abr Napisano 11 Marzec 2018 Napisano 11 Marzec 2018 Cześć :) Chciałabym się poradzić w kwestii funkcji shape merge. Chciałabym wykonać klosz, który ma wycięte wzorki. Pomyślałam, że ta funkcja będzie do tego najlepsza. Niestety nie wiem jak zrobić, aby wzory wycinały mi się faktycznie na całym "kloszu". Póki co próbowałam np. kształtami okrążyć cały obiekt, niestety wtedy funkcja ta zachowuje się jak przy normalnym rzutowaniu kształtu ustawionego w jednej osi na obiekt kulisty ( na połowie obiektu mi się rzutują wzory powoli się rozjeżdżając na boki, a próbując rzucić wzór z drugiej strony obiektu on dalej wskakuje mi na tą samą stronę co wcześniejsze). Macie na to jakiś pomysł ? :)Pozdrawiam.
polka dot Napisano 12 Marzec 2018 Napisano 12 Marzec 2018 dobrze kombinujesz, ale w maxie nie można za dużo wymagać od tego typu funkcji. zwykła tekstura czarno-biała w opacity nie wystarczy? wrzuć co chcesz uzyskać.
stormwind Napisano 12 Marzec 2018 Napisano 12 Marzec 2018 (edytowane) Zrób na płasko rozwinięcie klosza splinem, potem shape merge na plane z odpowiednia ilością segmentów pod cylindryczny kształt (lub garment maker, alby uzyskać gęstą siatkę) następnie użyj modyfikatora bend na 360 stopni, oraz modyfikatora taper albo FFD 2x2x2 żeby zwęzić kształt z jednej strony Edytowane 15 Marzec 2018 przez stormwind
abr Napisano 12 Marzec 2018 Autor Napisano 12 Marzec 2018 Dzięki za podpowiedź, próbuję tak robić chociaż tak czy siak, przy funkcji bend trochę się model rozkracza. Chyba spróbuję tak jak Polka dot polecił/poleciła :) - - - Połączono posty - - - Dzięki, nie pomyślałam zupełnie o użyciu opacity, próbowałam tylko wymodelować dany kształt. Zabiorę się za to zaraz :) Chciałam stworzyć taką lampę:
stormwind Napisano 16 Marzec 2018 Napisano 16 Marzec 2018 Dzięki, mitic. Dodam jeszcze, że zaletą wycięć w geometrio jest to ze możesz ustawić grubości matariaów, oraz dodać chamfer na brzegach dla lepszej jakości (wskazane blisko źródeł światła)
mitic Napisano 16 Marzec 2018 Napisano 16 Marzec 2018 Nie ma za co, stormwind...kiedyś był plugin- populate terrain.. przerabiał splajny na taką właśnie powierzchnię z siatką kwadracików, straszna szkoda że nie działa na nowych wersjach maxa bo był bardzo przydatny...
stormwind Napisano 16 Marzec 2018 Napisano 16 Marzec 2018 Dlatego ja wybrałbym garment maker, masz przynajmniej gwarancje trójkątów o podobnej powierzchni bez ngonów. Ale problemy pojawiają się przy łączeniu szwów i wygładzaniu ale wydaje mi sie że mniejsze niż przy wycinaniu spline w regularnej siatce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się