Avatar Napisano 30 Październik 2017 Napisano 30 Październik 2017 Jak w temacie, czasami mam tak że muszę ustawiać ekstremalnie niskie wartości lamp, jak 0.001 bo inaczej jest za jasna, albo ekstremalnie wysokie jak 10000 bo inaczej będzie za słabe. Skąd to się bierze?, głównie korzystam z maxa.
mitic Napisano 31 Październik 2017 Napisano 31 Październik 2017 -używasz gamma 2.2 workflow? -używasz affect exposure w kamerze vray? -chodzi o IES czy wszystkie światła?
Avatar Napisano 31 Październik 2017 Autor Napisano 31 Październik 2017 tak mam gamma 2.2, wszędzie tak robią to tak daje, i chodzi mi o wszystkie światła. A co do kamery to nie weim, dostałem niedawno nową wersje v-ray, i jest zupełnie inny panel niż wcześniej. Wcześniej dawałem f-number na 4 bo domyślne 8 było za ciemne i white balance na neutral, ale teraz tego neutral nie widzę, i się gubie.
stormwind Napisano 31 Październik 2017 Napisano 31 Październik 2017 Zwróć uwagę w jakich jednostkach emitowania światła pracujesz. Wszystko jest opisane w helpie vraya. https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Plane+-+Disc+-+Sphere+Light+%7C+VRayLight Najłatwiej jest pracować w lumenach. Zrób test: proste pomieszczenie, domyślne ustawienie kamery i źródło światła z konkretną wartością, np 1500 lm dla typowej żarówki 100W. Kolor swaiatła reguluj temperaturą światła - daje to najlepszą kontrole nad fizyczną poprawnością efektów. Każdy producent podaje wartości w lumenach swoich źródeł światła.
Hris Napisano 31 Październik 2017 Napisano 31 Październik 2017 Najważniejsze chyba w jakiej skali masz całą scenę - rób scenę zawsze w skali 1:1 czyli jak ściana w projekcie ma 250 cm wysokości to twoja też tyle musi mieć w scenie 3D. I jednostki ustaw na cm lub metry, ważne żeby były jakiekolwiek w naszych europejskich a nie w calach, stopach czy jardach czy też najgorsza z możliwych Generic Units czyli nie wiadomo jakie. Wtedy dopiero w scenie zacznij używać lumenów jako jednostek światla, no i trzeba jeszcze rozumieć kamerę Vray'a - czas naświetlania, przesłonę oraz wartość ISO. Jeśli zajmowałeś się fotografią kiedykolwiek to powinno Ci się to przydać odnośnie czasu naświetlania, przysłon i do czego jest ISO. Możesz mieć jedną wartość lampy np 1500 lumenów, ale zmieniając wartość albo ISO, albo czasu naświetlania albo przysłony, albo tych 3 rzeczy naraz - totalnie nie doświetlić sceny albo prześwietlić. Powodzenia i trzymam kciuki za rozwiązanie problemu. Bez tego nie będziesz panować nad żadną sceną w 3d :(
Avatar Napisano 1 Listopad 2017 Autor Napisano 1 Listopad 2017 No dobra dzięki za info, to biorę się za rozkminianie kamery
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się