Napisano 13 Kwiecień 20177 l Hej, kolejny "problem" :) Mam scenkę, około 1.5gb łącznej wagi (od groma dodatków, duża ilość otwartych szaf itd.). Problem polega na tym, że czas zapisu tej sceny trwa nawet kilka minut, to samo gdy próbuję dorzucić coś nowego, model wczytuje się parę minut. Dysk samsung 950 pro 256gb więc powinien taką scenkę zapisać w 2sec a nie 2min jak nie lepiej... "najcięższy" model waży około 70mb edit:// zrobiłem test i wywaliłem wszystkie modele z zewnątrz, zostały tylko ściany i proste meble, szafy, szafki, regały itd. Scena ważyła po zapisie niemal 500mb, czas to przeszło minuta. Na oko taka scena powinna ważyć nie więcej niż 100mbi zapisać się w ułamku sekundy Edytowane 13 Kwiecień 20177 l przez Dziuba
Napisano 14 Kwiecień 20177 l http://max3d.pl/forum/threads/98511-3dmax-14-spowolnione-dzialanie-i-duze-pliki
Napisano 14 Kwiecień 20177 l W poście, z linku Ani znajdziesz ten skrypt: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/cleaner Ja dodam tylko że w komentarzach pod skryptem, jest też dodatkowa linia kodu którą można dodać do skryptu co rozszerzy jego funkcjonalność od dodatkową opcję. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/cleaner#comment-33739
Napisano 14 Kwiecień 20177 l Autor Hej, są jakieś ograniczenia na wersje maxa? Skrótem, nie odpala mi się :) edit://okej, poszło :) edit2:// poszło, ale niestety nie pomogło, wywaliłem tylko xrefy, cała reszta była na "0" Edytowane 14 Kwiecień 20177 l przez Dziuba
Napisano 19 Kwiecień 20177 l Samsung 950 Pro mówisz... przeczytaj mój temat (ostatni post wystarczy)- u mnie nowy dysk Samsung powodował problemy.. napisałem dokładnie jak udało się naprawić. http://max3d.pl/forum/threads/103145-Problem-z-wydajno%C5%9Bci%C4%85-interfejsu-maxa-viewport%C3%B3w/page2 Spróbuj może zapisać na inny dysk, nawet na hdd powinno być szybciej.. Polecam też poczytać w necie informacje na temat dysków m2 i wolnego ładowania windows. moim zdaniem na 99% kwestia sterowników nvme lub sposobu instalacji windows (jeśli masz go na tym dysku) może też być coś nie tak z doborem gniazda na płycie głównej: "I had the same issue with my z97 mobo - the m.2 slot is PCIe 2.0 x2 - the 950 needs gen 3 and x4 (or 4 lanes). My xp941, rated at 1180 MB/s read & 900 MB/s write was only showing 770 read & 580 write - i moved it to an expansion card and installed it in a PCIe 3.0 x4 slot and it jumped to full rated speed get an M.2 > PCIe expansion card adapter, and install it in a PCIe 3.0 x4 expansion slot, and all should be fine below is my 950 in a PCIe 3.0 x4 slot and it's running at full rated speeds" https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=samsung+950+pro+slow+write+speed Edytowane 19 Kwiecień 20177 l przez mitic
Napisano 20 Kwiecień 20177 l a zobacz czy w preferencjach maxa nie masz zaznaczone "compress on save"
Napisano 20 Kwiecień 20177 l Autor @mitic: tylko, że dysk stoi już od około roku, do miesiąca wstecz wszystko banglało, ba, stare projekty nadal chodzą bez zarzutu. @polka dot: odznaczone Ogólnie z ciekawostek, które zauważyłem projekt zapisuje się najpierw jako plik tymczasowy (nic dziwnego), system widzi je jako plik CADowski(to już dziwne) ale sam proces tworzenia tego pliku to dosłownie sekunda. Przypadkiem akurat byłem w folderze podczas zapisu, przy 2 minutach zwiechy tworzenie samego pliku wygląda następująco, tworzy się plik tymczasowy o małej wadze, potem powiedzmy minuta nic, w ciągu sekundy plik rośnie do "normalnej" wielkości, znów minuta niczego i max wraca do życia. Problem ten pojawił się wraz z brakiem wczytywania tekstu z automatu do materiałów...a może te kilkadziesiąt dodatkowych user path tak zmula?
Napisano 20 Kwiecień 20177 l zobacz sobie w Mat Editor > Utilities > Clean MultiMaterial czy nie masz jakichś duplikatów ścieżek. możesz je tam od razu usunąć
Napisano 20 Kwiecień 20177 l hmm, to dziwne, jednak jak masz win 10 to mógł samowolnie ponadpisywać coś w sterownikach. co do pliku cadowskiego to może chodzić o to że w momencie gdy max zapisuje tworzy plik tymczasowy, który po skończonym zapisie zmienia na taki o normalnym rozszerzeniu. Może rozszerzenie pliku tymczasowego jest takie samo jak w cadzie. Jeśli chcesz sprawdzić czy to wina user path'ów, możesz tymczasowo zmienić nazwę folderu "3dsMax" w documents- wtedy jak otworzysz nowego maxa 'zapomni' wszystkie ścieżki (po teście skasujesz nowo utworzony folder i zmieniszs nazwę oryginalnego spowrotem na "3dsMax") a może to coś da: (patrzyłem na forum i wiele osób odpisało że im to pomogło) Re: Long saving time in 3ds max. i had this problem a while back and was never able to solve it.. howerver, codi over at the vray forum fhad a solution for someone else with the same problem and the answer was...... Something created a LOT of NoteTracks in your scene, you can see it opening Dope Sheet and looking inside "Max MotionClip Manager" he suggested that you run this script to remove the offending tracks.... let me know if this helps while (numNoteTRacks TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager > 0) do deleteNoteTrack TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager (getNoteTrack TrackViewNodes.Max_MotionClip_Manager 1) albo to: I once had my 3dsmax.ini file get corrupted, and it kept re-writing a few lines into the file every time I started and stopped Max. It was a slow progression of the slow down, but maybe something similar has happened to you? Find the folder called ENU in C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\(version)\ and just rename it. When you start up Max, it will rebuild the contents of that folder with defaults. If things work fine, then you know it's something in there, likely the 3dsmax.ini file. You can also try just renaming that file temporarily to see if that solves your problems. Edytowane 20 Kwiecień 20177 l przez mitic
Napisano 16 Maj 20177 l Cześć, Mam ten sam problem. Plik 2GB zapisuję sie 10 minut.. Znalazłeś rozwiązanie? Druga zagadka, to że nie mogę zrobić archiwum z pliku. Tworzy się normalnie plik tymczasowy, nie ma żadnego błędu, a program nie wypluwa zipa.
Napisano 23 Maj 20177 l Autor na dobrą sprawę nie, usunąłem nawet wszystkie elementy sceny i wszystko co możliwe narzędziami do czyszczenia a projekt nadal zapisywał się potwornie długo. Co więcej sprawa dotyczyła tylko tego jednego w takim stopniu (w reszcie pomogło czyszczenie animacji itd.). Z ciekawostek po przesiadce na nowszego maxa czas nadal jest długi ale zauważalnie szybszy niż w starszej :) zauważyłem też, że przy renderze w nowszej wersji wyskakuje błąd v-ray jakiejś mapy, natomiast uporczywe szukanie jej nie odniosło skutku, słowem nie występowała w projekcie a pokazywało, że jest niepoprawna. Być może tu leży przyczyna.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto