. Może warto wrócić do testowania :) no dokładnie też mnie to w sumie ździwiło a co by nie mówić wizualnie według mnie filmy marvela i nowe Star warsy.. są najlepiej robione. w sensie mi osobiście najbardziej przypadają fotorealistycznością i artystycznością że nie mam takiego efektu że widzę strasznie CGI.
norden Napisano 12 Grudzień 2016 Napisano 12 Grudzień 2016 (edytowane) Musze powiedziec ze co nieco wiem na temat tego jak w praktyce wychodzi uzywanie tego softu... Ogolnie jest tak: Soft jak soft. Da sie? Da sie! Spoko wszystko gra. Soft nie jest problemem. Problemem sa ludzie jak zwykle. Niestety ale w srodowisku VFX takie clarisse czy dowolna technologia nie jest w stanie sprawic ze te efekty wizualne beda lepsze lub szybsze w wykonaniu. Rzeklbym nawet ze taki program uczy zlych manier : ) Ludzie przestaja optymimalizowac modele a potem wielkie zaskoczenie 26-40 h na ramke :D Ale za to w kolorowym czasopismie moga sobie wpisac ze mieli pierdyliard polygonow 999999999999999999 na scenie. Juz nie bede pisac bardziej czerstwych slow. Przy piwie moja powyzsza opinia mialaby nieco bardziej wulgarny charakter. W skrocie to troche tak jakby dac ludziom motorowke... A oni po prostu wzieli wiosla i siedzac na motorowce wioslujac powoli docierali do celu... Edytowane 12 Grudzień 2016 przez norden
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się