Ania Napisano 16 Luty 2017 Napisano 16 Luty 2017 (edytowane) Mam od kilku dni taki problem, że mi Blender strasznie laguje. Cokolwiek robię. Pusty viewport, pusta scena - obracam viewport i czekam sekundę aż się obróci. Klikam jakiekolwiek menu i czekam sekundę, aż się otworzy. O normalnej pracy nie ma mowy. Kilka dni temu wszystko było dobrze (na tym samym sprzęcie, na dużo bardziej skomplikowanych scenach), i nie wiem co się stało. Próbowałam różnych wersji Blendera, to samo. Przetestowałam kolejno wszystkie opcje pod Preferences > System > Viewport Draw method, nie pomogło. Dałam Load Factory Settings, też nie pomogło. Sprzęt to laptop Schenker M505 (Clevo W650SC) Procesor i7-4710MQ 2.50 GHz 125 GB wolnej przestrzeni na dysku. Karta graficzna Nvidia GeForce GTX 950M. Jest na laptopie również jakaś integrowana grafika od Intela, ale w opcjach Nvidii pod "Manage 3d settings" ustawiłam żeby Blender używał Nvidii - może ktoś wie jak sprawdzić czy jej rzeczywiście używa? Czy da się sprawdzić czy karta się zepsuła? (Zastanawiałam się czy dać temat do działu Hardware, ale np. 3D Coat działa dalej płynnie, więc nie wiem czy sprzęt czy Blender winny). Ktoś ma pomysł co mogę jeszcze sprawdzić, przełączyć, jak naprawić? Edytowane 16 Luty 2017 przez Ania
HubertP Napisano 16 Luty 2017 Napisano 16 Luty 2017 Mam to samo na 950m w pracy. Ale to się stało po tym jak zainstalowałem 2.78b. Na integrze powinno chodzić płynnie. Gdzieś w tych ustawieniach nVidi da się włączyć ikonkę na pasku zadań (zakładka pulpit), która się animuje w tedy gdy włączona jest karta. Za to u mnie inne wersje działają ok. I na 950m w domu nawet 2.78b działa dobrze, ale tam mam chyba w wersji zip/portable. Jeszcze możesz po sterach popatrzeć czy się przypadkiem nie zupowały.
Bombee Napisano 16 Luty 2017 Napisano 16 Luty 2017 Spróbuj zainstalować poprzednią wersję sterowników karty graficznej. Zazwyczaj to jest główną przyczyną lagów w blendku.
Ania Napisano 16 Luty 2017 Autor Napisano 16 Luty 2017 Ok przeinstalowanie sterów pomogło :) Dzięki. W tym wypadku na najnowsze, nie na poprzednie (już jakiś czas ich nie ruszałam, dlatego dziwi mnie że nagle tak zawiodły, ale najważniejsze że znowu działa)
Monio Napisano 17 Luty 2017 Napisano 17 Luty 2017 Torpedować Bugtracker a nie żadne stare sterowniki. To jest miks popsutych sterowników jak i samych zmian w blenderze.
Ania Napisano 18 Luty 2017 Autor Napisano 18 Luty 2017 me gusta styl rysowania siatki Podoba ci się styl siatki? Ale tam nawet siatki nie było, tylko pusta scena. A co do bugtrackera, zazwyczaj zgłaszam co znajdę, ale chyba z takim czymś jest trudno? Developer musiał by mieć identyczną konfiguracje co ja żeby błąd się w ogóle pojawił, a to chyba mało prawdopodobne.
Monio Napisano 18 Luty 2017 Napisano 18 Luty 2017 Alex3d wrzucił tutaj omyłkowo filmiki z teaserem nowego viewportu i Maciek mu odpowiedział. http://max3d.pl/forum/threads/72803-miniNEWS-oraz-dyskusje?p=1279317&viewfull=1#post1279317 Co do bugów. Nie muszą mieć identycznej konfiguracji, wystarczy ta sama karta grafiki albo nawet karta z tej samej rodziny. Wszystkie bugi trzeba zgłaszać, to zadanie developerów żeby zdecydowali jak je rozwiązać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się