Jump to content
  • 0

ShapeMerge


Question

Cześć :) Chciałabym się poradzić w kwestii funkcji shape merge. Chciałabym wykonać klosz, który ma wycięte wzorki. Pomyślałam, że ta funkcja będzie do tego najlepsza. Niestety nie wiem jak zrobić, aby wzory wycinały mi się faktycznie na całym "kloszu". Póki co próbowałam np. kształtami okrążyć cały obiekt, niestety wtedy funkcja ta zachowuje się jak przy normalnym rzutowaniu kształtu ustawionego w jednej osi na obiekt kulisty ( na połowie obiektu mi się rzutują wzory powoli się rozjeżdżając na boki, a próbując rzucić wzór z drugiej strony obiektu on dalej wskakuje mi na tą samą stronę co wcześniejsze). Macie na to jakiś pomysł ? :)Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Zrób na płasko rozwinięcie klosza splinem, potem shape merge na plane z odpowiednia ilością segmentów pod cylindryczny kształt (lub garment maker, alby uzyskać gęstą siatkę) następnie użyj modyfikatora bend na 360 stopni, oraz modyfikatora taper albo FFD 2x2x2 żeby zwęzić kształt z jednej strony

Edited by stormwind
Link to post
Share on other sites
  • 0

Dzięki za podpowiedź, próbuję tak robić chociaż tak czy siak, przy funkcji bend trochę się model rozkracza. Chyba spróbuję tak jak Polka dot polecił/poleciła :)

 

- - - Połączono posty - - -

 

Dzięki, nie pomyślałam zupełnie o użyciu opacity, próbowałam tylko wymodelować dany kształt. Zabiorę się za to zaraz :) Chciałam stworzyć taką lampę:

Link to post
Share on other sites
  • 0

Nie ma za co, stormwind...kiedyś był plugin- populate terrain.. przerabiał splajny na taką właśnie powierzchnię z siatką kwadracików, straszna szkoda że nie działa na nowych wersjach maxa bo był bardzo przydatny...

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dlatego ja wybrałbym garment maker, masz przynajmniej gwarancje trójkątów o podobnej powierzchni bez ngonów. Ale problemy pojawiają się przy łączeniu szwów i wygładzaniu ale wydaje mi sie że mniejsze niż przy wycinaniu spline w regularnej siatce.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy